Skip to content

مسکن در کانادا : مشکلات مهاجران تازه وارد

افراد تازه وارد به کانادا بیشتر در شرایط مسکن غیرقابل قیمت قرار می گیرند

اشخاص و مهاجرینی که تازه وارد کانادا میشوند، مسکن چالشه خیلی بزرگی شده چون قیمتها خیلی بیش از حد افزایش پیدا کرده.

افزایش قیمت مسکن در کانادا تبدیل به مشکل بزرگی برای تازه واردان به این کشور شده. مطالعات اخیر از سوی اداره آمار کانادا نشان داده اند که از هر 6 تازه وارد، 1 نفر محل اقامت خود را اجاره می کند و آنهایی که اخیراً وارد شده اند، در یافتن مسکن مقرون به صرفه نسبت به مهاجرانی که دارای مشکل هستند، بیشتر مشکل دارند.

اینجا در مورد موقعیت هایی صحبت می کنیم که باید بیش از 30 درصد از درآمد خانوار را صرف هزینه های مسکونی کنند. در اینجا از داده های سرشماری 2021 بهره بردیم، اما باید بگوییم که افرادی که پس از سال 2019 نیازمند مسکن شده اند در این بررسی در نظر گرفته نشده اند.

مهاجران اخیر را کسانی می‌دانند که از سال 2016 تا 2021 وارد کانادا شده‌اند و خانوارهای مستاجر موجود را کسانی می‌دانند که حداقل یک نفر بیش از یک سال در آن خانه زندگی کرده است. این نشان میدهد که یک ششم از مهاجران اخیر (16.7٪) در سال 2021 در یک خانه اجاره ای زندگی می کردند.

آمار های کانادا نشون میده که بیش از یک سوم از مهاجران اخیر (یعنی 37.1٪) دچار افزایش قیمت مسکن در کانادا شده اند.

بر اساس گزارش بازار اجاره 2023 شرکت وام مسکن و مسکن کانادا (CMHC)، تقاضا برای خانه های اجاره ای به دلیل افزایش هزینه های مالکیت خانه، افزایش یافته است. به طور کلی، افرادی که قصد خرید خانه را داشتند، دیگر قادر به خرید خانه نیستند و این بدان معناست که بخشی از جمعیت به جز گزینه خرید خانه، هیچ راه دیگری برای داشتن مسکن ندارند.

اجاره مسکن در کانادا

بسیاری از تازه واردها باید وقتی به کانادا می‌رسند خانه‌های اجاره‌ای پیدا کنند تا بتوانند در خاک کانادا بمانند.

اجاره در کانادا چالش برانگیزتر شده است زیرا قیمت اجاره به طور قابل توجهی در پی همه گیری COVID-19 افزایش یافته است. طبق آمار rentals.ca میانگین قیمت یک آپارتمان یک خوابه در کانادا 2149 دلار است. با این حال، قیمت معمولاً در بزرگترین مراکز شهری کانادا بالاتر است و به 2976 دلار در ونکوور و 2614 دلار در تورنتو می رسد.

داده‌های سرشماری سال 2021 نشان می‌دهد که رشد خانوارهای مستاجر مهاجر (+21.5%) بیش از دو برابر خانوارهای مالک (+8.4%) از سال 2011 تا 2021 بوده است. این یعنی تعداد نفرات اجاره‌کنندگان بیشتر از دو برابر مالکان در مسکن هایی که قیمت آنها بسیار بالاست حضور دارند.

همچنین مشخص شد که در میان مستاجرانی که در فقر زندگی می‌کنند، نزدیک به 80 درصد در مسکن غیرقابل قیمت زندگی می‌کنند. این مطالعه می‌گوید افزایش اخیر اخراج‌ها، که مستاجران را مجبور می‌کند در زمانی که هزینه اجاره در بالاترین حد خود است، نقل مکان کنند، یک عامل مؤثر است. میانگین هزینه سرپناه برای مستاجران اخیر در فقر 1400 دلار در مقایسه با 1050 دلار برای مستاجران فعلی فقیر است.

اجاره مبارزه برای برخی از تازه واردان

یکی از بزرگ‌ترین عوامل کمک‌کننده به فقدان مسکن مقرون‌به‌صرفه این است که متوسط ​​درآمد یک تازه‌وارد هم سو با افزایش هزینه‌ها نیست. بر طبق آمار Talent.com متوسط ​​حقوق اولیه ناخالص (کل قبل از کسر) یک تازه وارد به کانادا 51,480$ .

همان سایت یک ماشین حساب خالص حقوق (درآمد پس از کسر) را بر اساس استان ارائه می دهد. بنابراین، برای مثال، یک تازه‌وارد در انتاریو که میانگین حقوق اولیه را دریافت می‌کند، 26 درصد از درآمد خود را به دلیل کسر مالیات و سایر کسر‌ها از دست می‌دهد و دستمزد سالانه 37621 دلاری را برای خود به همراه خواهد داشت.

در طول 12 ماه، به این معنی است که تازه واردها کمی بیش از 3100 دلار در ماه به جیب می زنند. پس از اجاره، پول کمی برای تامین هزینه های دیگر مانند غذا، تلفن همراه، حمل و نقل یا سایر موارد ضروری باقی می ماند. به طور خاص، یک تازه وارد در تورنتو با حقوق متوسط، با پرداخت متوسط ​​اجاره، هر ماه حدود 500 دلار برای زندگی در اختیار دارد.

چگونه کانادا به مقرون به صرفه شدن اجاره کمک می کند؟

با توجه به اینکه هزینه اجاره بها برای افرادی که درآمد پایینی دارند بسیار گران است، در اوایل سال 2023، دولت فدرال یک بار اضافه به مبلغ 500 دلار برای مزایای مسکن کانادا پیشنهاد داد.

همچنین، طرح به تازگی معرفی شده مقرون به صرفه Housing a Grocery Act، توسعه دهندگانی که املاک اجاره ای جدید می سازند ممکن است واجد شرایط 25000 دلار تخفیف GST از طرف دولت فدرال باشند.

با این حال، مسکن در کانادا یک مسئولیت استانی است و دولت های استانی کانادا اقداماتی را برای افزایش عرضه مسکن اجاره ای انجام داده اند تا هزینه را کاهش دهند. به عنوان مثال، انتاریو در 1 نوامبر اعلام کرد که در حال حذف بخش کامل استانی HST در مورد مسکن های اجاره ای جدید واجد شرایط است. اخیراً برای افرادی که خانه اجاره می‌کنند و قیمت اجاره آن‌ها کمتر از یک نرخ مشخص است، یک محدودیت اعمال شده است که نمی‌توانند قیمت اجاره مسکن در کانادا بیشتر از قیمت تورم پایین ببرند.

در سال 2019 بریتیش کلمبیا متعهد به ساخت 114000 مسکن اجتماعی مقرون به صرفه، غیرانتفاعی، مسکن اجتماعی و خرید مسکن از طریق مشارکت از طریق سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری در دهه آینده شد.

در آوریل گذشته، استان همچنین برنامه جدیدی را برای خانه‌های مردم برای رفع کمبود مسکن اعلام کرد. دولت بریتیش کلمبیا می‌گوید در مسیر تحویل 108000 خانه تکمیل‌شده یا در دست ساخت تا سال‌های 2027-2028 است.

راهبرد IRCC برای بهبود مقرون به صرفه بودن مسکن

وزارت کار و توسعه اجتماعی کانادا (IRCC) در تاریخ 1 نوامبر امسال طرح سطوح مهاجرت 2024-2026 را اعلام کرد. این سازمان به منظور تثبیت رشد جمعیت کانادا و رفع نیازهای مسکن، اهداف قبلی خود را از سال 2023 تا 2025 حفظ کرده است. با ورود مهاجران به کانادا، شکاف‌های بازار کار نیز پر می‌شود و کشور قادر خواهد بود برنامه‌ای 10 ساله به اسم استراتژی ملی مسکن را اجرا کند. این برنامه که بیش از 82 میلیارد دلار برای ایجاد مسکن جدید در کانادا سرمایه‌گذاری می‌کند، با کمک مهاجران به عمل خواهد آمد.

طرح Levels به شدت تحت تأثیر سیستم جدید گزارش مهاجرت استراتژیک IRCC است که می گوید کانادا باید رویکرد “کل دولت” را برای سطوح مهاجرت اتخاذ کند تا رشد را تسهیل کند.

این گزارش توصیه می‌کند که IRCC بر اساس بهترین شیوه‌ها و تطبیق یک مسیر مهاجرت برای اتباع خارجی متعهد به سرمایه‌گذاری و ساخت مسکن در کانادا باشد. طراحی دقیق و نظارت برای انطباق تضمین می کند که مزایا به طور کامل محقق شوند. گزارش IRCC می‌گوید این وزارتخانه گزینه‌هایی را برای ایجاد یک طرح یکپارچه‌تر برای هماهنگی مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و زیرساخت‌ها بین بخش‌های دولت فدرال بررسی خواهد کرد.

مرجع cicnews  می باشد

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : مسکن

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی