Skip to content

مجوز کار برای متخصصان فناوری اطلاعات در کانادا: راهنمایی و گزینه‌های موجود

سه راه برای مجوز کار برای متخصصان فناوری اطلاعات که به کانادا می آیند

مجوز کار برای متخصصان فناوری اطلاعات

اگه تو آدم تکنولوژی هستی و میخوای به کانادا بری برای کار، اینجوری حواست باشه که نیاز به مجوز داری. اعتبار مجوز کاری که متخصصان فناوری اطلاعات میگیرن برای کانادا طبق سه روش مشخص میشه.

اولیش اینه که بتونی یه مؤسسه پشتیبانی کنی. مثلا یه شرکت که برات سفارش کارها میده و مسئولیت مجوز کارت رو به عهده میگیره.دومیش اینه که حقوق و شرایط کارت با دستمزد متوازن باشه و این روی میز پرداخت نشون بده.سومیش هم اینه که تحصیلاتت تو زمینه مخصوصی دانشگاه باشه که بتونی نشون بدی که مهارت و توانایی کافی برای کار داری.هر یک از این سه مورد رو باید جوری ارائه بدی که بتونی به مجوز برسی و از اطلاعاتمون استفاده کنی برای بهره برداری از کارهای فناوری اطلاعاتی در کانادا.

اهمیت بخش فناوری در رابطه با اقتصاد و توسعه کانادا قابل چشیده نیست. این بخش برای تقویت نوآوری، پیگیری رشد آینده و توسعه به عنوان یک کشور حیاتی است. بنابراین، استعدادهای فناوری از سراسر جهان تقاضای زیادی در کانادا دارند. این تقاضا از طریق قرعه کشی های مبتنی بر دسته STEM برای کارگران ماهر با تجربه کاری اخیر در این صنایع رونمایی می‌شود. برای اطلاعات بیشتر درباره قرعه کشی های رده بندی اکسپرس اینتری، می توانید اینجا را ببینید.

برای کمک به این تقاضای بزرگ برای کارگران فناوری، چندین گزینه مجوز کار برای افرادی که در حوزه فناوری اطلاعات کار می‌کنند، وجود دارد. گزینه‌هایی مانند جریان استعدادهای جهانی، قرارداد کانادا-ایالات متحده-مکزیک (CUSMA) متخصصان و انتقالات درون شرکتی (ICT) این گزینه‌ها هستند.

جریان استعدادهای جهانی برای مجوز کار برای متخصصان فناوری اطلاعات

جریان استعدادهای جهانی (GTS) یه مسیریه که برای کمک به کارفرمایان کانادایی برای استخدام متخصصان خارجی در زمینه‌های فنی تعیین شده. از GTS، کارفرمایان – بعضی ازشون ارجاع می‌خورن و بعضی‌هاشون برای نقش‌های خاص استخدام می‌کنن – می‌تونن سریعاً به استخدام کارکنان ماهر خارجی بپردازن که به رشد شرکتشون کمک کنن و موفقیت متقاضیان رو تو اون شهرها آغاز کنن. یعنی تو دو هفته از تاریخ ارسال درخواستشون. این استخدام از طریق فرآیند سریع صدور مجوز کار و ویزای اقامت موقت (TRV) توسط GTS انجام میشه.
با توجه به نیاز زیاد به استعدادهای تکنولوژی صنعت در کل کانادا، این برنامه به ویژه برای اتباع خارجی مفیده که به بخش فناوری اطلاعات کانادا میان، چون بیشتر حرفه‌های فنی GTS شامل مهندسان نرم‌افزار و طراحان و برنامه نویس‌ها، تحلیلگران سیستم اطلاعاتی و مدیران سیستم کامپیوتر/اطلاعاتی هستن.
در نظر داشته باشین که کارفرمایان واجدشرایط GTS که به دنبال استخدام متخصصان فناوری اطلاعات هستن، ممکنه نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) داشته باشن. هدف از LMIA اینه که تأیید کنه استخدام یک تبعه خارجی توسط یک شرکت کانادایی تاثیر منفی روی بازار کار این کشور نخواهد داشت.

CUSMA Professionals

با توجه به توافق CUSMA، بعضی از اهالی آمریکا و مکزیک می‌توانند بدون نیاز به مجوز کار LMIA، مجوز کار برای متخصصان فناوری اطلاعات بگیرند و به افراد خارجی که شرایط لازم را دارند، اجازه می‌دهد که در فناوری اطلاعات بهتر و سریعتر از قبل در کانادا کار کنند. حدود 60 حرفه مختلف از طریق توافق CUSMA اجازه کار حرفه‌ای در آمریکای شمالی را دارند. بسیاری از شغل‌های مختلف در صنعت فناوری اطلاعات در زیرمجموعه‌ی این توافق قرار دارند. به عنوان مثال، تحلیلگران سیستم‌های کامپیوتری، طراحان گرافیک، نویسندگان فنی و مهندسان کامپیوتر را می‌توان نام برد.

انتقالات درون شرکتی

انتقالات شرکتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، به معنای منتقل شدن افراد خارجی که تاکنون در شرکتی خارجی مشغول به کار بوده‌اند و می‌خواهند برای شعبه، شرکت مادر یا شعبه سازمان خود در کانادا کار کنند، و جالب است بدانید که این افراد مجوز کار کانادا را بدون نیاز به مجوز LMIA دریافت می‌کنند. این حق متعلق به تابعیت خارجی است که حداقل یک سال در شرکتی در خارج کشور مشغول به کار بوده است، و اکنون قصد انتقال به کانادا را دارد.

در میان سه دسته‌بندی که یک تابعیت خارجی باید شرایط مجوز کار ICT را داشته باشد، یکی از آن‌ها به طور ویژه برای افرادی است که “دانش و تخصص خاص شرکت یا محصولات آن را دارند”. به عبارت دیگر، این دسته‌بندی عمدتاً برای متخصصان فناوری اطلاعات است که برای مجوز کار برای متخصصان فناوری اطلاعات درخواست داده اند.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی