Skip to content

مجوز تحصیل در انتاریو در سال 2024 در کالج ها و دانشگاه های دولتی

برترین ها: انتاریو توزیع تخصیص مجوزهای تحصیلی بین المللی را در سال 2024 اعلام کرد

مجوز تحصیل در انتاریو در سال 2024 در کالج ها و دانشگاه های دولتی

اکثر مجوزهای تحصیلی بین‌المللی – 96٪ – به دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی در انتاریو داده می‌شود، در حالی که مابقی بین “مدارس زبان، دانشگاه‌های خصوصی و سایر موسسات” در سراسر استان تقسیم می‌شود.

در یک اخبار امروز بعد از ظهر منتشر شد، دولت انتاریو اعلام کرده است که تخصیص مجوز تحصیل در انتاریو خود بر اولویت‌بندی برنامه‌های آموزشی پس از متوسطه در مؤسسات دولتی متمرکز خواهد شد تا «به فارغ‌التحصیلان برای مشاغل پر تقاضا که نیازهای بازار کار انتاریو را پشتیبانی می‌کند، آماده شوند.

مجوز تحصیل در انتاریو

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

توجه: این تخصیص بدین معنی است که کالج های شغلی از دریافت هرگونه درخواست مجوز تحصیل در انتاریو دانشجویی بین المللی مستثنی خواهند شد. کالج ها معمولا موسسات خصوصی هستند.

طبق انتشار امروز، دولت استانی انتاریو با اولویت‌بندی برنامه‌ها در چندین منطقه پرتقاضا، مجوز تحصیل در انتاریو را برای دانشجویان بین‌المللی تخصیص داده است:

  • تجارت های ماهر
  • منابع انسانی سلامت
  • علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات
  • مهمان نوازی
  • مراقبت از کودک

انتاریو همچنین تصریح کرد که “ثبت نام افرادی که به زبان فرانسوی مسلط هستند را در اولویت قرار می دهد” و افزود که این مهم است زیرا “کارفرمایان برای جذب کارگرانی که مهارت های فرانسوی زبان را دارند با هم رقابت می کنند.”

بیانیه مطبوعاتی امروز همچنین موارد زیر را در مورد تخصیص مجوز تحصیل انتاریو در سال 2024 شرح داد:

تخصیص مجوزهای تحصیل به یک مؤسسه نمی‌تواند از تعداد مجوزهای صادر شده در سال 2023 بیشتر باشد و «نسبت مجوزهای بین‌المللی نمی‌تواند از 55 درصد (به استثنای مناطق پرتقاضا) ثبت‌نام داخلی سال اول مؤسسه در سال 2023 تپیشروی کند.” اختصاص مجوز تحصیل در انتاریو به یک مؤسسه نمی‌تواند از تعداد مجوزاتی که در سال 2023 صادر شده است، بیشتر باشد و ارتباط میان مجوزات بین‌المللی نمی‌تواند از 55 درصد (به استثنای مناطق پرتقاضا) ثبت‌نام داخلی در سال اول مؤسسه در سال 2023 را افزایش دهد!

تمام دانشگاه‌های دولتی انتاریو، به جز دانشگاه آلگوما در شهر سوت سنت ماری، که توقع کاهش در سطح مصرف را در سال گذشته داشته، برنامه‌های خود را تا سال 2023 پیش برده اند.

11 کالج از 24 کالج عمومی انتاریو نیز “برنامه های کاربردی در سطح 2023” را حفظ خواهند کرد. بیشترین کاهش در حجم درخواست در میان کالج‌ها در میان کالج‌هایی که “با مشارکت کالج دولتی و خصوصی” و همچنین کالج Conestoga به طور خاص مشاهده می‌شود.

مجوز تحصیل در انتاریو

چرا انتاریو مجوزهای تحصیلی بین المللی خود را اختصاص می دهد؟

اخیراً در پاسخ به تصمیم مهاجرت، سازمان پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرده است که در اوایل امسال تعداد مجوزهای تحصیلی صادر شده برای دانشجویان بین‌المللی در سراسر کانادا تا سال‌های 2024 و 2025 به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

این اقدام IRCC عمدتاً بر دانشجویان بین‌المللی در سطح کارشناسی متمرکز است. به طور خاص، سقف IRCC، دانش‌آموزان بین‌المللی در سطح مدارس ابتدایی و متوسطه و همچنین دانش‌آموزانی را که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دنبال می‌کنند مستثنی می‌کند.

مجوز تحصیل در انتاریو

تخصیص انتاریو در مقایسه با استان های دیگر چگونه است؟

تخصیص سهمیه‌های مجوز تحصیل در انتاریو نشان‌دهنده انحراف بسیار بیشتری نسبت به موسسات دولتی نسبت به برخی استان‌های دیگر است. به عنوان مثال، بریتیش کلمبیا (ایالتی با موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) بعد از انتاریو ) تخصیص خود را تقریباً به طور مساوی بین مؤسسات عمومی دولتی (53٪) و مؤسسات خصوصی (47٪) تقسیم کرد. وزارت آموزش پس از دبیرستان و مهارت های آینده بریتیش کلمبیا تأیید کرد که 83000 درخواست مجوز تحصیل در انتاریو در مقطع کارشناسی برای سال 2024 به این استان اختصاص داده خواهد شد.

انتاریو هنوز تعداد کل درخواست های مجوز تحصیلی که امسال از دولت فدرال ارائه شده است را اعلام نکرده است. دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط IRCC نشان می‌دهد که این استان بر اساس جمعیت آن، بیشترین سهمیه مجوز تحصیل را در بین هر استان یا منطقه‌ای در کانادا خواهد داشت.

دریافت گواهینامه استانی (PAL) در انتاریو

انتاریو هنوز به طور رسمی شروع سیستم صدور PAL خود را اعلام نکرده است، با این حال، انتظار می‌رود این استان در روزهای آینده این کار را انجام دهد. دولت فدرال یک مهلت برای 31 مارس برای همه استان‌ها و مناطق برای داشتن فرآیندی برای صدور PAL برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است.

از هم‌اکنون، دولت استانی به دانشجویان بین‌المللی که به دنبال مجوز تحصیل در انتاریو هستند توصیه می‌کند که مستقیماً با مدرسه انتخابی خود تماس بگیرند تا جزئیات بیشتری در مورد نحوه تهیه سند دریافت کنند. با توجه به خدمات درخواست کالج انتاریو (OCAS) – سرویس درخواست متمرکز برای کالج های انتاریو – دانشجویان بین المللی مجبور نیستند مستقیماً برای PAL درخواست دهند. در عوض، DLI انتخاب شده دانشجو از طرف آنها به وزارت کالج ها و دانشگاه های انتاریو اعمال می شود. پس از تایید درخواست و آماده شدن PAL، دانشجویان بین المللی یک کپی از نامه خود را از DLI خود دریافت خواهند کرد.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی