Skip to content

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

رستاگستر دادور

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ (با سرمایه گذاری محدود)

یکی از روشهایی که طی یکسال گذشته مورد استقبال مهاجرت به کانادا قرار گرفته مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ است. دولت کانادا در این روش به دنبال جذب مهاجرینی است که دارای نوآوری و خلاقیت هستند.

در این روش محصول شرکتهای استارت آپی باید دارای پتانسیل رشد بالا high growth باشد تا مورد تایید قرار گیرد و شرکتهای مجاز مورد تایید دولت کانادا مایل به سرمایه گذاری در آن باشند.

یکی از مهمترین کارهایی که ما برای شما انجام میدهیم، پیدا کردن شرکت هایی است که مایل باشند در طرح خلاقانه مورد نظر سرمایه گذاری و اقدام نمایند. در این روش ما با توجه به شرایط و سوابق کاری شما، پذیرش و تاییدیه نهایی شرکتهای کانادایی را برای شما خواهیم گرفت.

پس از متقاعد شدن این قبیل شرکتها، “نامه حمایت” برای شما صادر می شود و همزمان نسخه دیگری از نامه به اداره مهاجرت کانادا ارسال خواهد شد و مراحل صدور مجوز کار work permit برای شما صادر می گردد که این مجوز در مراحل بعدی تبدیل به اقامت دائم کانادا (PR) می گردد.

از زمان صدور work permit شما به همراه خانواده تان قادر خواهید بود تا به کانادا وارد شوید و از زمان ورود از خدمات رایگان مدرسه برای فرزندان و یا خدمات درمانی و بهداشتی رایگان برای کل خانواده بهره مند شوید.

شایان ذکر است که در این روش سن و تحصیلات عامل تعیین کننده ای نخواهد بود و این باعث شده که بسیاری از خانواده های ایرانی که محدودیتهایی در مدرک تحصیلی یا سن مناسب دارند، بتوانند از طریق این روش به کانادا مهاجرت نمایند.

از زمان ورود به کانادا، طی 5 سال، در صورتی که جمعا 730 روز (به صورت دائم یا مقطعی) در کانادا حضور داشته باشید، خواهید توانست PR خود را تمدید نموده و یکسال بعد درخواست پاسپورت کانادا را ارائه دهید.

یکی از مواردی که باید مورد توجه شما قرار گیرد این است که در صورت عدم موفقیت بیزنس مورد نظر، هیچگونه خللی در روند متعارف اخذ PR و پاسپورت برای شما و خانواده تان بوجود نخواهد آمد.

این روش مهاجرتی در برخی کشورهای اروپائی و نیز آمریکای لاتین نیز انجام می شود.

در کانادا در سال 2650 تا 2760 مورد استارت آپ مورد پذیرش واقع می شوند. یکی دیگر از مواردی که باید بدانید این است که در مقابل سرمایه گذاری که شما در استارت آپ می کنید 10% از سهام به شما تعلق خواهد گرفت. در واقع 10 رای در پرونده مذکور خواهید داشت و در زمانی که بیزنس به سوددهی برسد (معمولا حدود 3 سال بعد از شروع) سهام شما هم با ارزش خواهد شد، در این صورت شما خواهید توانست سود ماهانه دریافت نمائید و یا با واگذاری آن سهام، بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری خود را استرداد نمائید.
شما باید نمره زبان در حد CLB5 در کلیه مهارتهای 4 گانه داشته باشید. (آیلتس 5 مورد نظر میباشد)
در روش مهاجرت از طریق استارت آپ، شما و خانواده تان خواهید توانست در کمتر از یکسال وارد کانادا شده و زندگی خود را شروع کنید.

درباره فرآیند استارت آپ بیشتر بیشتر بدانید

هدف اصلی برنامه استارت آپ جذب کارآفرینان خارجی است که مهارتها و پتانسیل های لازم برای ساخت کسب و کار در کانادا را داشته باشند.
کسب و کارهایی که در برنامه استارت آپ مد نظر است باید دارای ویژگی های ذیل باشد:

نوآورانه باشند.

بتوانند برای کانادایی ها شغل ایجاد کنند.

بتوانند با مقیاسهای جهانی رقابت کنند.

ما برای شما چه کار می کنیم؟

  • اگر شما دارای طرح مبتکرانه هستید (مخترع هستید) ما از یکی از شرکتهای مربوطه و مورد تآیید اداره مهاجرت کانادا، یک نامه تآییدیه و ساپورت برای شما می گیریم.
  • اگر شما مخترع نیستید ولی توان سرمایه گذاری محدود از 135000 تا 155000 دلار کانادا را در یکی از طرحهای استارت آپی دارید، ما شما را به عنوان شریک سرمایه گذار در پروژه قرار می دهیم و برای شما تائیدیه لازم را از شرکتهای کانادائی خواهیم گرفت و متعاقباً ویزای ورود شما و خانواده تان (فرزندان زیر 22 سال) را برای ورود به کانادا تهیه می کنیم.

نکته: شما پس از ورود به کانادا هیچ تعهدی بابت کارآفرینی، اشتغال در شرکت استارت آپی و یا تعهد زندگی در استان خاصی را نخواهید داشت. تحصیلات و خدمات بهداشتی درمانی شما رایگان خواهد بود.
در این طرح شما چند ماه پس از ورود به کانادا PR دریافت خواهید کرد.

تسلط بر زبان

  • شما باید توانائی مکالمه و کار به زبان انگلیسی یا فرانسه و یا هر دو زبان داشته باشید، زیرا این مسئله به موفقیت کسب و کارتان در کانادا کمک می کند.
  • شما باید مدرک زبان (تست زبان) از مراکز معتبر آموزش زبان را کسب کرده باشید. سطح زبان مورد نیاز حداقل CLB5 در هر کدام از زبانهای انگلیسی یا فرانسه و درهر کدام از بخشهای مکالمه، خواندن، شنیداری و نوشتار می باشد.

پول کافی برای هزینه ها در کانادا را داشته باشید

توجه داشته باشید که دولت کانادا هیچ گونه حمایت مالی به مهاجران استارت آپ ویزا نمی دهد بنابراین شما باید پول کافی همراه خود داشته باشید.

مطابق قوانین مهاجرتی کانادا شما باید به همراه مدارک مورد نیاز، مدارک لازم دال بر تمکن مالی برای هزینه های خود و خانواده اتان را ارائه نمائید.

این مقدار پول بستگی به تعداد افراد خانواده متغیر می باشد و هر سال به روز رسانی می گردد.

جدول بودجه مورد نیاز:

تعداد افراد خانوادهبودجه مورد نیاز ( به دلار کانادا)
1 12.669
215.772
319.390
423.542
526.701
630.114
733.528

به ازای هر فرد اضافه شده مبلغ 3414 دلار کانادا اضافه می گردد.

منبع: اداره مهاجرت کانادا

پرسش های متداول

برای موفقیت و قبولی در استارت آپ شما باید سابقه شغلی در زمینه های موردنظر داشته باشید که با توجه به وسعت رشته های با پتانسیل رشد بالا (high growth) ما می توانیم سابقه شغلی شما را با رشته های کاری مورد نیاز، تطابق دهیم.

“چطور بفهمیم شرکت هایی که نامه ساپورت را صادر می کنند معتبر هستند؟”

اگر این شرکت ها معتبر نباشند قادر به صدور نامه ساپورت نمی باشند. زیرا این شرکتها، قبلا توسط اداره مهاجرت مورد تایید قرار گرفته اند و اصولا هر شرکتی نمی تواند این نامه را صادر کند.

ضمن اینکه قرارداد شما با ما توسط وکیل مهاجرت ما تنظیم می گردد که صد در صد خط سیر قانونی را طی خواهد کرد.

“آیا من بعد از اینکه از این طریق وارد کانادا شدم، فقط باید در این بیزنس کار کنم؟”

خیر، شما می توانید در هر نقطه از کانادا و به هرکاری مشغول شوید و کسب درآمد کنید.

مبلغ و هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در استارت آپ چقدر است؟”

در صورتی که شما طرحی خلاقانه و نوآورانه داشته باشید و یا اگر نوآور نبوده و فقط سرمایه گذار باشید، مبالغ و هزینه ها متفاوت خواهد بود. لطفا در این زمینه با مشاوران ما تماس بگیرید.

“آیا من از طریق استارت آپ به PR و پاسپورت خواهم رسید؟

شما صد در صد به PR و پاسپورت خواهید رسید. زیرا حتی شکست استارت آپ خللی در رزرو اخذ پاسپورت برای شما و خانواده تان بوجود نمی آورد.

سایر روشهای مهاجرتی

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی