Skip to content

مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه در سال 2024

تسلط به زبان فرانسه در سال 2024 منجر به قرعه کشی های انتخابی اکسپرس انتری بر اساس دسته بندی خواهد شد

مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه در سال 2024

بر اساس درخواست اخیر و دسترسی به اطلاعات، تسلط به زبان فرانسوی به انتخاب بر اساس دسته اکسپرس اینتری در سال 2024 غالب خواهد شد ( ATIP).

ATIP، به اشتراک گذاشته شده با CICNews توسط Carry Immigration، نشان میدهد که در طول قرعه کشی ها که برای مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه که در سال 2024 انجام میشود ،سازمان مهاجرت، پناهندگان، و شهروندی کانادا (IRCC) 78.5٪ دعوتنامه صادر خواهد شد. از همه دعوت نامه ها برای درخواست مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه (ITA) به Express Entry در قرعه کشی های انتخابی بر اساس دسته بندی این سازمان استقبال میشود. 21.5٪ باقیمانده ITAها در قرعه کشی های عمومی صادر می شوند
این داده ها نشان میدهد که فرصت های مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه یا از طریق Express Entry در سال 2024 بسیار محدود است و برنامه ریزی دقیق دریافت شده از ITA بسیار اساسی است.

مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

کاندیداهای واجد شرایط برای انتخاب از طریق مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه، مهاجرت به کانادا  و مهارت به زبان فرانسوی 30٪ از این مشاغل را دریافت خواهند کرد که مشاغل STEM با 25٪ بالاترین رتبه بعدی را تشکیل می دهند و مراقبت های بهداشتی با 15٪.

درصد ITAها بر اساس دسته بندی به صورت زیر تقسیم می شوند:

نوع گردهدف رده
تسلط به زبان فرانسه30%
شغل های بهداشتی15%
مشغله های STEM25%
مشاغل تجاری5%
مشاغل حمل و نقل3%
کشاورزی و مشاغل کشاورزی و غذایی0.5%

دسته قرعه‌کشی‌های انتخابی مبتنی بر انتخاب در می ۲۰۲۳ به‌عنوان وسیله‌ای برای IRCC معرفی شد تا نامزدهای اکسپرس اینتری را با ویژگی‌های مورد تقاضا مانند تجربه کاری و توانایی‌های زبانی هدف قرار دهد.(مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه)

مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

چرا مهارت زبان فرانسه پیشرو است؟

در ATIP گزارش دیگری از آوریل 2023، به دست آمده توسط CICNews، تسلط فرانسوی به‌ عنوان نکته ای مهم مشخص شد زیرا طبق گزارش شورای اطلاعات بازار کار در سال 2021، کارفرمایان در کانادا در یافتن کارگران ماهر واجد شرایط برای پر کردن موقعیت‌های خالی که نیاز به دوزبانه بودن نامزدها دارند با مشکل مواجه بودند. علاوه بر این، مشخص شد که متقاضیان اصلی اقتصادی فرانسوی زبان، شانس بیشتری برای اشتغال داشتند. (مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه)

این داده‌ها توسط یک مطالعه آماری کانادا که در ژانویه منتشر شد، پشتیبانی شد که توانایی زبان بزرگترین عامل تعیین کننده در موفقیت کلی یک نامزد در مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه و جنبه اقتصادی در نیروی کار کانادا است. IRCC همچنین می‌گوید که این امر بر خدمات عمومی در کانادا تأثیر دارد زیرا همه کانادایی‌ها حق دسترسی به این خدمات را به هر دو زبان رسمی (فرانسه یا انگلیسی) دارند.

طبق آمار ATIP 2023، زمانی که به این دسته برای اولین بار پیشنهاد شد، IRCC خاطرنشان کرد که بین 11٪ تا 15٪ از کاندیداهایی که از طریق انتخاب بر اساس دسته دعوت می شوند، از این دسته هستند. با این حال، تا به امروز، قرعه‌کشی‌های مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه بیشترین تعداد داوطلبان را در هر دسته‌ای دعوت کرده‌اند (17300 ITA از جولای 2023).

این دپارتمان همچنین خاطرنشان کرد که دعوت از درصد بالایی از نامزدهای فرانسوی زبان کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که IRCC به هدف تعیین شده خود یعنی 4.4٪ از همه تازه واردان فرانسوی زبان که خارج از کبک در سال 2023 اقدام کرده بودند ، برسند. این بخش موفق بود. وزیر مهاجرت مارک میلر در ژانویه امسال اعلام کرد که 4.7٪ از کل تازه واردان خارج از کبک هستند. او گفت که هدف برای سال 2024 به 6٪ افزایش خواهد یافت به دلیل مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه.

همچنین ATIP اشاره کرد که پشتیبانی از این دسته متفاوت بود. در حالی که 54٪ از سهامداران گفتند و 42٪ نشان دادند که احساس می کنند این دسته تأثیری نخواهد داشت یا از تأثیر آن مطمئن نیستند. حمایت سهامداران در آلبرتا و بریتیش کلمبیا در پایین ترین سطح خود بود. آنها احساس کردند که هیچ تأثیر اقتصادی قابل توجهی در خارج از جوامع اقلیت فرانسوی وجود نخواهد داشت.

سایر پاسخ دهندگان در حمایت از این دسته گفتند که نیاز به دوزبانگی در مراقبت های بهداشتی، گردشگری، مهمان نوازی و آموزش وجود دارد. آن‌ها همچنین به مزایای غیراقتصادی که از مقوله‌هایی مانند رفع موانع دسترسی اقلیت‌های فرانسوی زبان به خدمات به زبان اولشان می‌آید، اشاره کردند.(مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه)

مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

قرعه کشی ها چه زمانی انجام می شود و چقدر بزرگ خواهند بود؟

طبق آمار ATIP در سال 2024، IRCC برنامه‌ای برای قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری در سال 2024 ایجاد کرده است. با این حال، بیشتر جزئیات اصلاح شده‌اند. مارک میلر می‌گوید قرعه‌کشی‌ها به‌گونه‌ای اتفاق می‌افتد که قابلیت پیش‌بینی را برای استان‌ها و مناطق و مشتریان با یک برنامه زمانی ثابت فراهم می‌کند. این اولین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد قرعه‌کشی‌ها برای مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه طبق برنامه امسال برگزار می‌شود. پیش بینی فرکانس قرعه کشی در طول سال 2023 پس از معرفی انتخاب بر اساس دسته بندی دشوار بود.

تا کنون در سال 2024، IRCC هر دو هفته یک بار یک قرعه کشی عمومی و حداقل یک قرعه کشی مبتنی بر دسته انجام داده است، اگرچه مواردی با سه قرعه کشی در یک هفته وجود داشته است. هیچ راهی برای تأیید اینکه آیا این الگو در بقیه سال ادامه خواهد داشت وجود ندارد.

از نظر میزان قرعه‌کشی‌ها، IRCC می‌گوید از نامزدها بر اساس اهداف پذیرش که در (۲۰۲۶-۲۰۲۴) مشخص شده‌اند دعوت می‌کند برای شرکت در طرح سطوح مهاجرت. در سال 2024، IRCC هدف دارد از 110،770 ساکنان دائمی جدید در سال 2024 و 117،500 در سال 2025 استقبال خواهد کرد. کاندیداهایی که هر سال دعوت می شوند با یک هدف یکسان نیستند زیرا درخواست های اکسپرس اینتری دارای استاندارد پردازش شش ماهه هستند. این بدان معناست که نامزدهای دعوت شده در نیمه دوم سال جاری تا سال 2025 وارد کانادا نخواهند شد.

مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

تاثیر بر نمرات CRS

ATIP در سال 2024 همچنین می‌گوید: اندازه‌های دور پیش‌بینی‌شده در این فرکانس [قرعه‌کشی] باید بر اساس انتظارات فعلی برای سرزندگی استخر امکان‌پذیر باشد، اگرچه Comprehensive Ranking System (CRS) امتیاز و ترکیب مجموعه ممکن است بسته به رفتار PT (استانی و منطقه ای) و پر کردن استخر، از انتظارات منحرف شود. به عبارت دیگر، این یعنی تعداد کاندیداها در مجموعه برنامه اکسپرس اینتری و امتیازات CRS آنها، بر حداقل امتیازات برش CRS برای قرعه کشی های آینده تأثیر خواهد داشت.

ATIP در سال 2023، IRCC گفت که انتظار می رود پس از معرفی دورهای انتخابی مبتنی بر دسته، در میانگین کل امتیاز CRS تقریباً 10 درصد کاهش یابد. پیش‌بینی می‌شود که این کاهش احتمالاً به گسترش کشور مبدا و تنوع شغلی کمک می‌کند، اما همچنین اشاره کرد که می‌تواند تأثیر منفی بر نتایج اقتصادی تازه واردان داشته باشد زیرا CRS بالاتر با نتایج اقتصادی قوی‌تر مرتبط است.

قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری و مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه در ماه‌های اخیر حداقل امتیاز بالاتری برای قرعه‌کشی‌های عمومی داشته است، که هیچ کدام کمتر از ۵۲۴ نبودند. در همین حال، برخی از قرعه‌کشی‌های انتخابی مبتنی بر دسته‌بندی به امتیازات بسیار پایین‌تری نیاز دارند، مانند ۳۳۶ برای قرعه‌کشی مهارت زبان فرانسه در فوریه. 29.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی