Skip to content

راهنمای جامع مهاجران برای ثبت مالیات در کانادا

چگونه به عنوان یک تازه وارد مالیات خود را در کانادا ثبت کنید

راهنمای جامع مهاجران برای ثبت مالیات در کانادا

پرداخت مالیات در کانادا بخشی ضروری از زندگی کانادایی است که بسیاری از تازه واردان ممکن است در اولین باری که نیاز به ثبت نام دارند، ترسناک باشند. با این حال، این فرآیند معمولاً ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

موارد زیر اطلاعات مهمی را برای تازه‌واردان پوشش می‌دهد، از جمله زمان و چرایی ثبت مالیات، نحوه انجام این کار، و مزایای احتمالی برای ثبت‌کنندگان مالیات در کانادا.

پرداخت مالیات در کانادا یک قسمت ضروری از زندگی کانادایی‌ها است که برای بسیاری از افراد تازه وارد ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد. اما واقعیت این است که فرآیند ثبت مالیات معمولاً آنقدر پیچیده نیست که به نظر می‌رسد. در زیر به بررسی اطلاعات مهمی که برای تازه واردان درباره ثبت مالیات در کانادا مفید است، پرداخته شده است. این اطلاعات شامل زمان و دلایل ثبت مالیات، روش‌های انجام این فرآیند، و مزایایی که برای افراد ثبت‌نام‌کننده ممکن است به همراه داشته باشد، می‌شود.

مالیات در کانادا

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

مالیات بر درآمد در کانادا چگونه کار می کند؟

در ابتدای سال مالی، همه افراد خصوصی موظفند مالیات سال قبل خود را به آژانس درآمد کانادا (CRA) ارسال کنند. کارفرمایان معمولاً یک فرم مالیاتی (معروف به برگه T4) به کارمندان می دهند که اطلاعات درآمد و مالیات آنها را برای سال قبل مشخص می کند. این یک سند مهم برای ثبت مالیات شخصی است. همه افراد شاغل در کانادا مشمول دو نرخ متفاوت مالیات در کانادا هستند:

اولی مالیات بر درآمد استانی است که توسط استان یا منطقه ای که یک فرد در آن کار می کند تعیین می شود. و دومی نرخ مالیات فدرال است که توسط دولت کانادا تعیین می شود.

نرخ‌های مالیات در کانادا می‌تواند بسته به سطح درآمد افراد متفاوت باشد. کانادا از نرخ مالیات حاشیه ای استفاده می کند، به این معنی که افراد بر اساس میزان درآمدی که دارند مالیات می گیرند. به زبان ساده، هر چه یک نفر بیشتر درآمد داشته باشد، مالیات بیشتری بر او تعلق می گیرد، اما این یک نرخ ثابت نیست. به عنوان مثال، اگر فردی در سال گذشته 60000 دلار کانادا در انتاریو درآمد داشته باشد، 5.05 درصد در اولین 49231 دلار کانادا و 9.15 درصد در 10769 دلار کانادا بعدی پرداخت خواهد کرد.

این امر هنگام ترکیب نرخ مالیات استانی، با نرخ مالیات فدرال، پیچیده‌تر می‌شود ” همه پرونده‌های مالیاتی در کانادا مشمول هر دوی این موارد هستند ” با این حال، مالیات‌ دهندگان می‌توانند از برنامه‌هایی مانند ماشین‌حساب مالیات آنلاین استفاده کنند که به محاسبه این کل کمک می‌کند. اکثر کارمندان حقوق بگیر پس از دریافت حقوق، این مالیات به طور خودکار بر درآمد آنها اعمال می شود و به عنوان کسر از دستمزد ناخالص ظاهر می شود

مهلت ثبت نام مالیات در کانادا بطور شخصی تا 30 آوریل است. البته می‌توانید مالیات‌های خود را پس از این تاریخ ثبت کنید، اما باید به دقت این مهلت را رعایت کنید. در غیر این صورت ممکن است مورد جریمه قرار بگیرید. به خصوص برای افرادی که خود اشتغال هستند، قوانین خاصی وجود دارد که بیایید به آنها توجه کنید. عدم ارائه مالیات می تواند عواقب بسیار جدی‌ای داشته باشد و حتی ممکن است به اتهامات کیفری منجر شود. بنابراین بهتر است به موقع و به دقت مالیات‌های خود را ثبت کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

در نقطه مقابل، ثبت مالیات در کانادا می‌تواند مزایای متعددی را برای افراد به ارمغان آورد.

چگونه می توانم اظهارنامه مالیاتی خود را در کانادا ارسال کنم؟

روش های مختلفی وجود دارد که افراد می توانند مالیات در کانادا خود را در این کشور انجام دهند. به طور خاص، CRA پنج راه مختلف را که افراد می توانند اظهارنامه مالیاتی شخصی خود را ارسال کنند، تشخیص می دهد.

مالیات در کانادا

نرم افزار مالیات تایید شده (پرونده الکترونیکی)

این رایج‌ترین روش ارائه اظهارنامه مالیاتی است. CRA نرم‌افزارها یا وب‌سایت‌های مختلفی را برای سال‌های مالیاتی مختلف تأیید می‌کند، که افراد ممکن است از آنها برای ارسال اظهارنامه مالیاتی خود استفاده کنند. این ابزارهای الکترونیکی باید برای سرویس‌های NETFILE، که یک سرویس الکترونیکی است که مستقیماً به CRA متصل می‌شود و امکان تشکیل پرونده الکترونیکی آنی را فراهم می‌کند، مجاز باشند.

تقریباً دو هفته طول می‌کشد تا پرونده‌های الکترونیکی از زمان تشکیل پرونده پردازش شوند، و عموماً رایگان هستند – اگرچه قیمت‌گذاری می‌تواند بر اساس خدمات و سطوح مختلف خدمات مورد استفاده توسط فایل‌ گذاران تغییر کند. پس از رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی، بایگانی‌ها ممکن است واجد شرایط بازپرداخت مالیات باشند، که معمولاً هر پول اضافی را که CRA در طول سال از آنها جمع‌آوری کرده است، برای این افراد جبران می‌کند.

یک نماینده را از طرف خود پیدا کنید

پرونده‌های مالیاتی در کانادا همچنین می‌توانند به نماینده‌ای اجازه دهند که از طرف آنها مالیات انجام دهد. این می تواند یک حسابدار، دوست، یکی از اعضای خانواده یا هر شخص دیگری باشد که پرونده برای مدیریت اطلاعات مالی خود به او اعتماد دارد. در این مورد، باید مراحل مجوز کردن نماینده را دنبال کنید. هزینه‌ها می‌تواند بسته به توافقات انجام شده بین پرونده‌کننده و نماینده آنها متفاوت باشد. CRA تخمین می زند که این روش معمولاً زمان انتظار تقریباً دو هفته را به همراه دارد.

مالیات در کانادا

کلینیک مالیات داوطلبان جامعه

کسانی که در کانادا درآمد نسبتاً متوسطی دارند، یا وضعیت مالیاتی ساده‌ای دارند، ممکن است بتوانند از یک کلینیک مالیاتی رایگان در منطقه خود استفاده کنند. اینها اغلب کلینیک هایی در منطقه هستند که می توانند به افراد کمک کنند اظهارنامه مالیاتی خود را بدون هیچ هزینه ای ثبت کنند.

کلینیک‌ها می‌توانند بصورت حضوری، غیر حضوری یا با قرار قبلی باشند، حتی برخی از آنها قرارهای مجازی نیز ارائه می‌دهند. CRA تخمین می‌زند که مالیات‌های ثبت‌شده از این طریق ممکن است در عرض دو هفته پردازش شوند.

علاوه بر این، CRA یک وبینار تعاملی در 20 مارس برگزار خواهد کرد تا اطلاعات بیشتری در مورد سیستم مالیاتی کانادا، اعتبارات مختلف موجود در اختیار پرونده‌ها و راه‌های دریافت کمک در هنگام پرداخت مالیات ارائه کند.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی