Skip to content

مقایسه اهداف مهاجرتی کانادا با سایر مقاصد برتر برای تازه واردان

مقایسه اهداف مهاجرتی کانادا با سایر مقاصد برتر برای تازه واردان

مقایسه اهداف مهاجرتی کانادا با سایر مقاصد برتر برای تازه واردان

همانطور که اخیراً آخرین طرح مهاجرت کانادا، که توسط مرکز مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در تاریخ 1 نوامبر امسال منتشر شده، این آمار بیانگر این است که، کانادا قصد دارد در سال های آینده تعداد زیادی مهاجر را به خودش جذب کند.

موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور

طرح سطوح مهاجرت کانادا یک نسخه سالانه از IRCC (سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا) است. این طرح تعداد افراد جدید و دائمی که به کانادا مهاجرت می‌کنند را تعیین می‌کند. هدف از این طرح این است که مقام‌ها در هر یک از سه سال آینده تعداد مهاجرانی که به کشور پذیرفته می‌شوند را تعیین کنند. این تعداد مهاجران بر اساس سه دسته مهاجرتی، یعنی مهاجرت اقتصادی، خانوادگی و پناهندگی/بشردوستانه تقسیم می‌شوند.

توجه: اعداد دو سال آخر هر طرح ممکن است با انتشار سال بعد تغییر کنند!

این طرح استراتژی کانادا را برای افزایش تعداد تازه واردان در حالی که نیازهای آنها را با نیازهای جمعیت موجود متعادل می کند، نشان می دهد. به عنوان مثال، 60٪ از ساکنان دائمی جدید طبقه اقتصادی هستند، به این معنی که آنها کارگران ماهری هستند که به اقتصاد ملی کمک خواهند کرد.

استراتژی کانادا واقعاً خاصه و با برنامه‌های جذابی که میان چندین مقصد محبوب بریتانیا، استرالیا، ایالات متحده و نیوزلند ارائه شده، تمام چیزهای دیگر را واقعاً به شرط قرار میدهد.

استراتژی مهاجرت کانادا

به همراهان عزیز اعلام میکنم، طبق برنامه جدیدی که برای سطوح مهاجرت کانادا در سالهای 2024-2026 تدوین شده است، IRCC (سازمان مهاجرت و آنکوسمانی کانادا) نیت دارد که تعداد 485000 نفر را به عنوان مهاجران جدید در سال 2024 به خود جذب کند. اما این هنوز تمام نشده است، چرا که همچنان در سالهای 2025 و 2026، تعداد 500000 نفر اضافی نیز به آن اضافه خواهند شد. این برنامه روزهای خوبی را برای دسترسی به مهاجرت به کانادا برای تمام دوستانی که مایل به این کار هستند به ارمغان می آورد. به هرحال، نگران نباشید، همچنان فرصتی برای همگان خواهد بود.

چگونه مقاصد برتر مهاجران با کانادا مقایسه می شوند

رویکرد استرالیا

در استرالیا دولت در حال برنامه ریزیاست که تا سال ۲۰۲۵ میزان مهاجرتشون رو نصف کنند. خبر از بی بی سی است که میگوید این تصمیم برای «تقریباً … اصلاح سیستم مهاجرتی این کشور و همچنین قوانین و شرایط ویزا برای دانشجویان بین المللی و کارگران کم مهارت سخت تر میشود.

به‌عنوان نمونه‌ای از اقداماتی که قرار است در کشور اجرا شود، انتظار می‌رود استرالیا «حداقل الزامات زبان انگلیسی سخت‌تر را برای دانشجویان بین‌المللی، و بررسی دقیق‌تر افرادی که برای ویزای دوم درخواست می‌کنند» اعمال کند.

موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور

تغییر سیاست بریتانیا

به گفته یک مقاله اخیر از بی بی سی نیوز، دولت بریتانیا دارد راه را برای مردم سخت تر می‌کنه که بتونن ویزای کار و خانواده‌شون رو بگیرند. دلیلش هم این است که دولت دارد تلاش می‌کند که مهاجرت به این منطقه را کاهش دهد.

رییس جمهور ریشی سوناک هم تازه اعلام کرده که مهاجرت خیلی زیاد شده است. برای اینکه این هدف رو به دست بیارند، دولت دارد قوانین ویزا رو تغییر میدهد و درآمد مورد نیاز برای ویزای خانواده رو هم بیشتر میکند.

یه استراتژی هست که برای کنترل مهاجرت به انگلیس استفاده میشه. حالا به جای این که بگن میخوای برا کار در انگلیس ویزای کار بگیری، حقوق حداقلی که باید داشته باشی رو هم بالا بردن. قبلا برای ویزای کار شغلی حداقل حقوق مورد نیاز ۲۶,۲۰۰ پوند بود، از همین بهار ۲۰۲۴ میخوان این عدد رو به ۳۸,۷۰۰ پوند برسونن – تقریبا ۵۰٪ افزایش!

موضع مهاجرت نیوزیلند

بانک رزرو در نیوزلند نگران میشود که ورود سیل از طریق واردکننده های جدید باعث افزایش قیمت خونه ها و اجاره ها شود و حتی باعث افزایش تورم . الان روی پیدا کردن یه تعادل در چند ماه آینده تمرکز میکنند. این کشور سیاست مهاجرتی خودش رو تغییر داده است. از یه سیاست خیلی سختگیرانه به سیاستی خیلی ارامش بخش!

حکومت نیوزیلند هنوز جزئیات دقیقی را درباره نحوه مدیریت مهاجرت اعلام نکرده است، اما اطلاعات بیشتر درباره نظرات اخیر لاکسون را می‌توانید اینجا پیدا کنید.

چشم انداز کنونی مهاجرت ایالات متحده

گزارشی که در سپتامبر منتشر شد توسط کاتو که مقر آن در واشنگتن است . این موسسه تاکید می کند که سیستم مهاجرتی “منسوخ” این کشور علیه رشد نیروی کار ملی آن کار می کند.

در واقع، کاتو می‌گوید که کشوری که زمانی «63 درصد از رشد جمعیت مهاجر جهان را به خود اختصاص می‌داد» اکنون 0.3- درصد تغییر در همین معیار را به خود اختصاص داده است. نیروی کار و بهره وری ایالات متحده، کاتو ادامه می دهد که “کارگران مهاجر ماهر، نوآوری را افزایش می دهند و 40 درصد از رشد بهره وری کل عوامل را تشکیل می دهند.” این بدان معناست که سیاست های محدود کننده مهاجرت به نوعی برای رشد اقتصادی کشور مضر است.

گزارش مؤسسه کاتو همچنین اشاره می‌کند که ایالات متحده «از سال 1990 سقف‌های کارت سبز پایین خود را افزایش نداده است» و این کشور «اکنون … از نظر سهم متولدین خارجی از جمعیت، در رتبه سوم کشورهای ثروتمند قرار دارد. ”

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی