Skip to content

قیمت مواد غذایی در کانادا در سال 2024 افزایش خواهد داشت؟

گزارش سالانه نشان می دهد که قیمت مواد غذایی افزایش خواهد یافت، اما کمتر از سال 2023 بود

قیمت مواد غذایی در کانادا برای مردمان محلی و مهاجران در سال 2024 ممکنه بالا بره. یک تیم از محققان از دانشگاه های دالهوزی، گوئلف، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا میگن که یه خانواده 4 نفره در کانادا در سال 2024 تقریبا 16300 دلار برای غذا هزینه میکنه که افزایشی چندصد دلاری داره.

گزارش سالیانه که در تاریخ 7 دسامبر 2023 منتشر شده نشون میده که افزایش قیمت مواد غذایی در کانادا که نشان دهنده مشکلات سیاسی، زیست محیطی و اقتصادی، هر دو در کانادا و در سطح جهانی، تاثیر زیادی روی قیمت های انرژی و کالاها داشته.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند

با وجود افزایش مورد انتظار، چشم انداز کلی بهتر از آنچه در گزارش 2023 بود است. در این گزارش انتظار می‌رود که قیمت کلی غذا بین 5 تا 7 درصد افزایش یابد و انتظار می‌رود در سال 2024 قیمت کل مواد غذایی از 2.5 درصد به 4.5 درصد افزایش یابد.

این گزارش همچنین خاطرنشان می‌کند که احتمالاً میانگین مقدار صرف شده برای غذا در کبک کانادا کاهش می‌یابد همینطور در جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور.

همچنین  گزارش سالانه نشان میدهد که برخلاف افزایش قیمت‌ها، مردم کانادا به‌طور متوسط ​​نسبت به سال 2022 کمتر برای مواد غذایی هزینه می‌کنند. این گزارش خاطرنشان می‌کند که این امر باعث نگرانی محققان شده است و این به این معنی است که افرادی که در کانادا زندگی می‌کنند یا کمتر غذا می‌خورند یا مواد غذایی با کیفیت پایین تر را خریداری میکنند.

قیمت مواد غذایی در کانادا - هزینه زندگی در کانادا

قانون مسکن و خواربار مقرون به صرفه ؛ قیمت مواد غذایی در کانادا

در واکنش به افزایش قیمت مواد غذایی در کانادا ، وزیر دارایی کریستیا فریلند قانون مسکن و خواربار مقرون به صرفه را در اوایل سال جاری معرفی کرد. یکی از ارکان اصلی این قانون، تغییر قوانین رقابت برای تشویق زنجیره‌های عمده خواربار فروشی برای کاهش قیمت است. این به اداره رقابت قدرت بیشتری می‌دهد تا ادعاهای مربوط به بی‌عدالتی یا تثبیت قیمت را بررسی کند و اقدامات اجرایی را انجام دهد.

دفتر همچنین می‌تواند همکاری‌ها یا ادغام‌های شرکتی را که باعث کاهش رقابت و محدود کردن انتخاب مصرف‌کننده می‌شود، مسدود کند.

جنک اوکراین بر افزایش قیمت مواد غدایی در کانادا تاثیر گذار بوده است؟

طبق گزارش Toronto Star، رئیس سابق Loblaws Company Ltd، Galen Weston، گفته است که افزایش قیمت مواد غذایی در کانادا به دلیل عدم وجود رقابت یا تثبیت قیمت در سطح شرکت نیست. وستون گفت که قیمت‌های بالا در فروشگاه‌های مواد غذایی نتیجه قیمت‌های متورم عرضه‌کنندگان است. گزارش سالانه نشان میدهد که افزایش قیمت مواد غذایی در کانادا درست و حقیقی است.

این گزارش می گوید که افزایش قیمت مواد غذایی در کانادا به شدت تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی و اثرات منفی در برداشت، مانند سیل و آتش سوزی است. همچنین رویدادهای جهانی مانند وضعیت فعلی در اوکراین و خاورمیانه را بیان می کند. به افزایش بیشتر قیمت مواد غذایی در کانادا کمک می کنند. این رویدادها می‌توانند چالش‌هایی را برای فروشگاه‌های مواد غذایی ایجاد کنند زیرا تقاضا افزایش می‌یابد و عرضه‌کنندگان به دلیل عرضه محدود قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

ولو بیگانه، لوبلاز در آخرین گزارش سه ماهه‌اش گفته است که سود آن 12 درصد افزایش یافته است. البته، بانک کانادا هم در گزارش خود اعلام کرده است که “ریسک های تورمی در کانادا همچنان در حال کاهش است”.

صرفه جویی در خرید مواد غذایی در کانادا به عنوان یک تازه وارد

گزارش سالانه نشان میدهد که چند کاری وجود دارد که تازه واردان می‌توانند در هزینه خرید مواد غذایی در کانادا صرفه جویی کنند.

نکته اصلی این است که از قبل برنامه ریزی کنید، سازماندهی کنید و فروشگاه هایی را با کمترین قیمت پیدا کنید. هنگام تهیه فهرست خرید، می‌توانید آگهی‌های فروشگاه‌های محلی را بررسی کنید و برای رفتن به بیش از یک مکان آماده باشید.

وب‌سایت‌هایی نیز وجود دارند که دارای کوپن‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را برای تخفیف در غذا و سایر محصولات چاپ یا دانلود کرد.

به نهایت، با توجه به افزایش قیمت مواد غذایی در کانادا، یک راهکار کاربردی این است که زمانی که کارمندان گاهی اوقات غذاهایی که فروخته نشده اند را علامت گذاری می کنند، به خرید بروید. همچنین، به جای خرید برندهای گران قیمت، از محصولات برند فروشگاه استفاده کنید. و به خاطر داشته باشید که سبزیجات محلی و مستقل در اغلب مواقع برای خرید مواد تازه، اقتصادی تر از فروشگاه های بزرگتر هستند.

این نوشته برگرفته از cicnews.com می باشد

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی