Skip to content

پزشک مناسب برای معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا 2024

آیا هر پزشکی می تواند معاینه پزشکی من را برای مهاجرت به کانادا انجام دهد؟

آیا هر پزشکی می تواند معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا را انجام دهد؟

اگر شما جزو تازه واردان کانادایی هستید و نیاز به معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا دارید. نمی‌توانید هر پزشکی را برای انجام معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا تعیین کنید. آی آر‌سی‌سی، سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، به خاطر اهمیت معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا برای تازه واردان، مهاجران و شهروندان کانادا، برای اقامت موقت و دائم تنها به پزشکان مجاز اجازه می‌دهد تا معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا را انجام دهند. به عبارت دقیق، تنها یک پزشک پانل توسط ایر‌سی‌سی مجاز است تا این معاینه را انجام دهد.

به عبارت دیگر، مگر اینکه نام پزشک خانواده متقاضی در لیست پزشکان پانل IRCC ذکر شده باشد، آنها نمی توان برای معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا انتخاب کرد.

توجه: پزشکان پانل در IRCC تعریف شده‌اند. “پزشکان منصوب شده توسط IRCC برای انجام معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا ”  تعریف شده‌اند. این تعریف قانونی نیست و فقط برای ارائه توضیحات درباره کلمات مختلف به کار می‌رود.

IRCC توضیح داده است که پزشکان پانل در سراسر جهان موجود هستند. طبق دستورالعمل IRCC، دریافت‌کننده معاینه پزشکی باید به پزشک اطلاع دهد که درخواستشان در کجا بررسی می‌شود تا نتایج معاینه به مکان مورد نظر ارسال شود.

همچنین، هزینه معاینه پزشکی باید توسط متقاضی پرداخت شود و ممکن است این هزینه بین پزشکان مختلف متفاوت باشد. در صورتی که پزشک پانل مورد نظر در دسترس نباشد، ممکن است به شما یک پزشک پانل جایگزین یا جایگزین مجاز توسط کلینیک پیشنهاد شود.

معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا

اصلاحات اخیر خط مشی مربوط به معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا

اگرچه اصلاحات خط مشی مربوط به چندین سال قبل، الزامات معاینه پزشکی را برای برخی از تازه واردان کانادایی تغییر داده است، بسیاری از اتباع خارجی که به دنبال ورود به کانادا هستند، هنوز به عنوان بخشی از فرآیند TR یا PR نیاز به معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا دارند.

در ماه اکتبر سال گذشته، شرایط اولیه معاینه پزشکی برای متقاضیان اکسپرس انتری توسط سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRCC) حذف شده است. این تغییر سیاست به این معنی است که دیگر نیازی به انجام معاینات پزشکی قبل از ارسال درخواست ویزا برای مهاجرت عمومی به کانادا وجود ندارد.

اما این تغییر در خط مشی نمی‌رساند که برای کار در کانادا دیگر نیازی به معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا وجود ندارد. هنوز برخی از متقاضیان مجوز کار یا مجوز تحصیل در کانادا به دریافت معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا نیاز دارند. برای اطلاعات بیشتر درباره این تغییر خط مشی اکتبر 2023، شامل جزئیات مهم درباره IME، می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

تفاوت بین یک نامزد و یک متقاضی در این است که نامزدها هنوز در مرحله پیش از ارسال درخواست هستند، در حالی که پس از ارسال درخواست به IRCC، آنها به عنوان متقاضیان شناخته می‌شوند.

بنابراین، اگرچه برای متقاضیان اکسپرس انتری دیگر نیازی به انجام معاینه پزشکی مهاجرت به کانادا قبل از ارسال درخواست خود نیست، اما برخی از متقاضیان مجوز کار یا تحصیل هنوز باید این معاینه را انجام دهند.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی