Skip to content

مهاجرت به انتاریو: همه چیزی که باید بدانید

آنچه باید قبل از مهاجرت به انتاریو بدانید

مهاجرت به انتاریو: همه چیزی که باید بدانید

انتاریو پرجمعیت‌ترین استان کانادا، با جمعیتی بیش از 15 میلیون نفر، مقصد محبوبی برای تازه واردان به کانادا است. این استان که در حال حاضر بزرگترین جمعیت مهاجر کانادا را در خود جای داده است، به دلیل داشتن بیشترین فرصت‌های شغلی و آزادی سبک زندگی در سراسر این کشور و همچنین داشتن بزرگترین بازار مسکن کانادا، شهرت دارد.

در اینجا درباره ورود و اقامت و زندگی در انتاریو به عنوان یک تازه وارد به کانادا بیشتر بخوانید:

مسکن در انتاریو کانادا

انتاریو با بازار مسکن که شامل بیش از 5.4 میلیون ملک در سراسر استان است، بزرگترین بازار مسکن در کشور را دارد.

برای مهاجرت به انتاریو باید توجه کنید همونطور که در هر جای کانادا قیمت مسکن و املاک متغیر هست ، در انتاریو هم همینطور است. این قیمت‌ها بستگی به چندین عامل دارد مثل محلی که میخواهید سکونت کنید حتی بهمراه خانواده‌تون. با توجه به آخرین گزارش ملی اجاره توسط  rentals.ca در اوت ۲۰۲۳، میانگین هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه و یک واحد مسکونی دو خوابه در سه منطقه بزرگ سرشماری انتاریو (CMA) – تورنتو، اتاوا و همیلتون به شرح زیر است.

یک خوابه: تورنتو (۲۵۹۲ دلار)، اتاوا (۱۹۵۱ دلار) و همیلتون (۱۸۵۵ دلار)

دو خوابه: تورنتو (3370 دلار)، اتاوا (2358 دلار) و همیلتون (2271 دلار)

رفت و آمد

در هر یک از سه شهر بزرگ انتاریو، حداقل 80٪ از مردم کمتر از 500 متر از “جایی که به راحتی به ترانزیت عمومی دسترسی دارن” زندگی می‌کنند.

گزینه های حمل و نقل عمومی در انتاریو بسته به شهر متفاوت است، اما تورنتو سیستم TTC (کمیسیون حمل و نقل تورنتو) را به عنوان نمونه دارد. در همین حال، همیلتون دارای یک سیستم راه آهن اختصاصی خیابان همیلتون (HSR) است، در حالی که ساکنان اتاوا سیستم Transport اتاوا-کارلتون (OC) را دارند که توسط کمیسیون حمل و نقل منطقه ای OC اداره می شود.

قبل از مهاجرت به انتاریو باید بدانید که با وجود حضور سنگین حمل‌ونقل عمومی در انتاریو، بیش از چهار نفر از هر پنج ساکن انتاریو از ماشین، ون یا کامیون به‌عنوان روش اصلی رفت و آمد خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل، برای تازه واردان به انتاریو مهم است که نکات زیر را در مورد رانندگی در این استان بدانند:

  • در 60 روز اول به عنوان یک مقیم جدید انتاریو، تازه واردان بالای 16 سال می توانند از گواهینامه رانندگی صادر شده در کشور خود در این استان استفاده کنند
  • در پایان این 60 روز، افراد تازه وارد در انتاریو باید یک گواهینامه رانندگی از دولت استان انتاریو دریافت کنند.

استخدام

در انتاریو، سه صنعت بزرگ به ترتیب اشتغال به شرح زیر است:

  • شغلهای تجاری: تاجران خرده فروشی و عمده فروشی
  • مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی: پزشکان، پرستاران، مددکاران اجتماعی
  • تولید: مهندسان مکانیک، تکنسین های آزمایشگاه

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یافتن شغل در انتاریو، به صفحه اشتغال انتاریو دولت استانی مراجعه کنید.

مراقبت های بهداشتی

مراقبت های بهداشتی عمومی کانادا از طریق مدل مراقبت های بهداشتی همگانی تامین می شود. این بدان معناست که مالیات های مقیم برای کمک به پرداخت خدمات مراقبت های بهداشتی در این کشور، از جمله در انتاریو، جمع می شود.

مراقبت های بهداشتی عمومی کانادا از طریق مدل مراقبت های بهداشتی همگانی تامین میشود. یعنی هر کسی که در این کشور زندگی میکند، باید مالیات بپردازد که با ان پول، خدمات بهداشتی برای نیازمندان تحت پوشش بیمه قرار میگیرند. این موضوع در تمام استان های کانادا، از جمله استان انتاریو، صادق است.

قبل از مهاجرت به انتاریو باید بدانید که انتاریو یکی از دو استان و قلمرو کانادایی است که برای واجد شرایط بودن برای پوشش مراقبت های بهداشتی استانی است،و تازه واردان نیازی به صبر کردن ندارند. در عوض ، هر تازه وارد به انتاریو که دارای یک کارت بهداشتی معتبر است می تواند مراقبت های بهداشتی رایگان دریافت کند. ”

در اینجا اطلاعات بیشتری درباره درخواست کارت سلامت در انتاریو وجود دارد.

به طور کلی، یک کارت سلامت به ساکنین امکان دسترسی رایگان به خدمات بهداشت عمومی از طریق OHIP (طرح بیمه درمانی انتاریو میدهد .با این حال، برخی از درمان‌ها و داروها، دریافت‌کننده را ملزم به پرداخت از جیب خود می‌کنند. اینجاست که بیمه درمانی خصوصی برای ساکنان انتاریو بسیار مهم می شود.

آموزش

از زمانی که فرزندان تازه واردان به انتاریو به سن شش سالگی می رسند، شروع به شرکت در سیستم آموزشی استان می کنند.

توجه: انتاریو دارای بیش از 400000 فضای نگهداری از کودکان دارای مجوز در سراسر استان است. سیستم مدارس دولتی انتاریو به والدین این امکان را می دهد که فرزند(فرزندان) خود را از شش سالگی تا پایان دبیرستان به صورت رایگان به مدرسه بفرستند. این استان همچنین دارای طیف وسیعی از مدارس خصوصی و مدارس شبانه روزی است، اگرچه اگر والدینی بخواهند فرزند خود را برای تحصیل خصوصی بفرستند، باید شهریه از جیب خود پرداخت کنند.

بیش از 500 موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) در سراسر استان، انتاریو دارای بسیاری از گزینه های پس از دوره متوسطه برای تازه واردان به کانادا میباشد. بسیاری از این گزینه‌های تحصیلات تکمیلی می‌توانند به تازه واردان اجازه فارغ‌التحصیل شدن و دریافت اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی را بدهند.

در انتاریو بیش از ۵۰۰ مدرسه دبیرستانی (DLI) در همه جا واقع شدند. اینجا خیلی گزینه‌های خوب برای افرادی که قصد مهاجرت به انتاریو را دارند و دنبال دوره‌های بعد از دبیرستان هستند ، میباشد. خیلی از این دوره‌ها کمک می‌کنند به فارغ التحصیل شدن و دریافت مجوز کار.

یک PGWP، پس از تکمیل یک سال تجربه کاری در کانادا، به دارنده این امکان را می دهد که واجد شرایط بسیاری از مسیرهای مهاجرت به انتاریو و اقامت دائم کانادا نسبت به شرایط بدون مجوز شوند.

مالیات

مالیات بر فروش در انتاریو، مالیات فروش هماهنگ (HST) نامیده می‌شود که جایگزین مالیات کالاها و خدمات فدرال قبلی (GST، 5%) و مالیات خرده فروشی (RST، 8%) شده است. بنابراین، نرخ HST در انتاریو 13% است.

مالیات بر درآمد در این استان بر اساس درآمد شخصی برای هر مقیم واجد شرایط متفاوت است، و از همه ساکنان شاغل که قصد مهاجرت به انتاریو را دارند بر اساس گروه درآمدی آنها مالیات دریافت می شود.

خدمات تازه وارد در انتاریو

خدمات تازه وارد انتاریو هم از طریق دولت استانی و هم به صورت خصوصی در دسترس است. این خدمات اسکان برای افراد تازه وارد قبل از آمدن به انتاریو، در حین نقل مکان به استان و پس از اقامت در خانه جدیدشان در دسترس است. یکی از منابع محبوبی که برای جستجوی خدمات تسویه حساب در انتاریو استفاده می شود، 211 انتاریو است. برای دسترسی به 211 Ontario را می توانید از طریق تلفن در 2-1-1 یا با مراجعه به www.211ontario.ca داشته باشید.

برگرفته شده از اداره مهاجرت کانادا

حتما بخوانید : مسکن در کانادا : مشکلات مهاجران تازه وارد

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی