Skip to content

محافطت کانادا از مهاجرین در برابر تحدیدات هوش مصنوعی

چگونه تازه واردان به کانادا می توانند با افزایش جعلی های تولید شده توسط هوش مصنوعی در برابر اطلاعات نادرست آنلاین محافظت کنند.

محافظت از تازه واردان به کانادا در برابر اطلاعات نادرست تولید شده توسط هوش مصنوعی

در نظرسنجی اخیر انجام شده توسط Maru Public Opinion، 48 درصد از کانادایی‌ها که در این نظرسنجی شرکت کردند، گفتند: «از توانایی خود در تشخیص محتوای آنلاین رسانه‌های اجتماعی تولید شده توسط هوش مصنوعی در مقابل محتوای ایجاد شده توسط انسان اطمینان ندارند».

در یک سطح بزرگتر، این عدد قابل توجه است زیرا نشان می دهد که تقریباً نیمی از کانادایی ها مطمئن نیستند که می توانند تصمیم بگیرند چه چیزی واقعی است و چه چیزی جعلی است. بر این اساس به این واقعیت که 71٪ از پاسخ دهندگان نشان دادند که معتقد نیستند «دولت‌ها می‌توانند شرکت‌هایی را که محتوای هوش مصنوعی تولید می‌کنند برای استفاده آنلاین از رسانه‌های اجتماعی مدیریت کنند»، بدیهی است که قربانی شدن توسط اطلاعات نادرست آنلاین یک نگرانی مهم برای مردم در سراسر کشور است.

به دلایلی از عدم آشنایی با محتوای هوش مصنوعی گرفته تا افزایش آسیب‌پذیری، زیرا آن‌ها حاضرند هر کاری را که برای آمدن به کانادا لازم باشد، انجام دهند، تازه‌واردهای کانادایی اخیر و آینده ممکن است بیشتر از یک کانادایی معمولی قربانی هوش مصنوعی شوند. آنها میتوانند محتوای جعلی تولید کنند و اینجاست که محافظت از تازه واردان به کانادا در برابر اطلاعات نادرست تولید شده توسط هوش مصنوعی بکار میفتد.

بنا بر اصلاحات گفته میشه؛ کلام رو حالت غیر رسمی بیان کنیم و از عناصر موجود تو صفحه مثل صفحه HTML، فاصله‌ها و خطوط اضافی و لیست‌ها استفاده کنیم. به خاطر چند دلیلی که میرسه تا شناخت کامل از هوش مصنوعی نداشتن تا همچنین مسائل امنیتی، اونها آماده هستن که هر چی که لازمه برای ورود به کانادا رو انجام بدن، تا به تازه‌واردهای اخیر و آینده کانادا ممکنه بیشتر از یک کانادایی معمولی به عنوان قربانی هوش مصنوعی تبدیل بشن زیرا مطالب جعلی تولید میکنند.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند

آنچه در ادامه می‌آید، مروری کلی از گسترش اخیر هوش مصنوعی و نکاتی برای محافظت از خود در برابر اطلاعات نادرست آنلاین به تازه واردان کانادا ارائه می‌دهد.

رشد سریع هوش مصنوعی

جدیدا ، استفاده از هوش مصنوعی به طور تصاعدی رشد کرده است. از صنایعی مانند رسانه‌های اجتماعی (چت ربات‌ها) گرفته تا امور مالی و مراقبت‌های بهداشتی (اتوماسیون وظایف)، هوش مصنوعی منبعی بوده است که کار را برای نیروی انسانی از بسیاری جهات ساده کرده است.

از سوی دیگر، رشد هوش مصنوعی همچنین شاهد افزایش تعداد بازیگران بدی بوده است که از این فناوری برای انتشار اطلاعات نادرست، قربانی کردن خانواده‌ها و اجرای کلاهبرداری و سایر اقدامات منفی استفاده می‌کنند. در واقع، یک گزارش از CBC خبر داد که یه تیم کلاهبردار از هوش مصنوعی استفاده کردند تا از یه خانوم در ساسکاچوان کلاهبرداری کنند. با دروغ گفتن که نوه شون هستن حدود 7000 دلار ازش گرفتن. اینجاست که محافظت از افراد مقیم کانادا در برابر اطلاعات نادرست تولید شده توسط هوش مصنوعی فعال میشود.

به طور کلی، هوش مصنوعی همچنین برای ایجاد تصاویر جعلی و سایر قطعات محتوایی که افراد را فریب داده است تا چیزهایی را که درست نیستند، باور کنند، استفاده شده است. “Deepfakes” ، همانطور که شناخته شده است، با استفاده از “سند یک شخص واقعی، گرفتن عکس از آن و تبدیل آن به یک شخصیت سه بعدی ایجاد می شود. در سراسر کانادا، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط سرویس تأیید هویت آنلاین سام‌ساب می‌گویند که «نسبت دیپ‌فیک‌ها» از 0.1% در سال 2022 به 4.6% در سه ماهه اول 2023 رسید.

اگرچه هوش مصنوعی مزایای واضحی برای نیروی کار کانادایی و زندگی روزمره در این کشور دارد، بسیار مهم است که مردم در سرتاسر کانادا – و به خصوص برای گروه‌هایی که هدف عادی دارند مثل تازه واردن و بازماندگان، بخشی که به آینده نگرند و کسانی که تازه واردند.

این مطلب رو به زبان عامیانه و ساده فارسی منتقل میکنیم، بدون ایجاد تغییر در کدهای html و فاصله‌ها و خطوط اضافی و همچنین مرتب سازی مجدد لیست‌ها:
– از هوش مصنوعی آگاه باشند و بدانند چه کاری می‌توانند انجام دهند. تا مطمئن شوند که خود و خانواده‌شان را از اطلاعات نادرست آنلاین در امان نگه می‌دارند.

محافظت از خود در برابر اطلاعات نادرست آنلاین

این مهم است که ابتدا، به عنوان یک تازه وارد به کانادا، متوجه شوید که دولت‌های این کشور – چه در سطح فدرال و چه در سطح استانی – تنها مرجع همه امور مربوط به مهاجرت و اقامت موقت هستند.

به عبارت دیگر، اگر نتوان از منبع دولتی برای تقویت اطلاعات استفاده کرد، می‌توان فرض کرد که هر چیزی که آنلاین می‌بینید غیرقابل اعتماد است. دولت کانادا علاوه بر بررسی اینکه آیا محتوای آنلاین توسط منبع دولتی قابل تأیید است یا نه، برخی از توصیه ها را ارائه داد که عبارتند از:

1. اطلاعات راستی‌آزمایی با استفاده از ابزار بررسی حقایق، تأیید منبع محتوا و بررسی سایر منابع برای تأیید آنچه در اینترنت می‌بینید :

ابزارهای راستی‌آزمایی آنلاین تأیید شده‌ای وجود دارد که تازه واردان به کانادا می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند تا ببینند آیا یک خبر قبلاً به عنوان جعلی گزارش شده است یا خیر. یکی از این ابزارها جستجوی اطلاعات MediaSmarts است.

کلیک کردن روی یک محتوا، اگر واقعی بود، باید شما را به منبع محتوا هدایت کند. اگر محتوایی که مشاهده می کنید شما را به منبعی که می توانید با اطمینان بگویید قابل اعتماد است هدایت نمی کند، احتمالاً محتوا جعلی است.

در نهایت، ببینید آیا می‌توانید محتوایی را که در مکان‌های دیگر مشاهده می‌کنید به صورت آنلاین پیدا کنید. در حالی که به دلیل استفاده سریع از هوش مصنوعی برای اهداف منفی، یک استراتژی کامل نیست، اگر محتوای آنلاین آن را در بیش از یک مکان پیدا نکنید، احتمال کمتری دارد که واقعی باشد.

2. اگه یه عکس پروفایل رو نگاه کنی سپس وضعیت تأیید ]ن را، همچنین تعداد فالوورها و تعاملات، و همینطور اشتباهات تایپی رو که دارد، میتوانی حساب های جعلی تو شبکه های اجتماعی رو شناسایی کنی :

حساب‌های جعلی رسانه‌های اجتماعی، اغلب، تصویر نمایه ندارند یا از عکسی استفاده می‌کنند که از جای دیگری آنلاین کپی شده است. یکی دیگر از نشانه های یک حساب جعلی اشتباهات تایپی ثابت و واضح است. اشتباهات املایی، خطاهای دستوری و غیره برای منابع اطلاعاتی واقعی و قابل اعتماد معمولی نیستند

در نهایت، حساب‌های تأییدنشده در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی با تعداد فالوور بالا و تعامل کم (لایک‌ها، نظرات و غیره) ممکن است لازم باشد با احتیاط بیشتری مشاهده شوند، زیرا دولت کانادا این موضوع را به‌عنوان سیگنالی می‌بیند که یک حساب جعلی ممکن است وجود داشته باشد.

3. یک جستجوی عکس معکوس انجام دهید

جستجوی عکس معکوس را می توان در Google و سایر پلتفرم ها انجام داد تا ببینید آیا تصویری که به صورت آنلاین یافت می شود در جای دیگری از اینترنت ظاهر می شود یا خیر. برای مثال، می‌توان از جستجوی عکس معکوس برای مشاهده اینکه آیا عکس نمایه استفاده شده توسط یک حساب، کپی است یا برای تأیید صحت یک عکس بر اساس مکان دیگری که آنلاین ظاهر می‌شود، استفاده کرد.

بر گررفته از سایت خبری اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی