Skip to content

مهاجرت به کانادا و صفر تا صد روش های مهاجرتی کانادا

7-7

متقاضیان مهاجرت به کانادا می‌توانند از راه های مختلف به اخذ اقامت کانادا دسترسی پیدا کنند ، برنامه هایی مانند سرمایه گذاری در کانادا ، اسپانسرشیپ ، اکسپرس انتری و … که هر یک از این روش ها شرایط مخصوص به خود را دارد و هر متقاضی بایستی متناسب با سن ، تحصیلات ، تمکن مالی و … مناسب ترین برنامه مهاجرتی برای خود را گزینش کند.

سرمایه گذاری در کانادا - اخذ اقامت کانادا - مهاجرت به کانادا

در ادامه به طور مختصر روش های مهاجرتی به کانادا را مورد بررسی قرار خواهیم داد :

مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ

مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ یعنی چه ؟

مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ به این معناست کسانی که مقیم کشور کانادا می‌باشند و بالای 18 سال سن دارند می‌توانند اسپانسر افراد بخصوصی شوند و آن ها را به عنوان کلاس خانوادگی به کانادا بیاورند ؛ سپس از این طریق افراد اسپانسر شونده به اخذ اقامت کانادا آن هم به صورت دائم دست پیدا می‍کنند.

افرادی که می‌توانند تحت عنوان کلاس خانوادگی توسط فرد اسپانسرکننده به کانادا بیایند عبارت اند از:

  • همسر فرد اسپانسر کننده
  • پدر و مادر فرد اسپانسر کننده
  • پدربزرگ و مادربزرگ فرد اسپانسر کننده
  • فرزندان فرد اسپانسر کننده

نکته ی مهم این است که فرد اسپانسرکننده بایستی تمکن مالی کافی داشته باشد! شرایط مالی اسپانسرکننده حائز اهمیت است و افرادی که تحت عنوان کلاس خانوادگی به کانادا مهاجرت می‌کنند نیز نباید هیچ کمک مالی از دولت طلب کنند.

و نکته ی دیگر این است که فرد اسپانسر کننده نباید جرم و یا سوپیشینه ای در پرونده داشته باشد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در استارت آپ

یکی از روشهایی که طی چند سال گذشته مورد استقبال متقاضیان مهاجرت به کانادا قرار گرفته است روش استارت آپ است.

در این روش نتیجه کار شرکت های استارت آپی باید دارای پتانسیل رشد بالا و یا همان ویژگی high growth باشد تا مورد تایید قرار بگیرد و همچنین شرکت های مجاز و مورد تایید دولت کانادا تمایل به سرمایه گذاری در آن را نیز باشند.

پس از تایید کردن این شرکت ها نامه حمایت برای متقاضیان صادر می‌گردد! و سپس نسخه دیگری از نامه حمایت به اداره مهاجرت کانادا ارسال خواهد شد.

در نهایت مجوز کار work permit برای متقاضی صادر می گردد که این مجوز در مراحل بعدی تبدیل به اقامت دائم کانادا می‌شود.

هدف اصلی برنامه استارت آپ جذب کارآفرینان ماهر خارجی است! دولت کانادا در این روش به دنبال جذب مهاجرینی است که دارای نوآوری و خلاقیت هستند.

ایده ها و یا طرح ها بایستی ویژگی های زیر را داشته باشند :

  • نوآورانه و خلاقانه باشد.
  • بتواند برای کانادایی ها ایجاد شغل کند.
  • بتواند با مقیاس های جهانی رقابت کند.

شایان ذکر است در این روش تسلط بر زبان و تمکن مالی نیز حائز اهمیت است.

مهاجرت از طریق خود اشتغالی

متقاضیان مهاجرت به کانادا در این روش باید توجه داشته باشند:

اگر در یکی از رشته های ورزشی و یا هنری فعالیت داشته باشند و طی 5 سال گذشته از این رشته کسب درآمد کرده باشند می‌توانند جهت اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند.

مهاجرت هنرمندان به کانادا از این طریق صورت می‌پذیرد.

در این روش مهاجرتی شرایطی در نظر گرفته شده است که به شرح زیر است :

  • داشتن حداقل تحصیلات (دیپلم)
  • تمکن مالی جهت ساپورت مایحتاج خود در اولین سال مهاجرت
  • داشتن حداقل سابقه کاری (2 سال)
  • داشتن حداقل نمره آیلتس (نمره 4)
  • داشتن سابقه کاری در کانادا، تحصیل در کانادا و سا اقوام در کانادا (تطبیق پذیری)

اخذ اقامت کانادا از طریق پیشنهاد شغلی و یا همان job offer

متقاضیان مهاجرت به کانادا که جزو نیروهای کار ماهر و متخصص می‌باشند می‌توانند از طریق داشتن پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای کانادایی در راستای اخذ اقامت کانادا قدم بردارند.

از آنجایی که نیروی کار در کانادا کم است ؛ دولت کانادا برای رونق بخشیدن به اقتصاد خود در جهت بکار گیری نیروی کار خارجی وارد عمل شده است و به متقاضیان واجد شرایط ویزای کار اعطا می‌کند! متقاضیان پس از پیدا کردن پیشنهاد شغلی و اخذ ویزای موقت می‌توانند تابعیت کانادا را نیز دریافت نمایند.

مشاغل فنی و صنعتی در کانادا همواره مورد نیاز بوده و متقاضیان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند!

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

در روش مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت متقاضی با ارائه ی طرح تجارت و یا همان business plan به دولت کانادا اهداف خود را عنوان می‌کند و همچنین اثبات می‌کند که طرح وی موفق خواهد بود و دارای سوددهی مناسب و معقولی می‌باشد و در این شرکت نیز کارآفرینی صورت می‌پذیرد.

ممکن است افراد اینطور در نظر داشته باشند که مهاجرت از طریق ثبت شرکت همانند مهاجرت از طریق کارآفرینی می‌باشد اما اینطور نیست و تفاوت این دو روش در آن است که متقاضی ثبت شرکت اقامت موقت دریافت خواهد کرد مگر در صورتی که طرح تجارت وی برای دولت کانادا توجیه پذیر و منطقی باشد که تنها در این صورت اقامت دائم به متقاضی تعلق خواهد گرفت.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کانادا مهاجرت تحصیلی است! هرساله دانشجویان بی‌شماری در صدد مهاجرت تحصیلی به این کشور برمی‌آیند.

به دلیل سیستم آموزشی قدرتمند کانادا هرساله دانش آموزان و دانشجویان زیادی کشور کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند ؛ تحصیل برای دانش‌آموزان در این کشور از سن 6 سالگی شروع می‌شود و تحصیلات دانشگاهی تا مقطع دکتری ادامه می‌یابد که تحصیل و ادامه تحصیل در این مقاطع بستگی به تصمیم خود دانشجو نیز دارد.

دولت کانادا به دانشجویان ویزای تحصیلی اعطا می‌کند! دانشجویان در قدم اول می‌بایست از سوی دانشگاه مورد نظرشان پذیرش دریافت کنند و سپس اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایند. دانشجویانی که ویزای تحصیلی دریافت کرده اند پس از یک سال بایستی ویزای خود را تمدید نمایند و ویزای موقت تنها در صورتی تبدیل به اقامت دائم خواهد شد که دانشجو پس از اتمام تحصیل و فارغ التحصیلی در یک بازه زمانی 9 ماه تا 3 ساله در کانادا مشغول به کار شود و یا در شرکتی استخدام گردد!

مهاجرت از طریق اکسپرس انتری

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری یکی از بهترین و سریع ترین روش های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا برای نیروی کار ماهر و متخصصان می‌باشد که در این برنامه مهاجرتی متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق کار به صورت آنلاین پرونده ای نزد اداره مهاجرت کانادا تشکیل می‌دهد و با تکمیل مدارک خود می تواند امتیازات خود را در این سیستم ارتقا دهد.

ممکن است کسانیکه در سیستم اکسپرس انتری پذیرفته می شوند دعوت نامه ای تحت عنوان درخواست اقامت دائم دریافت کنند! شایان ذکر است در طول سال از کسانی که امتیاز بالاتری کسب کرده اند دعوت می‌شود.

در صورتی که از متقاضی برای درخواست اخذ اقامت کانادا به صورت دائم دعوت شود، او تنها 60 روز برای ارائه درخواست کامل به صورت آنلاین وقت خواهد داشت.

در این برنامه شرایطی نیز در نظر گرفته شده است که به شرح ذیل می‌باشد :

  • داشتن حداقل 2 سال تجربه کاری
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • داشتن حداقل تحصیلات دیپلم
  • داشتن حداقل مهارت زبانی CLB نمره 5

مهاجرت از طریق کارآفرینی

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کانادا ، مهاجرت از طریق کارآفرینی و ایجاد کسب و کار می‌باشد! افراد با تجربه و ماهر که تمکن مالی کافی دارند می‌توانند از طریق این برنامه با سرمایه گذاری و ایجاد یک تجارت در کانادا به اقامت کانادا دست یابند.

قابل ذکر است به متقاضیانی که در برنامه کارآفرینی کانادا گزینش شده اند و قصد سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا را دارند ، ویزای 2 ساله کارآفرینی اعطا خواهد شد و متقاضیان بایستی با این مجوز کار به مدت حداقل 1 سال و نیم بر فعالیت خود مدیریت کنند.

در نظر داشته باشید آن دسته از افرادی که تمامی این شرایط را به درستی اجرا کرده باشند واجد شرایط اخذ اقامت کانادا به صورت دائم نیز می‌باشند.

کارآفرینی در واقع یکی از راه های سرمایه گذاری در کانادا می‌باشد و بایستی مبلغی به عنوان سرمایه اولیه برای این امر در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال اگر متقاضی در طرح کارآفرینی ۱۰۰ هزار دلاری شرکت کند بایستی حداقل ۱۰۰ هزار دلار را در کسب و کار خود سرمایه گذاری و ثابت کند که حداقل ۳۰۰ هزار دلار دارایی نقول و غیر منقول دارد.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی