Skip to content

همسران برخی از دارندگان مجوز کار کانادا اکنون واجد شرایط درخواست مجوز کار کانادا هستند

همسران برخی از دارندگان مجوز کار اکنون واجد شرایط درخواست مجوز کار باز هستند_639c5f40204cfjpeg

همسر برخی از دارندگان مجوز کار کانادا اکنون واجد شرایط درخواست مجوز کار کانادا هستند در یک اعلامیه مهم، شان فریزر اعلام کرده است که کانادا به دنبال حفظ خانواده برخی از دارندگان مجوز کار کانادا خواهد بود.

A lady at an office desk with confetti falling from the ceiling. Canada has recently announced that spouses of open work permit holders
مجوز کار کانادا | رستاگستر دادور

وزیر مهاجرت شان فریزر در 2 دسامبر 2022 اعلام کرد که پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) واجد شرایط بودن Open Work Permits (OWP) برای همسران و فرزندان در سن کار برخی از دارندگان مجوز کار فعلی تحت برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP).

برنامه‌ریزی یک برنامه رایگان با مجوز کار با مجوز Cohenig شرکت

مجوز کار کانادا و برنامه کارگر خارجی موقت چیست؟

مجوز کار کانادا به اتباع خارجی اجازه می‌دهد (به عنوان مثال: افرادی که نه شهروند کانادا هستند و نه مقیم دائم کانادا) برای کار در کانادا یکی از مسیرهایی که اتباع خارجی می توانند مجوز کار دریافت کنند از طریق TFWP است. که در آن کارفرمایان کانادایی برای استخدام استعدادهای خارجی برای ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) درخواست می‌کنند.

این مجوزهای کاری برای یک شغل خاص با یک کارفرمای خاص صادر می شود. اگر یک تبعه خارجی بر اساس مجوز کار مبتنی بر LMIA شغل خود را از دست بدهد، یا باید در مدت زمان معینی شغل دیگری پیدا کند یا کانادا را ترک کند. از سوی دیگر، OWP ها به اتباع خارجی اجازه می دهند تا به طور قانونی برای هر کارفرما و در هر شغلی، بدون شرایط یکسان، در کانادا کار کنند.

تغییرات جدید در واجد شرایط بودن OWP

گسترش صلاحیت OWPها به خانواده‌ها (همسران و فرزندان در سن کار) برخی از دارندگان مجوز کار بسته، گام بزرگی در جهت جذب مهاجران بیشتر به کار است و حتی به‌طور بالقوه اسکان، در کانادا. همسران دانشجویان بین المللی و ساکنان دائم کانادا و شهروندان قبلاً امکان حمایت مالی را داشتند. توسط همسرشان برای OWP؛ با این حال، گسترش واجد شرایط بودن، برای همسران دارندگان مجوز کار فعلی تحت TFWP، نشان دهنده تمایل کانادا برای پذیرش تازه واردان بیشتر است.

IRCC منتظر بیش از 200000 درخواست مجوز کار کانادا جدید از خانواده‌های دارندگان مجوز کار موجود در نتیجه این تغییر خط‌مشی است.

انتظار می‌رود این برنامه در ابتدای سال 2023 به عنوان یک اقدام موقت دو ساله در سه مرحله اجرا شود:

  • فاز 1: جریان با دستمزد بالا—برای همسران کارگران با حقوق بالاتر در TFWP که دارای مجوز کار هستند؛
  • فاز 2: جریان استان‌ها و مناطق — برای همسران کارگران با دستمزد کمتر  در TFWP؛ و
  • مرحله 3: خانواده‌های کارگران کشاورزی – این مرحله به طور خاص با خانواده‌های کارگران فصلی کشاورزی سروکار دارد، جریانی کلیدی از اشتغال که کانادا در تلاش است به عنوان بخشی از بهبود اقتصادی خود آن را گسترش دهد.

اگرچه IRCC مایل است این تغییرات را برای کمک به بهبود اقتصادی اجرا کند، اما این تاریخ ها آزمایشی باقی می مانند. همانطور که وزیر فریزر گزارش می دهد، بسیاری از فازهای دو و سه هنوز باید با همکاری استان ها و کارفرمایان توسعه یابد.

چرا کانادا به افراد بیشتری نیاز دارد؟

کانادا مدتهاست اهمیت مهاجرت را برای سلامت مالی، جمعیتی و اجتماعی کشور تشخیص داده است. با این حال، همه گیر COVID-19 نیاز به تازه واردان را شتاب زده است.

از آنجایی که کشور همچنان با بیشترین مشاغل خالی را ثبت کنید سطوح پایین بیکاری، و جریان ثابت بازنشستگان، مهاجرت به کانون اصلی سلامت و بهبود اقتصادی در این کشور تبدیل شده است. در پی یک بیماری همه گیر در سال های 2020 و 2021.

همانطور که وزیر فریزر در اعلامیه دوم دسامبر خود خاطرنشان کرد، ده سال پیش به ازای هر بازنشسته ای که نیروی کار را ترک می کرد، تقریباً هفت کارگر کانادایی وجود داشت. امروزه به ازای هر بازنشسته نزدیک به سه کارگر وجود دارد. و با توجه به مسیر فعلی این تعداد احتمالاً در 10 تا 15 سال آینده به دو نفر کاهش می یابد. اگر این ارقام افزایش پیدا نکنند، کانادا نیروی کار ماهر لازم برای حفظ حیاتی ترین صنایع خود مانند مراقبت های بهداشتی و آموزش را نخواهد داشت. رشد اقتصادی یا سلامت آن بسیار کمتر است.

تعدیل‌های خط‌مشی مانند آنچه در بالا ذکر شد، گام‌های مهمی برای تضمین سلامت جامعه کانادایی خواهد بود. IRCC قبلاً (از طریق طرح سطوح مهاجرت 2023-2025) متعهد شده است که از بیش از 1.45 میلیون نفر جدید استقبال کند. مهاجران تا پایان سال 2025.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی