Skip to content

تمدید ممنوعیت خرید خانه در کانادا برای تازه واردان تا سال 2027

کانادا ممنوعیت خرید خانه خارجی را تا سال 2027 تمدید کرد

تمدید ممنوعیت خرید خانه در کانادا برای تازه واردان تا سال 2027

دولت کانادا ممنوعیت خرید خانه مسکونی توسط غیرکانادایی ها را تا اول ژانویه 2027 تمدید کرده است. این سیاست، که در ابتدا برای افزایش تعداد واحدهای مسکونی در دسترس برای خرید کانادایی ها وضع شده بود، اکنون برای دو سال دیگر اجرا خواهد شد. در ابتدا، ممنوعیت خرید خانه در ابتدای سال 2025 منقضی میشد.

بر اساس این خط مشی تمدید شده، افراد غیرکانادایی (کسانی که شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستند) از خرید ملک مسکونی که به عنوان ساختمان هایی با 3 واحد مسکونی یا کمتر تعریف می شود و شامل خانه های نیمه مستقل میشود و منع می شوند (ممنوعیت خرید خانه). افراد غیرکانادایی همچنان می‌توانند املاک مسکونی را خارج از مناطق کلان‌شهری سرشماری و تراکم‌های سرشماری خریداری کنند.

ممنوعیت خرید خانه

آیا شرایطی وجود دارد که افراد غیر کانادایی بتوانند ملک مسکونی بخرند یا دریافت کنند؟

طبق قانون، مواردی وجود دارد که افراد غیر کانادایی مجاز به خرید ملک مسکونی در مراکز عمده جمعیتی هستند. اینها عبارتند از:

  • هنگامی که یک غیر کانادایی به دلیل طلاق، جدایی، هدیه یا مرگ به ملکی مسکونی علاقه مند می شود؛
  • وقتی یک غیرکانادایی یک واحد مسکونی را برای اشغال واحد مسکونی اجاره می‌کند – به عبارت دیگر، غیرکانادایی که در حال اجاره و اشغال واحد مسکونی است، خرید به حساب نمی‌آید؛
  • هنگامی که طلبکار از منافع امنیتی یا حق تضمین شده استفاده می کند، مانند توقیف یک ملک مسکونی؛ یا
  • وقتی یک غیر کانادایی ملک مسکونی را برای توسعه خریداری می کند.

در آوریل 2023، دولت کانادا قوانین اولیه را اصلاح کرد و به افراد غیرکانادایی با مجوز کار معتبر اجازه داد در صورت داشتن شرایط زیر، زمین تجاری و ترکیبی خریداری کنند:

  • آنها حداقل 183 روز از مجوز کار خود باقی مانده اند، یا در آن زمان دارای مجوز کار هستند.
  • آنها بیش از یک ملک مسکونی در کانادا خریداری نکرده اند.

علاوه بر این، این اصلاحیه سایر شرایط را برای غیرکانادایی‌ها لغو کرد (از جمله سابقه کار قبلی و الزامات مالیاتی) و اکنون به غیرکانادایی‌ها اجازه می‌دهد زمین‌های خالی منطقه‌بندی شده برای مقاصد مسکونی و کاربری مختلط را خریداری کنند که میتواند برای هر منظوری توسط خریدار مورد استفاده قرار گیرد. ، از جمله توسعه مسکونی.

اگر افراد غیرکانادایی بخواهند ثابت کنند که طبق قانون ملکی را خریداری یا اجاره می‌کنند، می‌توانند اسناد زیر را ارائه دهند:

  • مجوز کار یا مجوز تحصیل صادر شده توسط مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)؛
  • تأیید وضعیت صادر شده توسط IRCC.
  • سایر اسنادی که نشان می‌دهد آنها در کانادا اقامت دارند و می‌توانند مدت زمان اقامت آنها در کانادا را برای رعایت استثنایی از این ممنوعیت مشخص کنند (به عنوان مثال، قراردادهای اجاره، قبوض آب و برق، یا سوابق سفر در داخل و خارج از کشور ).

ممنوعیت خرید خانه

اگر افراد غیرکانادایی با ممنوعیت خرید خانه کانادایی مواجه شوند چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر افراد غیرکانادایی این قانون را نقض کنند، به عنوان یک جرم کیفری تلقی می شود و ممکن است مجازات هایی برای آنها در نظر گرفته شود. افراد غیرکانادایی که قانون را نقض می کنند (و هر طرفی که به آنها در انجام این کار کمک کرده است) ممکن است تا 10000 دلار کانادا جریمه شوند. علاوه بر این، اگر مشخص شود که یک غیرکانادایی این قانون را نقض می کند، دادگاه می تواند دستور فروش ملک مسکونی را صادر کند، که منجر به دریافت نه بیشتر از قیمت پرداخت شده برای خرید ملک مسکونی توسط غیرکانادایی می شود. اگر شرکت یا نهادی مرتکب تخلف شود، افسران، مدیران، مقامات ارشد و سایر نمایندگان شرکت یا نهاد می‌توانند مسئول این تخلف باشند.

تمدید قانون ممنوعیت خرید خانه مسکونی توسط غیرکانادایی‌ها یکی از چندین اقدامی است که دولت کانادا برای کمک به ایجاد مسکن ارزان‌تر برای کانادایی‌ها اتخاذ کرده است. از جمله برنامه وام ساخت آپارتمان، صندوق تسریع مسکن، و بیشتر.

ممنوعیت خرید خانه

قیمت خانه در کانادا

بر اساس داده‌های آژانس املاک و مستغلات کانادا (CREA)، میانگین قیمت خانه‌های فروخته شده در کانادا در دسامبر 2023، 657,145 دلار کانادا بود که نشان‌دهنده افزایش 5.1 درصدی نسبت به قیمت خانه‌های فروخته شده در دسامبر 2022 است. این آژانس همچنین افزایش 5.8 درصدی در تعداد فهرست‌ها را در مدت مشابه گزارش می‌دهد که 25671 خانه جدید برای فروش در پایان سال گذشته به دست آورده است.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : مسکن

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی