Skip to content

IRCC قوانین جدید مهاجرت به کانادا را بر چه اساس تنظیم میکند؟

ذینفعانی که IRCC هنگام برنامه ریزی سطوح مهاجرت با آنها مشورت می کند چه کسانی هستند؟

 IRCC قوانین جدید مهاجرت به کانادا را بر چه اساس تنظیم میکند؟

CIC News اخیراً یک درخواست دسترسی به اطلاعات (ATIP) از پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) دریافت کرده است که نشان می‌دهد IRCC تعداد سهامدارانی را که با آنها مشورت می کند را دو برابر کرده است به عنوان قوانین جدید مهاجرت برای ایجاد طرح مهاجرت 2024-2026.

ATIP نشان می دهد که از 4780 کاندیدا بین تاریخ 10 جولای تا 4 آگوست 2023، IRCC دعوت کرده است تا یک نظرسنجی آنلاین را تکمیل کنند تا به بخش کمک کند تأثیر افزایش تعداد تازه واردان به کانادا را بر طبق قوانین جدید مهاجرت کانادا را بسنجد. این افزایش قابل توجهی بود نسبت به 2867 نفری است که در سال 2022 دعوت شده بودند.

در سال 2023، 633 کاندیدای دعوت شده در یک نظرسنجی آنلاین شرکت کردند که از شرکت کنندگان پرسیده شد که در مورد قوانین جدید مهاجرت چه احساسی دارند و در کجا می توان پیشرفت هایی انجام داد. این علاوه بر رایزنی با تمام دولت های استانی و منطقه ای است.

برای مثال کاندیداهای سازمان‌های غیرانتفاعی، مؤسسات دانشگاهی، مشاغل، ارائه‌دهنده خدمات تسویه حساب و بسیاری دیگر. آنها در برخی از ظرفیت‌ها مستقیماً تحت تأثیر قوانین جدید مهاجرت در کانادا قرار می‌گیرند، چه کمک به تازه‌واردها برای ادغام و استقرار در زندگی جدیدشان یا کارفرمایانی که به دنبال رشد تجارت خود و استخدام کارمندان جدید هستند.

IRCC می‌گوید به دنبال دیدگاه‌های کاندیداها است تا تعادل بین تعداد مهاجرانی را که از قوانین جدید مهاجرت کانادا استقبال می‌کنند و نحوه حمایت بهتر از آنها ارزیابی کند. همچنین به دنبال درک بهتری از نیازهای نیروی کار و کارهایی است که می تواند برای حمایت از اقتصاد کانادا انجام دهد. این شامل پیشرفت‌هایی در Express Entry و سایر برنامه‌های مهاجرت اقتصادی منطقه‌ای است.(قوانین جدید مهاجرت)

این وزارتخانه می‌گوید که مشاوره‌های گسترده بخشی از رویکرد «کل‌نگر» و «کل‌دولتی» است که به دنبال اتخاذ آن به عنوان بخشی از برنامه استراتژیک مهاجرت خود هستند، جزئیات آن در اواخر اکتبر سال گذشته منتشر شد.

 

قوانین جدید مهاجرت

 

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

سهامداران چه کسانی هستند؟

در گروه‌های برتر پاسخگویی، گروه‌های غیرانتفاعی، خیریه و سازمان‌های غیردولتی، سهم 30 درصدی را داشتند که بالاترین درصد پاسخگویی بودند بین همه. سازمانهای تجاری و اسکان مجدد شانسی کمی بیش از 17 درصد داشتند. همه این سازمانها مستقیماً با تازه واردان به کانادا کار می‌کنند و دیدگاه‌های مختلفی دارند در مورد تجربه مهاجران در کانادا و تأثیرشون بر اقتصاد کشور.

این گزارش نشان داد که اکثر کاندیدا ها بر این باورند که اهداف مهاجرت برای سال‌های 2024 و 2025 در مقایسه با برنامه قوانین جدید مهاجرت 2023 در سال 2023 بسیار بالا بوده است. آنها از IRCC خواستند تا قوانین جدید مهاجرت را به جای افزایش آنها تثبیت کند، اقدامی که IRCC گفت در زمان طرح 2024-2026 منتشر شد.

قوانین جدید مهاجرت

قانون پناهندگان و حفاظت از مهاجرت (IRPA) هر سال IRCC را ملزم می‌کند که اهداف مهاجرتی سالانه برای سال آینده را در کنار اهداف تصوری برای دو سال آینده منتشر کند.برای امسال، IRCC هدف کلی 485000 ساکنان دائم جدید از برنامه‌های مهاجرت اقتصادی را دارد. مانند حمایت مالی کلاس خانواده و کلاس پناهندگان و بشردوستانه.

در هر دو سال 2025 و 2026، هدف 500000 وجود دارد. IRCC می‌گوید که با حفظ همان هدف به مدت دو سال، قوانین جدید مهاجرت در کانادا پایدارتر می‌شود و مقداری از فشار بر کمبود مسکن کانادا و همچنین هزینه بالای فعلی زندگی کاهش پیدا میکند.

این باید با نیاز دائمی کانادا به مهاجران ماهر که می‌توانند شکاف‌های فوری در چندین بخش شغلی مورد تقاضا مانند مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی، فناوری و ساخت‌وساز را پر کنند، متعادل شود. بر اساس ATIP، 9 نفر از 10 کاندیداها، رسیدگی به نیازهای اقتصادی و نیروی کار را به عنوان دلیل اصلی برای آوردن مهاجران ماهرتر به کانادا ذکر کردند.

 

قوانین جدید مهاجرت

برای مهاجرت اقتصادی بیشتر تماس بگیرید

علاوه بر این، 62 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که اگر IRCC قوانین جدید مهاجرت به کانادا را افزایش می دهد، بیشتر تازه واردان باید مهاجران طبقه اقتصادی باشند نه اینکه از طریق حمایت مالی طبقه خانواده یا راه های کلاس پناهندگی و بشردوستانه وارد شوند. آنها همچنین نشان دادند که “تمرکز قوی تر بر تلاش های منطقه ای بهتر از نیازهای بازار کار در جوامع کوچکتر و متوسط ​​حمایت می کند.”

آنها درباره معرفی اکسپرس اینتری براساس دسته بندی ویژگی‌های خاص صحبت کردند، از جمله معرفی مشاغل به عنوان راهی برای حمایت از نیروی کار و اهداف اقتصادی کانادا. اما برخی از شرکت‌کنندگان با این حال اعلام کردند که ارایه مشاغل «با مهارت‌های پایین‌تر» که شرایط ورود سریع به آنها نیست و فرصت‌های بیشتری برای اقامت دائم برای کارگران موقت در کانادا و همچنین دانشجویان بین‌المللی ارائه شود.

مناطق مورد توجه

کانادا در حال حاضر با کمبود مواجه است مسکن مقرون به صرفه که بر توانایی افراد تازه وارد برای یافتن مکانی برای زندگی تأثیر می گذارد. این گزارش نشان می‌دهد که ۹۶ درصد از پاسخ‌دهندگان احساس می‌کنند که کانادا باید به سرمایه‌گذاری در مسکن ادامه دهد تا مهاجرت پایدار باشد. کاندیداها همچنین نگرانی خود را در مورد سرمایه گذاری در خدمات مراقبت های بهداشتی ابراز کردند که تا حدی به دلیل افزایش جمعیت تحت فشار قرار گرفته است، در کنار جمعیت به سرعت پیر می شود که به مراقبت های بهداشتی بیشتری نیاز دارد. پیش بینی می شود که نه میلیون کانادایی تنها در شش سال به سن بازنشستگی خواهند رسید.

در رابطه با این موضوع، به رسمیت شناختن اعتبار خارجی توسط کاندیداها به‌عنوان حوزه‌ای که نیاز به حمایت بیشتر برای اسکان و ادغام تازه‌واردان دارد، با اشتغال و توسعه شغلی به همان اندازه اولویت مشخص شد. اکثر حرفه های مراقبت های بهداشتی دارای مجوز هستند و تازه واردان باید توسط استان هایی که در آن مستقر شده اند، تایید صلاحیت شوند. این برنامه زمان میبرد.

در پاسخ به این نگرانی‌ها، در ژانویه، دولت فدرال کانادا بودجه اضافی 86 میلیون دلاری را به 15 سازمان برای تسریع این روند برای متخصصان مراقبت های بهداشتی تحصیل کرده بین المللی اعلام کرد. به‌خصوص، کاندیداها همچنین کمبود حمل‌ونقل در دسترس، از جمله حمل‌ونقل عمومی، در مراکز غیرکلان‌شهری را به‌عنوان منطقه‌ای که نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر دارد، اعلام کردند. بسیاری از تازه واردان به وسیله نقلیه دسترسی ندارند و این امر آنها را از رفت و آمد به مشاغل، خدمات اسکان و حتی مراقبت های بهداشتی باز می دارد.

 

 

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی