Skip to content

قوانین جدید 2024 کانادا برای دانشجویان و تازه واردان

قوانین و مقررات جدیدی که به طور قابل توجهی بر تازه واردان کانادایی در سال 2024 تأثیر می گذارد

قوانین جدید 2024 کانادا برای دانشجویان و تازه واردان

در طول سال جاری، تازه واردان کانادایی می توانند انتظار داشته باشند که چندین مقررات و قوانین جدید در هر دو سطح فدرال و استانی/منطقه ای اجرا شوند. این تغییرات، از اشتغال و مالیات گرفته تا شهریه دانشجویان بین‌المللی، احتمالاً بر دانشجویان بین‌المللی، کارگران خارجی موقت و ساکنان دائم در سراسر این کشور تأثیر می‌گذارد.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

موارد زیر یک نمای کلی از این تغییرات را ارائه می‌کند، که با بحث در مورد مقررات فدرال تنظیم شده است تا قبل از پرداختن به اصلاحات مربوط به استان/منطقه خاص که تازه واردان در سال 2024 انتظار دارند، شروع شود.

قوانین مالیاتی جدید در سراسر کانادا اجرا می‌شود

آژانس درآمد کانادا (CRA) قوانین جدید 2024 مالیاتی را در سال جاری تغییر می‌دهد که همه آنها بر اساس قوانین جدید 2024 کانادا برای دانشجویان و تازه واردان بر ساکنان دائم کانادا تأثیر خواهند گذاشت.

حساب پس انداز بدون مالیات (TFSA)

در 1 ژانویه، CRA محدودیت مشارکت سالانه برای TFSA ها را 500 دلار افزایش داد – از 6500 دلار به 7000 دلار در سال. این نوع حساب پس‌انداز برای همه ساکنان کانادا، از جمله ساکنان دائم، مهم است، زیرا به دارندگان حسابی که پول را به حساب می‌آورند، اجازه می‌دهد از مالیات بر سود سرمایه و برداشت جلوگیری کنند.

طرح پس انداز بازنشستگی ثبت شده (RRSP)

اگرچه درصد سالانه درآمدی که دارندگان RRSP می توانند به حساب خود واریز کنند (18٪) در سال 2024 ثابت می ماند، CRA حداکثر سهمی را که دارندگان حساب می توانند در این سال داشته باشند افزایش داده است. از 30,780 دلار در سال 2023، دارندگان RRSP اکنون می توانند 31,560 دلار کمک کنند، که برای ساکنان دائمی کانادا پس انداز برای آینده بلند مدت آنها مفید خواهد بود.

برنامه بازنشستگی کانادا (CPP) و بیمه اشتغال (EI)

هر ماه، بیشتر اعضای نیروی کار کانادا، پرداخت‌های CPP و EI از چک حقوق آنها کسر می‌شود. در سال 2024، مطابق با افزایش حداکثر سهم CPP در سراسر کانادا – از جمله طرح بازنشستگی کبک (QPP)، برنامه بازنشستگی خود استان – بر این اساس پول بیشتری از چک حقوق کسر خواهد شد. به طور خاص، کارمندان در کانادا اکنون باید 3867 دلار برای CPP در قوانین جدید  2024 بپردازند که برای افرادی که حداقل 68500 دلار در سال درآمد دارند، 113 دلار افزایش یافته است و این یکی از قوانین جدید 2024 کانادا برای دانشجویان و تازه واردان به این کشور است.

این بدان معناست که در کوتاه مدت، افراد شاغل در سراسر کانادا هر ماه اندکی پول کمتری به خانه خواهند برد.

دومین مالیات CPP که قرار است امسال نیز آغاز شود، اخیراً توسط دولت فدرال اعلام شد. با این حال، این مالیات تنها بر «کارگرانی که درآمدشان بالاتر از سقف اولیه درآمد است» تأثیر می‌گذارد، طبق گزارش Globe and Mail.

همانطور که به EI مربوط می شود، حق بیمه پرداختی توسط ساکنان شاغل کانادا در سال جاری مشابه با CPP افزایش می یابد. از حداکثر سهم برای EI فدرال 1,002.35 دلار در سال گذشته، حداکثر سهم 2024 1049.12 دلار در سال 2024 خواهد بود.

توجه: بر اساس Globe و داستان ایمیل از دسامبر، نرخ‌های مالیات QPP نیز امسال افزایش می‌یابد، زیرا کارمندان ملزم به پرداخت 4,348 دلار به QPP در سال 2024 خواهند بود.

افزایش مالیات  فدرال در قوانین جدید 2024

به تازگی در خبری از گلوب اند میل برای  قوانین جدید 2024، اعلام شده است که به دنبال برنامه جدیدی از سوی کانادا برای افزایش مالیات فدرال کربن در سال 2024، ساکنان این کشور که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، مجبور خواهند بود در هر لیتر بنزین 17.6 سنت به عنوان هزینه سوخت پرداخت کنند. این افزایش هزینه در مقایسه با سال 2023 تقریباً 3.3 سنت است.

این بدان معناست که افزایش مالیات کربن در کانادا تأثیر قابل‌توجهی بر هزینه‌های خانوار خواهد داشت، زیرا Globe and Mail اخیراً پیشنهاد کرده است که این مالیات «به طور متوسط ​​بین 377 تا 911 دلار در سال‌های 2024-2025 برای خانواده هزینه خواهد داشت، حتی پس از تخفیف.»

مالیات کسر شده از چک حقوق ممکن است برای برخی از کارگران از راه دور افزایش یابد

بر اساس گلوب اخیر، اگرچه جزئیات هنوز نهایی نشده است و Mail Story، اگر در استانی متفاوت از استان محل کارشان زندگی کنند، کارگران از راه دور در سراسر کانادا «ممکن است در سال 2024 مشمول کسر مالیات حقوق و دستمزد کمتر یا بیشتر شوند».از این روی جایی که کارمند مالیات بر درآمد، حقوق بازنشستگی و EI خود را ثبت می کند، تأثیر می گذارد.

الزامات مالی جدید برای دانشجویان بین المللی     قوانین جدید 2024

با توجه به قوانین جدید 2024 برای همه دانشجویان بین‌المللی که درخواست‌های مجوز تحصیلی دریافت/ارائه شده از اول ژانویه دارند، دولت فدرال اکنون بیش از دو برابر نیاز مالی هزینه زندگی را که متقاضیان باید در طول فرآیند درخواست نمایش دهند، افزایش داده است.

بیشتر: سایر الزامات جدید برای دانشجویان بین المللی در سراسر کانادا

به عبارت دیگر، متقاضیان مجوز تحصیل کانادا اکنون باید نشان دهند که 20,635 دلار پس انداز دارند – افزایش قابل توجهی از 10,000 دلاری که متقاضیان مجوز تحصیل بین المللی اش را دارند قبل از شروع سال جاری باید نشان می دادند.

توجه: الزامات مالی جدید هزینه زندگی باید در کنار وجوه اضافی برای پوشش هزینه شهریه سال اول و سفر نشان داده شود.

تغییرات جدید در سطح استان

به تفکیک استان، موارد زیر تغییراتی را در قوانین و مقررات در سراسر کانادا نشان می‌دهد که انتظار می‌رود تأثیر قابل‌توجهی بر تازه واردان در این کشور داشته باشد.

انتاریو

افزایش حداقل دستمزد: در حال حاضر 16.55 دلار در ساعت تعیین شده است، انتظار می‌رود این استان نرخ حداقل دستمزد خود را در 1 اکتبر افزایش دهد.

رویه‌های جدید صدور مجوز برای آژانس‌های کاریابی: از اول ژوئیه، آژانس‌های کار موقت و استخدام‌کنندگان به مجوزی برای واگذاری کارمندان به کار نیاز دارند. این اقدامی است که برای جلوگیری از استثمار کارگران موقت و آسیب پذیر استان در نظر گرفته شده است.

کبک

افزایش شهریه خارج از استان: از ابتدای پاییز امسال، دانشجویان انگلیسی زبان خارج از استانی که به دنبال تحصیل در دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد حرفه ای در سه موسسه انگلیسی زبان کبک هستند – Bishop’s، مک گیل و کنکوردیا – شهریه آنها حدود 3000 دلار افزایش خواهد یافت. طبق گزارش The Globe and Mail.

توجه: دولت کبک همچنین حداقل هزینه تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی 20000 دلار اعلام کرد و اشاره کرد که دانشگاه‌ها حق دریافت هزینه‌های اختیاری اضافی را بر اساس همان Globe and Mail story را ندارند.

معیارهای سختگیرانه زبان: از 23 نوامبر، دولت کبک کارگران خارجی موقت و دانشجویان بین‌المللی را که از طریق برنامه تجربه کبک (PEQ) درخواست می‌کنند، ملزم می‌کند تا به سطوح جدید مهارت زبان فرانسوی برسند – به طور خاص، حداقل هفت مورد برای صحبت کردن و پنج مورد برای نوشتن. علاوه بر این، PEQ اکنون کارگران خارجی موقت را ملزم به گذراندن یک آزمون فرانسوی برای تمدید مجوز کار می کند. دانشجویان بین المللی متقاضی مهاجرت از طریق PEQ به زودی لازم است یکی را داشته باشند “یک برنامه تحصیلی را در کبک به پایان رسانده باشد [به فرانسوی] یا … حداقل سه سال تحصیلات متوسطه یا پس از متوسطه تمام وقت را گذرانده باشد” (به زبان فرانسوی).

توجه: PEQ یک برنامه مهاجرتی برای دانشجویان بین المللی است که از موسسه ای در استان فارغ التحصیل شده اند. این الزام به طور رسمی از 23 نوامبر 2024 اعمال خواهد شد.

جزیره پرنس ادوارد

افزایش حداقل دستمزد: در حال حاضر 15 دلار در ساعت تعیین شده است، این استان نرخ حداقل دستمزد خود را در 1 آوریل به 15.40 دلار و سپس در 1 اکتبر به 16 دلار در ساعت افزایش خواهد داد.

نوا اسکوشیا

افزایش حداقل دستمزد: در حال حاضر 15 دلار در ساعت تعیین شده است، این استان نرخ حداقل دستمزد خود را با تورم در 1 آوریل افزایش خواهد داد. دولت نوا اسکوشیا همچنین برنامه ای را برای افزایش بیشتر حداقل دستمزد استانی نشان داده است. سالانه یک درصد دیگر.

مناطق شمال غربی

به‌روزرسانی مزایای بهداشتی برای ساکنان کم‌درآمد: شامل مواردی مانند ارزیابی درآمد برای تعیین واجد شرایط بودن مزایا ، دولت منطقه ای اعلام کرده است که یک خط مشی جدید مزایای بهداشتی تمدید شده از اول آوریل اعمال می شود.

Nunavut

افزایش حداقل دستمزد: که قبلاً 16 دلار در ساعت تعیین شده بود، Nunavut نرخ حداقل دستمزد خود را از 1 ژانویه به 19 دلار در ساعت افزایش داده است.

برگرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی