Skip to content

جشن هفته شهروندی کانادا در سال 2024

کانادا هفته شهروندی 2024 را جشن می گیرد

جشن هفته شهروندی کانادا در سال 2024

کانادا هفته شهروندی سالانه خود را جشن می گیرد.

در بیانیه ای که توسط پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) منتشر شد، مارک میلر، وزیر مهاجرت گفت که این هفته یعنی هفته شهروندی کانادا یک فرصتی برای کانادایی ها است برای تفکر در مورد معنای کانادایی بودن. این هفته از 13 تا 19 مه اجرا می شود. وزیر این هفته یعنی هفته شهروندی کانادا را با حضور در چندین مراسم شهروندی و رویدادها در حین بازدید از سازمان های محلی که با ارائه طیف وسیعی از خدمات از آموزش زبان رسمی گرفته تا یافتن شغل را به تازه واردان کمک میکند.

هفته شهروندی کانادا

کانادا در هفته شهروندی کانادا ، از 393500 نفر استقبال کرده است و تحقیقات نشان میدهند که شهروندان جدید بین 1 آوریل 2023 و 31 مارس 2024، که از تقریباً 364000 شهروند جدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، پیشی گرفته اند.

از دیگر رویدادهای متمرکز بر تازه واردان در این ماه می توان به روز سالانه تازه واردان تورنتو اشاره کرد. در 23 می، هر کسی در تورنتو می‌تواند از میدان ناتان فیلیپس بازدید کند و به اطلاعاتی درباره خدمات اسکان، یافتن شغل، تاریخچه کانادا و موارد دیگر دسترسی پیدا کند. در این روز مراسم شهروندی نیز برگزار خواهد شد.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

چرا شهروند کانادا شوید؟

در هفته شهروندی کانادا ، شهروندان کانادایی از انبوهی از حقوق و آزادی‌ها در یک جامعه چند فرهنگی بهره می‌برند که تحمل دیگران را بدون توجه به نژاد، مذهب، جنسیت و موارد دیگر نشان میدهد.

شهروندان همچنین واجد شرایط برای پاسپورت کانادایی، که یکی از قوی ترین پاسپورت های جهان است و امکان دسترسی بدون ویزا به بیش از 100 کشور در سراسر جهان را فراهم می کند هستند. آنها ممکن است بدون نگرانی از دریافت ویزا یا مجوز وارد کانادا شده و از آن خارج شوند. شهروندان همچنین می‌توانند در انتخابات فدرال، استانی و شهرداری رأی دهند و به مزایای دولتی بیشتر و مراقبت‌های بهداشتی رایگان تضمین شده دسترسی داشته باشند البته در صورتیکه کارت بهداشت استانی را دریافت کنند).

در نهایت، هزینه تحصیل پس از دبیرستان در کانادا برای شهروندان به طور قابل توجهی کمتر از هزینه برای دانشجویان بین المللی است.

هفته شهروندی کانادا

چگونه شهروند کانادا شویم؟

مسیر شهروندی کانادا چندین مرحله دارد. برای شروع، همه شهروندان جدید باید از قبل ساکن دائم کانادا باشند. این را می توان با درخواست از طریق یکی از بیش از 100 مسیر مهاجرت کانادا به دست آورد. هنوز به شرطی که یک نفر اقامت دائم در کانادا را پیدا کند، می تواند برای شهروندی درخواست دهد. برای این منظور، مهاجران باید حداقل سه سال از پنج سال گذشته یا به طور کلی 1095 روز در کانادا زندگی کرده باشند.

این لزوماً به این معنا نیست که سه سال کامل پس از اخذ اقامت دائم طول می کشد تا شهروند شوید. IRCC به متقاضیان این امکان را می دهد که زمان صرف شده به عنوان یک مقیم موقت یا شخص محافظت شده در پنج سال گذشته را برای نیازهای اقامت فیزیکی خود محاسبه کنند. هر روزی که به‌عنوان مقیم موقت سپری می‌شود را می‌توان به‌عنوان نیم روز، حداکثر تا 365 روز حساب کرد.

در هفته شهروندی کانادا در نهایت، ممکن است به اثبات این برسند که شما برای سه سال از پنج سال گذشته در کانادا مالیات ثبت کرده اید. این معمولاً برای هر کسی که به عنوان مقیم موقت یا دائم در کانادا کار کرده است ضروری است. کسانی که مالیات را ثبت نمی کنند، واجد شرایط بازپرداخت، مزایا یا اعتبار دولتی نیستند.

متقاضیان همچنین باید نمره معیار زبان کانادایی (CLB) حداقل چهار در زبان انگلیسی یا فرانسوی (کانادا) داشته باشند. (زبان های رسمی). این را می توان با استفاده از:

  • نتایج یک آزمایش شخص ثالث تایید شده؛ یا
  • ریز ​​نمرات یا دیپلم از تحصیلات متوسطه یا پس از متوسطه به زبان انگلیسی یا فرانسوی؛ یا
  • شواهد دستیابی به CLB 4 یا بالاتر در برخی برنامه های زبان دولتی نشان داد.

پس از برآورده شدن این شرایط، متقاضیان باید آزمون شهروندی را بگذرانند. این آزمون که توسط IRCC صادر شده است، 20 تا 30 دقیقه طول می کشد تا تکمیل شود و سوالاتی در مورد تاریخ کانادا، جغرافیا، روند سیاسی و حقوق و مسئولیت های شهروندی کانادا به متقاضیان ارائه می شود. متقاضیان برای قبولی باید امتیاز 15 از 20 را کسب کنند.

هفته شهروندی کانادا

مراسم شهروندی

هفته شهروندی کانادا هنگامی که متقاضی برای شهروندی کانادا تایید شد، باید در مراسم هفته شهروندی کانادا شرکت کند.

کاندیداها در طول مراسم:

  • سوگند شهروندی بگیرید؛
  • گواهی شهروندی آنها را دریافت کنید؛
  • فرم سوگند یا تایید شهروندی را امضا کنید. و
  • سرود ملی را بخوانید.

این مراسم می‌تواند شخصاً در مقابل یک قاضی یا از طریق پیوند ویدیویی ارائه شده برای افرادی که قادر به حضور حضوری نیستند، برگزار شود.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : شهروندی کانادا

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی