Skip to content

مسیر جدید IRCC کانادا برای شهروندان آمریکای مرکزی و جنوبی

IRCC جزئیات مسیر جدید روابط عمومی موقت برای کلمبیایی‌ها، هائیتی‌ها و ونزوئلایی‌ها را منتشر می‌کند

مسیر جدید IRCC کانادا برای شهروندان آمریکای مرکزی و جنوبی

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) جزئیات مهمی را برای کمک‌های بشردوستانه موقت جدید این وزارتخانه منتشر کرده است مانند مسیر جدید IRCC کانادا که اقامت دائم (PR) اختصاص داده شده به اتباع خارجی از کلمبیا، هائیتی و ونزوئلا.

اولین بار در 10 اکتبر سال گذشته اعلام شد که، IRCC تصمیم گرفت که یک مسیر جدید IRCC کانادا برای اتباع خارجی کلمبیایی، هائیتی و ونزوئلا ایجاد کند که به طور فیزیکی در آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی، مکزیک یا کارائیب حضور دارند.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

برای واجد شرایط بودن برای روابط عمومی از طریق این مسیر جدید IRCC کانادا، متقاضیان باید “ارتباطات خانوادگی گسترده ای در کانادا داشته باشند.” به طور خاص، IRCC تصریح می کند که «متقاضی اصلی برای مسیر جدید IRCC کانادا باید فرزند، نوه، همسر، شریک زندگی مشترک، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ یا خواهر و برادر یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم کانادا باشد.»

توجه به این نکته مهم است که این خط مشی عمومی دارای سقف 3500 متقاضی اصلی است، زیرا کانادا در نظر دارد از این طریق به 11000 متقاضی واجد شرایط و خانواده های آنها کمک کند. IRCC همچنین قبلاً نشان داده است که از آنجایی که این مسیر را در 17 نوامبر سال گذشته آغاز کرده است، مسیر جدید IRCC کانادا به مدت یک سال یا تا رسیدن به سقف برنامه باز خواهد ماند.

متقاضیانی که از طریق این مسیر پذیرفته می‌شوند، واجد شرایط دریافت خدمات اسکان قبل و بعد از ورود و کمک به اسکان مجدد خواهند بود – از جمله دریافت وام حمل و نقل برای کمک به کاهش هزینه‌های سفر برای افراد و خانواده‌هایی که وارد کانادا می‌شوند.

توجه: برای باقیمانده این مقاله، همانطور که توسط IRCC نشان داده شده است، به شهروند کانادایی یا بستگان مقیم دائم متقاضی به عنوان اسپانسر اشاره می شود.

مسیر جدید IRCC کانادا

معیارهای واجد شرایط بودن

دو مجموعه معیار واجد شرایط بودن برای مسیر جدید IRCC کانادا وجود دارد: یکی برای اسپانسر و دیگری برای متقاضی اصلی که به دنبال روابط عمومی در کانادا است.

معیارهای واجد شرایط بودن متقاضی اصلی

متقاضیان اصلی که به دنبال روابط عمومی در کانادا هستند باید:

  • در زمان درخواست روابط عمومی، یک تبعه کلمبیایی، هائیتی یا ونزوئلا باشید که در آمریکای مرکزی یا آمریکای جنوبی، کارائیب یا مکزیک حضور دارید
  • با یک شهروند یا مقیم دائم کانادا مرتبط باشید (به یادداشت زیر مراجعه کنید) که واجد شرایط لازم برای انجام نقش اسپانسر (به پایین مراجعه کنید) است و طبق این سیاست عمومی به وی اقامت دائم داده نشده است
  • درخواستی را برای روابط عمومی از طریق ابزار الکترونیکی که در وب سایت دپارتمان در دسترس است (آنلاین) یا با فرمت درخواست جایگزین ارائه شده توسط دپارتمان در صورتی که تبعه خارجی یا نماینده آنها نشان داده است که نمی توانند به صورت آنلاین درخواست دهند، ارسال کرده اند.
  • قصد اقامت در هر استان یا منطقه ای در سراسر کانادا به جز کبک را دارید
  • سندی را نگه دارید که در زیر بخش 50(1) از مقررات یا سندی ارائه دهید که در بخش 178 توضیح داده شده است. (1) و 178 (2) مقررات (اگر نتوانند سندی را که در بخش 50 (1) فرعی به دست آورند)
  • یک اعلامیه قانونی را به IRCC ارائه کرده‌اند. از اسپانسر آنها که گواه موارد زیر است:
    • مجری قصد دارد پشتیبانی ارائه شده در ضمیمه B سیاست عمومی برای متقاضی اصلی و اعضای خانواده همراه او (همانطور که در بخش 1(3) مقررات) به مدت یک سال؛ و
    • مجری نپذیرفته است و میداند که نمی‌تواند هیچ گونه غرامت مالی از تبعه خارجی یا اعضای خانواده‌اش بپذیرد.

توجه: نامزدهای واجد شرایط برای مسیر جدید IRCC کانادا باید با یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم به یکی از روش‌های زیر مرتبط باشند: به عنوان همسر یا شریک زندگی مشترک، فرزند (بدون در نظر گرفتن سن) ، یک نوه، یک والدین، یک پدربزرگ و مادربزرگ، یا یک خواهر و برادر

مسیر جدید IRCC کانادا

معیارهای واجد شرایط بودن برای همراهی اعضای خانواده

IRCC همچنین معیارهای واجد شرایط بودن اعضای خانواده را در این جریان مشخص کرده است. اعضای خانواده باید:

  • در برنامه PR گنجانده شود. توجه داشته باشید که همه اعضای خانواده (چه در داخل و چه در خارج از کانادا) باید در لیست باشند، چه همراه باشند و چه نباشند. سپس متقاضیان این گزینه را خواهند داشت که تعیین کنند کدام یک از اعضای خانواده همراه خواهند بود؛
  • تعریف قانونی عضو خانواده طبق IRCC را داشته باشید؛
  • قصد اقامت در استان یا منطقه ای در کانادا، غیر از کبک را دارید؛
  • سندی را نگه دارید که در زیر بخش 50(1) از مقررات یا سندی ارائه دهید که در بخش 178 توضیح داده شده است. (1) و 178 (2) مقررات (اگر نتوانند سندی را که در بخش 50 (1) فرعی به دست آورند)
  • برای مهاجرت به کانادا غیر قابل قبول نباشد (به استثنای عدم پذیرش به دلایل مالی)

گواهی قابل قبول برای وضعیت کانادایی

شهروندی: مدرک شهروندی میتواند شامل فتوکپی گواهی یا کارت شهروندی کانادایی اسپانسر (دو طرف کارت)، گواهی تولد کانادایی صادر شده توسط مقام استانی یا منطقه‌ای مربوطه یا بیوگرافی باشد. -صفحه داده پاسپورت کانادایی آنها.

اقامت دائم: میزبانی‌ها افرادی که ماندگاری در کانادا دارند، می‌توانند وضعیت روابط عمومی خود را با ارائه یک کارت اقامت دائم (PR)، تصدیق اقامت دائم (COPR) یا سابقه ورود ارزشمند به کانادا نشان دهند.

 

مسیر جدید IRCC کانادا

توجهی در مورد متقاضیان اصلی با چندین درخواست اقامت دائم

طبق گزارش IRCC، اگر متقاضی قبلاً یک درخواست فعال در سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS) این بخش تحت دسته بندی روابط عمومی دیگر، مانند کلاس خانواده داشته باشد، درخواست دریافت شده تحت خط مشی عمومی جدید به پردازش ادامه خواهد داد. هماهنگی نهایی کردن با دفتر پردازش درخواست روابط عمومی دیگر.

تصمیمات نهایی

در صورت موفقیت آمیز بودن درخواست، یک افسر IRCC تأیید می کند که تمام بررسی های پزشکی و جنایی تکمیل شده است، و همچنین اعتبار اسناد سفر را برای مدت زمانی که برای پذیرش در کانادا طول می کشد تأیید می کند. از اینجا یک ویزای اقامت دائم و COPR برای متقاضی اصلی و همه اعضای خانواده همراه ایجاد می شود.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : کانادا pr

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی