Skip to content

آماده شدن برای مصاحبه مهاجرت به کانادا

آماده شدن برای مصاحبه مهاجرت به کانادا

آماده شدن برای مصاحبه مهاجرت به کانادا

هر سال نسبتی از تازه واردان که برای اقامت دائم (PR) درخواست می کنند، نیاز دارند برای شرکت در مصاحبه مهاجرت به کانادا با یک مامور از سازمان پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) برای حمایت از درخواست آنها آماده باشند.

این اغلب آخرین مرحله در فرآیند درخواست هست و می‌تواند در نشان دادن راه مهاجرت به کانادا مهم باشند. بخشی که متقاضی واجد شرایط برای وضعیت روابط عمومی در کانادا است. در زیر دلایلی گفته شده که ممکن است نیاز به مصاحبه مهاجرت به کانادا باشد و در اینصورت آنچه باید انتظار داشت و بهترین شیوه ها برای اطمینان از موفقیت را پوشش دهد.

مصاحبه مهاجرت به کانادا

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

چرا IRCC مصاحبه انجام می دهد؟

درخواست مصاحبه مهاجرت به کانادا از متقاضیان تا حد زیادی در اختیار افسران IRCC است. دلایل چنین درخواستی معمولاً کمک به تأیید برنامه اطلاعات پشتیبانی از روابط عمومی یا شهروندی کانادا میباشد.

اطلاعاتی که نیاز به تأیید دارند می‌توانند جزئیات مربوط به تجربه کاری، سابقه شخصی، توانایی زبان، قصد پیگیری مهاجرت به کانادا و حتی به سادگی تأیید هویت متقاضیان باشند. برای درخواست های حمایت مالی خانواده، مصاحبه مهاجرت به کانادا اغلب برای تأیید رابطه متقاضی اصلی و افراد تحت تکفل یا تأیید آیا روابط زناشویی/زناشویی/قانون عام صادقانه هستند یا خیر.

علاوه بر این، مصاحبه مهاجرت به کانادا ممکن است بر روی اطلاعات گم شده یا ناقص ارائه شده به عنوان بخشی از یک درخواست متمرکز شوند، اما افسر بررسی‌کننده IRCC را راضی نمی‌کند که چنین اطلاعاتی معیارهای واجد شرایط بودن را دارد.

مصاحبه مهاجرت به کانادا

بهترین شیوه هایی که می توانم هنگام شرکت درمصاحبه مهاجرت به کانادا IRCC خود به کار ببرم کدامند؟

بر اساس اطلاعاتی که به افسران IRCC در مورد نحوه انجام مصاحبه مهاجرت به کانادا داده شده است، موارد زیر برخی از بهترین شیوه هایی است که CIC News برای مصاحبه شوندگان گردآوری کرده است:

برنامه خود را به طور کامل بررسی کنید

همانطور که افسر IRCC پرونده را از قبل می خواند، مصاحبه شوندگان نیز باید با بررسی درخواست ها و اسناد مربوطه خود را به طور کامل آماده کنند. در نظر داشته باشید که یکی از مواردی که مصاحبه‌کنندگان تمایل دارند روی آن تمرکز کنند، اطلاعات ناقص یا از دست رفته در یک برنامه کاربردی است، تازه واردها ممکن است به خوبی برای سؤالات پیرامون این عناصر پرونده خود آماده شوند.

اگر تازه واردان در برنامه اولیه خود گنجانده نشده باشند، ممکن است مدارک پشتیبانی بیشتری نیز به همراه داشته باشند (اگرچه احتمالاً باید آماده توضیح دهند که چرا چنین اطلاعاتی در ابتدا ارائه نشده است).

به وضوح ارتباط برقرار کنید

مصاحبه شوندگان باید برای ارتباط شفاف تلاش کنند. آنها باید آهسته و واضح صحبت کنند و از زبان ساده استفاده کنند و از اصطلاحات تخصصی اجتناب کنند تا اطمینان حاصل شود که پاسخ هایشان به راحتی قابل درک است. به افسران دستور داده می شود که در صورت داشتن نیازهای خاص یا نیاز به کمک در طول فرآیند مصاحبه مهاجرت به کانادا، از مصاحبه شوندگان استفاده کنند. بنابراین، افراد تازه وارد باید این نیازها را در طول مصاحبه یا از قبل برای اطمینان از یک تجربه آرام در میان بگذارند.

مصاحبه شوندگان باید سعی کنند در طول مصاحبه مهاجرت به کانادا خونسرد باشند. زبان بدن آرام و رفتار مطمئن می تواند به انتقال حرفه ای و شایستگی آنها کمک کند.

مصاحبه مهاجرت به کانادا

صادق باشید

اگرچه واضح است، اما مصاحبه شوندگان باید اطمینان حاصل کنند که پاسخ های آنها صادقانه و با اطلاعات ارائه شده در درخواست آنها سازگار است. افسران IRCC مراقب اطلاعات بالقوه جعلی و اغراق آمیز خواهند بود. ارائه پاسخ های صادقانه و منسجم نشان دهنده یکپارچگی و قابلیت اطمینان مصاحبه شوندگان است.

از همه مهمتر، تعریف نادرست (ارائه عمدی اطلاعات تقلبی به عنوان واقعی به IRCC) می تواند پیامدهای فاجعه باری برای درخواست مهاجرت داشته باشد. از جمله عدم واجد شرایط بودن برای مهاجرت به کانادا برای حداقل 5 سال، متهم شدن به جرم توسط IRCC، و از دست دادن روابط عمومی. تازه واردان اگر به سادگی تمام اطلاعات مرتبط را به طور صادقانه ارائه کنند، بهترین شانس را برای موفقیت خواهند داشت.

در نهایت، تازه واردان باید بدانند که حتی اگر از آن بی خبر باشند، همچنان می توانند در ارائه اطلاعات نادرست مجرم شناخته شوند و/یا مرتکب اشتباهی مشروع در ارائه اطلاعات در درخواست مهاجرت خود شوند. این دوباره بر اهمیت دقت در مورد اطلاعاتی که در درخواست مهاجرت شما گنجانده شده است تأکید می کند.

به نگرانی ها با آرامش رسیدگی کنید

اگر مصاحبه کننده نگرانی هایی را مطرح می کند یا سؤالات چالش برانگیزی می پرسد، مصاحبه شوندگان باید به صورت دیپلماتیک و سازنده به آنها بپردازند. آنها باید از حالت تدافعی اجتناب کنند و در عوض بر ارائه توضیحات یا توضیحات در صورت لزوم تمرکز کنند.

تازه واردها باید به خاطر داشته باشند که موفقیت یا شکست آنها در مصاحبه مهاجرت به کانادا در نهایت به رضایت افسر مهاجرت مصاحبه کننده می رسد که آنها صادقانه تمام شرایط واجد شرایط بودن را برآورده می کنند. به این ترتیب، به طور کلی تمرین خوبی است که نگرانی هایی که ممکن است داشته باشند به شیوه ای آرام و با ملاحظه رسیدگی شود.

مصاحبه مهاجرت به کانادا

سؤال بپرسید و در صورت لزوم پیگیری کنید

مصاحبه شوندگان در صورت نیاز به توضیح یا اطلاعات اضافی در مورد فرآیند یا مراحل بعدی باید سؤال بپرسند. به افسران IRCC دستور داده شده است که به هر گونه سؤال یا نگرانی که تازه واردان ممکن است در طول مصاحبه داشته باشند، رسیدگی کنند، بنابراین مصاحبه شوندگان باید در صورت نیاز به اطلاعاتی که نیاز دارند، درخواست کنند.

به طور مشابه، پس از مصاحبه مهاجرت به کانادا، افراد تازه وارد باید به طور مناسب (در صورت نیاز)، اعم از ارائه اطلاعات یا اسناد اضافی یا در انتظار ارتباط بیشتر از سوی مقام مصاحبه کننده، پیگیری کنند.

چگونه می توانم معافیت مصاحبه دریافت کنم؟

بهترین راه برای دریافت معافیت از مصاحبه از IRCC این است که اطمینان حاصل شود که تمام اطلاعات مربوطه و اسناد پشتیبان در زمان ارسال در درخواست مهاجرت گنجانده شده است. هرچه یک درخواست کامل تر باشد، احتمال دریافت معافیت از درخواست بیشتر است (اگرچه این می تواند بسته به جریان و کلاس مهاجرتی که درخواست می شود متفاوت باشد).

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی