Skip to content

نکاتی مهم در مورد اخذ تابعیت عمان

1641816579شهرهای-عمان

امروزه سوال هایی برای افرادی که قصد مهاجرت دارند پیش می‌آید ! مانند : اخذ تابعیت عمان چگونه امکانپذیر است ؛ شرایط اخذ اقامت عمان چیست ؟ با سرمایه گذاری در کشور عمان میتوان پاسپورت عمان را اخذ نمود ؟ و …

شرایط اخذ اقامت عمان - اخذ تابعیت عمان - زندگی در عمان

به طور کلی جهت اخذ تابعیت و پاسپورت عمان چند راه وجود دارد.

در ابن مقاله سعی داریم راه های ممکن جهت دریافت اقامت دایم و پاسپورت عمان را چمع آوری کنیم.

یکی از شرایط اخذ اقامت عمان ؛ تولد فرزند

بعضی افراد با به دنیا آوردن فرزند خود در کشور خارجی قصد گرفتن اقامت دایم در آن کشور را دارند! این موضوع زمانی امکان پذیر است که سیستم مهاجرتی آن کشور بر مبنای خاک بنا شده باشد! سیستم مهاجرتی خاک به این معناست که اگر کودکی در خاک کشوری متولد شود پاسپورت و اقامت دایم در آن کشور را دریافت می‌کند. جهت اخذ تابعیت عمان اولین نکته ای که باید بدانید آن است که افراد خارجی با به دنیا آوردن نوزاد در این کشور به هیچ عنوان نمیتوانید تابعیت این کشور را دریافت کنید چرا که قوانین مهاجرتی کشور عمان بر پایه ی خون است ؛ یعنی والدین که خون غیر عمانی دارند با متولد شدن فرزند خارجی خود در این کشور نمیتوانند اقامت دایم و یا تابعیت عمان را دریافت کنند.

فقط در بعضی موارد استثتنا وجود دارد که به آن ها میپرداریم:

یکی از شرایط اخذ اقامت عمان ؛ اصالت عمانی والدین است! در این صورت چه در خاک این کشور فرزند خود را به دنیا بیاورند و چه خارج از خاک این کشور، اقامت دایم عمان به آن تعلق میگیرد.

یکی دیگر از شروط بی سرپرست بودن کودک متولد شده است! یعنی پدر و مادر کودکی که متولد شده است نا معلوم باشند!

و آخرین نکته در مورد اخذ تابعیت عمان فرزند خواندگی است ! اگر زمانی یکی از اتباع عمان شخص خارجی را که بدون تابعیت است به فرزند خواندگی بپذیرد در صورتی که وی کمتر از هیجده سال سن داشته باشد تابعیت و اقامت عمان به آن تعلق میگیرد! و اگر آن فرد به 18 سال رسیده باشد رضایت وی شرط خواهد بود.

اخذ تابعیت عمان از طریق تحصیل

دانشگاه های بین المللی زیادی در کشور عمان وجود دارد! دانشجویان میتوانند در تمامی مقاطع در این دانشگاه ها تحصیل کنند.

دروس غالبا به زبان انگلیسی در این دانشگاه ها تدریس می‌شوند و دانشجویان باید به این زبان تسلط کافی داشته باشند و مدرک مورد نیاز زبان را نیز دریافت کرده باشند.

اما به یاد داشته باشند که صرفا با تحصیل در این کشور نمیتوانید به اخذ تابعیت عمان برسند.

دانشجویانی که با ویزای تحصیلی به کشور عمان وارد میشوند نمیتوانند به اقامت دایم دست پیدا کنند مگر اینکه مشغول به کار شوند.

یکی از شرایط اخذ تابغیت عمان داشتن ویزای تحصیلی می‌باشد!

محصلانی که قصد اخذ تابعیت عمان را دارند میتوانند پس از اتمام تحصیل و فارغ التحصیل شدن خود به دنبال پیدا کرد کار متناسب با دانش و تخصص خود باشند و درخواست خود را برای کار ارایه دهند ؛ سپس پس از موافقت با درخواستشان میتوانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و پس از 15 سال کار در این کشور ابتدا اقامت دایم و سپس تابعیت و پاسپورت کشور عمان را اخذ نمایند.

دریافت اقامت دایم عمان از طریق ازدواج

یکی از شرایط اخذ تابعیت عمان ازدواج با یک تبعه ی عمانی است! فرد متقاضی برای اخذ تابعیت باید گواهی تمکن مالی و درآمد از طرف کارفرما را داشته باشد.

اگر فرد متقاضی با یک زن عمانی ازدواج کرده باشد باید یک سری مدارک شامل گواهی ازدواج ، گواهی عدم سوء پیشینه از کشور عمان و از کشور مبدا خود را تهیه کند.

همچنین یک گواهی سلامت پزشکی معتبر که اثبات کند وی عاری از هرگونه بیماری و مشکل جسمی است.

همچنین یک گواهی سفارت کشورش که نشان می دهد وی اجازه دارد پاسپورت اصلی خود را صادر کند و ارایه ی یک فرم کتبی شامل نام های فرزندان زیر 18 سال خود الزامی می‌باشد.

یکی از شروط هم اثبات شاغل بودن و درآمد داشتن است! ابتدا یک ویزای ۹۰ روزه برای فرد متقاضی صادر می‌گردد تا امور قانونی مربوط به ا‌ز‌د‌و‌ا‌ج را به انجام برساند! پس از ازدواج ویزای یک ساله برای وی صادر می‌گردد و تا پنج سال امکان تمدید آن وجود دارد

بعد از آن و در صورت بقای زندگی مشترک ، اقامت سالانه‌ی وی به اقامت دایم تبدیل ! پس از گذشت ده سال اگر جرم کیفر‌ی مرتکب نشده باشید می توانید به فکر درخواست پاسپورت عمان باشید.

با توجه به اینکه برای مردان عمانی داشتن دو زن در کشور عمان امکان پذیر است، بر این اساس هر دو زن خارجی که با شهروند عمانی ازدواج کرده اند به شرط آنکه این زوج اجازه ازدواج خود را از وزارت امور داخلی دریافت کنند واجد شرایط درخواست شهروندی هستند. این قانون همچنین در مورد یک زن خارجی که همسر عمانی اش فوت کند یا از وی طلاق گرفته است نیز صدق می کند.

اخذ اقامت دایم عمان از طریق پناهندگی

پناهنده به بیانی دیگر به فردی گفته می‌شود که به دلایلی ترس بازگشت به کشور خود را دارد! و به کشوری خارجی پناه می‌برد.

این روش اصلا از سوی ما به کسی توصیه نمی‌شود و این مبحث فقط جنبه ی آگاهی رساندن را دارد.

اخذ تابعیت عمان از طریق پناهندگی بخاطر اینکه عبور از مرزها غیر قانونی است و خطرات جانی و مالی در پی دارد اصلا راه مناسبی نیست.

پناهندگی با توجه به نامساعد بودن اسکان در کمپ‌های پناهندگی ، تجربه‌ی تلخی را برای افراد به وجود خواهد آورد.

با پناهندگی اجازه‌ کار در عمان و هیچ کشور دیگری ، در طول زمانی که وضعیت درخواست پناهندگی افراد مشخص نشده باشد وجود ندارد و این امر باعث عذاب آور بودن شرایط پناهندگان میشود.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی