Skip to content

افزایش صدور اقامت دایم کانادا در سال 2023 از طریق برنامه نیروی ماهر

کانادا در سال 2023 پذیرای 471550 مقیم دائم جدید بود

افزایش صدور اقامت دایم کانادا در سال 2023 از طریق برنامه نیروی ماهر

آمار جدید از مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می‌دهد که کانادا با هدف خود برای تعداد ساکنان دائمی، که در سال 2023 با برنامه اقامت دایم کانادا نیروی ماهر از آنها استقبال می‌کند، پیشی گرفته است.

براساس اطلاعات جدید در دفتر IRCC، در سال 2023، 471,550 نفر به عنوان ساکن دائمی جدید کانادا پذیرفته شده‌اند. این افزایش 33,950 نفر نسبت به سال 2022 است. هدف اصلی برنامه مهاجرتی 2023-2025 این بود که 465,000 نفر را به عنوان اقامت دایم کانادا جذب کند، اما این آمار به سطح بیشتری رسیده است. در این بخش، نامزدهای برنامه Express Entry، برنامه نامزدهای استانی (PNP) و همسران، شرکا و فرزندان آنها در نظر گرفته شده‌اند.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

IRCC همچنین ارقام تعداد درخواست‌های اقامت موقت را که نهایی کرده است ارسال کرد. توجه داشته باشید که این اعداد نشان دهنده تعداد تصمیمات نهایی اتخاذ شده در مورد درخواست های نامزد هستند و برخی از آنها رد می شوند.

مجوزهای کاری: در سال 2023 به تعداد 1,646,300 درخواست اقامت دایم کانادا نهایی شد. این درخواست‌ها شامل برنامه‌های افزودنی و برنامه‌های نیروی ماهر است و نسبت به سال 2022، تعداد آنها 503,330 نفر بیشتر است. این درخواست‌ها از طریق برنامه کارگران موقت و بین‌المللی برنامه تحرک ارسال می‌شوند.

مجوزهای تحصیلی: 1,089,600 مجوزهای تحصیل نهایی شد که شامل برنامه‌های افزودنی می‌شود. . در سال 2022، IRCC 917,900 تصمیم نهایی در مورد مجوزهای تحصیلی را پردازش کرد که تفاوت سال به سال 171,700 بود.

در نهایت، داده‌های IRCC نشان می‌دهد که  293000 تازه‌وارد اقامت دایم کانادا گرفته اند. بین 1 آوریل و 31،2023 و افزایش 13،900 نسبت به مدت مشابه در سال 2022 (279،100) داشته اند.

طرح سطوح مهاجرت

تعداد ساکنان دائمی جدید مورد استقبال در سال 2023 نشان می دهد که IRCC در مسیر رسیدن به هدف خود یعنی 485000 نفر در سال 2024 است (از طریق برنامه نیروی ماهر). در طی دو سال آینده، 2025 و 2026، IRCC در نظر دارد از 500000 اقامت دایم کانادا جدید استقبال کند. هر سال، IRCC طرح سطوح مهاجرت را برای سه سال آینده منتشر می کند. این طرح اهدافی را برای پذیرش اقامت دایم کانادا تعیین می کند. اهدافی را برای ساکنان موقت مانند افرادی که دارای مجوز کار با استفاده از برنامه نیروی ماهر یا تحصیل هستند تعیین نمی کند. IRCC تعداد ساکنان دائمی را که می‌توانند در کانادا پذیرفته شوند یا درخواست‌هایشان رسیدگی شود محدود نمی‌کند.

اما، در 22 ژانویه IRCC محدودیتی برای تعداد مجوزهای تحصیلی که در سال 2024 صادر خواهد کرد معرفی کرد. این دپارتمان می‌گوید که فقط 360000 مجوز تحصیلی جدید صادر خواهد کرد، اگرچه محدودیتی برای تعداد تمدید مجوزها یا مجوزهای جدید برای دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی وجود ندارد. در 1 فوریه، بخش دستورالعمل های وزارتخانه مبنی بر اینکه تعداد درخواست های مجوز تحصیلی رسیدگی شده را به 606250 محدود می کند.

اقامت دایم کانادا از طریق نیروی کار ماهر

حقوق فعلی IRCC

تا 31 دسامبر 2023، 2,221,100 درخواست در فهرست موجودی در IRCC وجود داشت. از این تعداد، 949500 نفر در لیست عقب مانده بودند. IRCC موظف است 80٪ از درخواست‌های اقامت دایم کانادا را در تمام مشاغل در چارچوب استانداردهای خدمات از طریق برنامه نیروی ماهر پردازش کند، یا مدت زمانی را که اداره موظف کرده است برای پردازش یک درخواست طول بکشد.

استانداردهای خدمات بسته به نوع برنامه متفاوت است. برای مثال، برنامه‌های Express Entry استاندارد خدمات شش ماهه دارند و درخواست‌های حمایت از کلاس خانوادگی ممکن است ۱۲ ماه طول بکشد. برنامه‌هایی که در استانداردهای خدمات پردازش نمیشوند، به‌عنوان پس‌کار در نظر گرفته می‌شوند. در طول سال 2022، IRCC IRCC بیش از 5.2 میلیون برنامه اقامت دایم کانادا را در تمام خطوط کسب و کار نهایی کرد.

ساکنان دائم

در میان تعداد کل درخواست‌های اقامت دایم کانادا موجود، IRCC دارای 702000 درخواست اقامت دائم با 308900 پرونده است. این به این معنی است که 44٪ از تمام درخواست های اقامت دائم در حال حاضر در فهرست موجودی، در استانداردهای خدمات پردازش نشده اند.

ساکنان موقت

همین داده‌ها نشان می‌دهد که 1,257,000 درخواست در فهرست موجودی برای مجوزهای کار، مجوزهای تحصیلی و موقت وجود داشته است. ویزاهای اقامت (بازدید کننده). از این تعداد، 590800 درخواست به صورت معوقه در نظر گرفته شده است.

IRCC داده‌ها را بیشتر تجزیه می‌کند و نشان می‌دهد که تا 31 دسامبر 2023، 61٪ از درخواست‌های ویزای بازدیدکننده در فهرست عقب مانده بودند. این در تضاد با 18 درصد درخواست‌های مجوز تحصیلی است. داده‌های مربوط به مجوزهای کار نشان می‌دهد که 49 درصد از درخواست‌ها نیز در فهرست عقب مانده بوده‌اند.

برنامه های شهروندی

تا دسامبر، 262100 درخواست شهروندی در فهرست موجودی وجود داشت. از این تعداد، 49,800 یا 19٪ در پس مانده بودند.

تعداد باقیمانده‌ی درخواست‌ها در موجودی شامل 212,300 درخواست بود که پردازش نشده بودند

. این درخواست‌ها شامل مختلف مواردی مانند درخواست‌های اقامت، شغل، تابعیت، خدمات سلامت و غیره بودند. چنین تعداد زیادی از پرونده‌ها که در انتظار پردازش بوده‌اند نشان‌دهنده‌ی وجود چالش‌ها و خطاهای موجود در فرآیند درخواست اقامت دایم کانادا است که نیاز به بهبود دارند.

این امر می‌تواند تاخیر و دردسر برای افرادی که به درخواست اقامت دایم کانادا احتیاج دارند، ایجاد کند. برای بهبود فرآیند صدور درخواست شهروندی و سرعت بیشتر در پردازش آن‌ها، نیاز به اجرای تغییرات مدیریتی و تکنولوژیکی است.

چگونه IRCC برای کاهش عقب ماندگی کار می کند؟

این بخش می‌گوید که اقداماتی که در چند ماه گذشته ارائه شده‌اند به کاهش عقب‌ ماندگی کمک می‌کنند. این سازمان به اولویت‌بندی درخواست‌های مجوز کار برای کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی و کشاورزی و ایجاد استراتژی استعدادهای فناوری کانادا، که پردازش را برای بسیاری از کارگران خارجی با تجربه در مشاغل فناوری مورد تقاضا تسریع می‌کند.

IRCC همچنین می‌گوید ایجاد یک پورتال آنلاین برای برخی از درخواست‌های اقامت دایم کانادا ، و همچنین ردیاب‌های وضعیت درخواست آنلاین به سرعت بخشیدن به پردازش از طریق برنامه نیروی ماهر کمک می‌کند. علاوه بر این، این بخش یک فرآیند آنلاین برای درخواست شهروندی برای افراد بالای 18 سال راه اندازی کرده است. همچنین متقاضیان می‌توانند آزمون‌های شهروندی را به صورت آنلاین و در مراسم شهروندی مجازی شرکت کنند.

بر گرفته از اداره مهاجرت کانادا

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی