Skip to content

راهنمای کامل درخواست ویزای بازدید از کانادا: مستندات، شرایط و پروسه‌ها

چک لیست ویزای بازدید کننده: همه چیزهایی که برای درخواست و بازدید از کانادا نیاز دارید

یک ویزای بازدید از کانادا برای آمدن به این کشور به عنوان توریست یا در یک سفر سریع برای دیدار با خانواده یا انجام تجارت برای افراد بسیاری از کشورها وجود دارد. ویزای بازدید از کانادا یا سفر به کانادا واقعا یک تجربه جذاب است برای افراد زیاد. ویزای بازدید از کانادا خیلی مهم است برای اینکه بتوانید به عنوان یک توریست یا برای دیدار با خانواده یا انجام تجارت به این کشور بروید.

هرکسی که اقامت دائم یا موقت کانادا را ندارد (کسانی که مجوز کار یا تحصیل دارند) برای ورود به این کشور به ویزای بازدیداز کانادا نیاز دارند. با این حال، شهروندان برخی از کشورها نیازی به ویزای بازدیدکننده ندارند و در عوض می‌توانند یک مجوز سفر الکترونیکی (eTA). eTAها یک فرم ساده‌ تر یا مجوز سفر هستند که برای اتباع کشورهایی که توافقنامه سفر بدون ویزا با کانادا را دارند در دسترس است.

 

ویزای بازدید از کانادا

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

برای دریافت ویزای بازدید از کانادا چه چیزی لازم است؟

1. فرم های مورد نیاز را تکمیل کنید.

بسته به اینکه در داخل یا خارج از کانادا درخواست میدهید، باید فرم های مختلفی را پر کنید. کسانی که در خارج از کانادا برای ویزای بازدید از کانادا درخواست می دهند به:

این مدارک نیاز دارند :

  • درخواست ویزای اقامت موقت (IMM 5257)؛
  • فرم اطلاعات خانواده (IMM 5707)؛
  • اعلامیه قانونی اتحادیه حقوق عمومی (IMM 5409)؛
  • استفاده از نماینده (IMM 5476)—توجه داشته باشید که این فقط در صورتی لازم است که از خدمات یک نماینده استفاده کرده باشید، یا اگر در حال انتصاب یا لغو استفاده از نماینده هستید. و
  • مرجع انتشار اطلاعات شخصی برای یک فرد تعیین شده (IMM 5475)—توجه داشته باشید که این فرم تنها در صورتی لازم است که پناهندگان و شهروندی مهاجرت را مجاز کنید کانادا (IRCC) یا آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) برای ارائه اطلاعات از پرونده شما به شخصی غیر از خودتان (یعنی نماینده یا خویشاوند مجاز).

2. اسناد مورد نیاز را جمع آوری کنید

علاوه بر فرم‌های فوق، متقاضیان ویزای بازدید از کانادا را باید بهمراه مدارک زیر برای پشتیبانی از درخواست خود داشته باشند:

  • رسید پرداخت هزینه؛
  • عکسی از صفحه اطلاعات پاسپورت شما، شامل: شماره گذرنامه، تاریخ صدور و انقضا، و عکس، نام، تاریخ صدور و محل تولد شما؛
  • دو عکس مطابق با الزامات مشخصات عکس درخواست ویزا. در پشت این دو عکس متقاضیان باید نام و تاریخ تولد خود را بنویسند. اگر متقاضیان ملزم به ارائه اثر انگشت و عکس بیومتریک باشند، مجبور نیستند این عکس‌ها را ضمیمه کنند؛
  • اثباتی مبنی بر حمایت مالی، که ثابت می‌کند می‌توانید از خود و هر عضوی از خانواده‌ای که شما را همراهی می‌کند تا زمانی که در کانادا هستید حمایت کنید؛
  • عکس گواهی یا گواهی ازدواج شما (در صورت لزوم)؛
  • نامه ای که هدف سفر شما را توضیح می دهد؛
  • عکس از وضعیت فعلی مهاجرت شما (اگر کشور محل اقامت شما با کشور تابعیت ذکر شده در گذرنامه شما متفاوت است، باید مدرکی مبنی بر وضعیت قانونی در کشور محل اقامت خود ارائه دهید)؛
  • کودکانی که به تنهایی یا با یکی از والدین سفر می‌کنند باید مدارک حضانت یا مجوز دیگری از طرف دیگر والدین غیرهمراه با مجوز امضا شده توسط والدین یا قیم قانونی ارائه دهند. و
  • هر مدرک اضافی دیگری که توسط دفتر مسئول ویزا در منطقه شما مورد نیاز است.

توجه داشته باشید که فرم های درخواست ویزای بازدید از کانادا تکمیل شده به صورت آنلاین باید با تولید بارکد تکمیل و تایید شوند. اگر در رایانه تکمیل شود، این بارکدها به طور خودکار به فرم های مهاجرت متصل می شوند، در غیر این صورت در صورت درخواست با کاغذ، باید چاپ شوند و در بالای برنامه قرار گیرند.

ویزای بازدید از کانادا

نحوه پرداخت هزینه های مورد نیاز و اثبات پرداخت هزینه به IRCC

دو نوع هزینه وجود دارد که متقاضیان ویزای بازدید از کانادا ممکن است نیاز به پرداخت داشته باشند. اینها هزینه های پردازش درخواست و هزینه های بیومتریک هستند. کسانی که نیازی به ارائه مشخصات بیومتریک ندارند ممکن است از مجموعه دوم هزینه ها معاف شوند.

هزینه‌های پردازش درخواست برای ویزای بازدید از کانادا 100 دلار کانادا برای هر نفر و 500 دلار کانادا برای یک خانواده (پنج نفر یا بیشتر) است. هزینه‌های بیومتریک از سوی دیگر 85 دلار کانادا برای هر نفر و 170 دلار برای هر خانواده (دو یا بیشتر) است. این هزینه ها ممکن است در معرض تغییر باشند و صرف نظر از تصمیمی که در مورد درخواست شما گرفته شده است قابل بازپرداخت نیستند. علاوه بر این، تنها روش پذیرفته شده برای پرداخت این هزینه ها آنلاین است.

پس از پیروی از دستورالعمل‌های داده شده و تکمیل فرآیند، باید منتظر بمانید تا رسید رسمی IRCC با بارکد صادر شود. به متقاضیان توصیه می شود این فایل را ذخیره کرده و یک کپی از آن را به برنامه خود پیوست کنند.

نحوه ارائه مدرک حمایت مالی

مدارک متعددی وجود دارد که میتوانید از آنها برای اثبات اینکه می‌توانید از خود و هر وابستگانی که در هنگام  درخواست ویزای بازدید از کانادا همراه شما هستند، حمایت کنید.

برخی از نمونه‌ها عبارتند از وجه نقد، چک تایید شده، پیش‌نویس بانکی، یا حواله به مقدار کافی برای پوشش تمام هزینه‌های معقول متحمل شده در طول اقامت شما در کانادا. علاوه بر این، میتوان از اظهارات کتبی یا شفاهی (که قابل تأیید است) نیز استفاده کرد، مشروط بر اینکه افسر را متقاعد کند که حمایت مالی کافی از دوستان و/یا خانواده ترتیب داده شده است و میتواند هزینه های غیرقابل درمان منطقی را در طول اقامت شما پوشش دهد.

سایر اسناد شامل بیانیه های بانکی ، نامه اشتغال یا اطلاعات مربوط به تشکیل پرونده مالیاتی قبلی میباشد.

همه اتباع خارجی که از طریق ویزای بازدید از کانادا وارد کانادا میشوند باید بتوانند افسری را در زمان ورود خود متقاعد کنند که دلایل قانونی برای ورود و اقامت در کانادا دارند. در زمینه ویزای بازدید از کانادا، این اغلب می‌تواند شامل اثبات اینکه شما (شهروند خارجی) پس از پایان دوره اقامت مجاز شما، کانادا را ترک خواهید کرد.

در برخی موارد، متقاضیان ویزای بازدید از کانادا ممکن است به یک دعوت نامه از یک شهروند کانادایی یا اقامت دائم نیز نیاز داشته باشند.

ویزای بازدید از کانادا

درخواست با اعضای خانواده

متقاضیان ویزای بازدید از کانادا که مایلند خانواده خود را در سفر به کانادا همراه خود بیاورند باید برای هر یک از اعضای خانواده فرم درخواست را تکمیل کنند. همه درخواست ها ممکن است به صورت آنلاین یا در VAC که در آنجا درخواست خود را روی کاغذ ارسال می کنید، ارسال شوند. همچنین ممکن است برای همه برنامه‌های ارائه شده یک رسید داده شود. در نهایت، همه اعضای خانواده و وابستگان باید تمام شرایط لازم برای اقامت موقت در کانادا را داشته باشند.

 

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی