Skip to content

چرا افیسر کانادا محمد شریف را به دادگاه فدرال کانادا احضار کرد

دادگاه فدرال کانادا با افشای اطلاعات مربوطه در سایر بخش‌های درخواست، در مورد جلوگیری از ارائه اطلاعات نادرست تصمیم می‌گیرد.

دادگاه فدرال کانادا با افشای اطلاعات مربوطه در سایر بخش‌های درخواست، در مورد جلوگیری از ارائه اطلاعات نادرست تصمیم می‌گیرد.

دادگاه فدرال کانادا در سال 2020، محمد شریف، شهروند هند، برای درخواست مجوز کار درخواست داد. به دنبال همراهی همسرش در کانادا برای مدت تحصیل. این دومین درخواست مجوز کار شریف بود. درخواست قبلی وی در سال 2019 ثبت شد اما به دلیل نگرانی در مورد صحت مدارک ازدواج رد شد.

شرایط مهاجرتی خودت بررسی کن

شریف اظهار داشت که به سوال در مورد امتناع قبلی ویزا “بله” پاسخ داده است. او همچنین ادعا کرد که درخواستش را بیان کرده است که در درخواست قبلی‌اش در سال 2019 توضیحاتی درباره رد ویزای قبلی ایالات متحده و کانادا وجود داردکه رد شدن.

افسر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) که به پرونده او منصوب شده بود، نامه ای عادلانه رویه ای را به محمد شریف ارسال کرد که در آن ابراز نگرانی کرد که او این کار را انجام داده است. به همه سوالات صادقانه پاسخ ندهید به طور خاص، او “درخواست ها و امتناع های قبلی ایالات متحده” خود را فاش نکرد. این افسر ادعا کرد که شریف فرمی را ارسال کرده است که در پاسخ به سؤالات قبلی مربوط به امتناع ویزا، «نه» را علامت زده است. شریف پاسخ داد و توضیح داد نمی‌دانست که باید اطلاعات افشا شده در برنامه قبلی را تکرار کند.

افسر تشخیص داد که پاسخ او به اندازه کافی دلیل محکمه پسندی نیست و درخواست فعلی را نشان نمی دهد و او را به دلیل ارائه نادرست دلایل در کانادا غیرقابل قبول دانست و این یعنی دادگاه فدرال کانادا با افشای اطلاعات مربوطه در سایر بخش‌های درخواست، در مورد جلوگیری از ارائه اطلاعات نادرست تصمیم می‌گیرد. شریف برای بررسی قضایی مجدد  تصمیم به درخواست دوباره کرد.

دادگاه فدرال کانادا درباره‌ی این موضوع بحث کرد که چطور یک اشتباه ریز عواقب خطرناکی برای شخص داشته باشه،‌یعنی منع ورود به کانادا به مدت پنج سال. پس لازم بود افسر به درستی با درخواست‌های متناقضی که در پرونده بود، دست‌وپنجه نرم کنه و فرصتی رو برای شریف فراهم کنه تا قبل از اینکه تشخیص بده که سابقهٔ رد ویزاش اشتباه بوده و برای کانادا قابل قبول نیست، توضیحاتی بده.

بعلاوه، دادگاه فدرال کانادا اظهار داشت که افسر باید نامه پوششی را که همراه با درخواست ارائه شده است، در نظر می گرفت.
به طور خاص، “افسر باید بررسی می کرد که آیا افشای برخی از دلایل موجود در درخواست ویزا برای نتیجه گیری کافی است که متقاضی قصد گمراه کردن مقامات مهاجرت در مورد سابقه رد ویزا خود را نداشته است.”دادگاه فدرال کانادا حکم داد که تصمیم افسر هم غیرمنطقی و هم از لحاظ رویه ای ناعادلانه است.

یک افسر باید کلیت درخواست ویزا را در تعیین اینکه آیا اظهارات نادرست وجود داشته است، در نظر بگیرد. به ویژه، زمانی که متقاضی اطلاعات صحیح را در قسمت دیگری از فرم درخواست خود فاش می کند، ممکن است در برابر یافته های ارائه نادرست باشد.

پیامدهای پرونده محمد شریف در دادگاه فدرال کانادا

دادگاه فدرال مجدداً تأیید کرده است که اگر متقاضی به اشتباه فرم درخواست را پر کند، اما اطلاعات مربوطه را در قسمت دیگری از درخواست خود به درستی فاش کند، این امر می‌تواند از یافته‌های ارائه نادرست بکاهد. این پرونده همچنین تکرار می‌کند که نتیجه‌ای مبنی بر ارائه نادرست نباید به صورت اتفاقی ارائه شود. ارائه نادرست عواقب شدیدی دارد. بنابراین، افسران ویزا باید به طور جدی تمام شواهد موجود در درخواست را بررسی کنند و باید به متقاضی فرصت مناسبی برای توضیح درخواست خود قبل از انجام چنین یافته‌ای بدهند.

اگر قصد ارسال درخواست ویزا را دارید، ضروری است که تا حد امکان صادق، واضح و صریح باشید. اگر فکر می کنید ممکن است برنامه شما نامشخص، گیج کننده یا گمراه کننده باشد، باید اطلاعات تکمیلی ارائه دهید که ابهامات را توضیح دهد و روشن کند.

برگرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : کانادا

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی