Skip to content

شرایط جدید بریتیش کلمبیا برای ویزای تحصیلی- Attestation Letter

بریتیش کلمبیا اکنون نامه های گواهی استانی را برای دانشجویان بین المللی صادر می کند

شرایط جدید بریتیش کلمبیا برای ویزای تحصیلی- Attestation Letter

سیستم گواهی نامه استانی بریتیش کلمبیا (PAL) از امروز 4 مارس 2024 قابل اجرا است.

دانشجویان بین المللی باید یک PAL را همراه با درخواست ویزای تحصیلی خود ارسال کنند تا ثابت کند که آنها توسط موسسه آموزشی تایید شده (DLI) پذیرفته شده است. دولت B.C. می گوید که دولت استانی PAL ها را برای مؤسسات صادر می کند و آنها نامه ها را برای متقاضی بین المللی صادر میکنند.

ویزای تحصیلی

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

تا کنون کلاً 83,000 درخواست ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی از طرف پناهندگان، مهاجران و شهروندان کانادا (IRCC) تایید شده است. این استان همچنین یادآوری می‌کند که “با توجه به نرخ‌های پذیرش قبلی، دولت فدرال انتظار دارد که این موضوع منجر به تأیید تقریباً 50,000 درخواست مجوز تحصیلی برای سال 2024 شود. در مقایسه، سال گذشته 97000 درخواست ویزای تحصیلی برای برنامه‌های کارشناسی در بریتیش کلمبیا وجود داشت که در نتیجه تقریباً 60000 مجوز تحصیلی تأیید شده بود.

این استان میگوید که 53 درصد از PALها برای مؤسسات دولتی پس از متوسطه و 47 درصد باقیمانده برای مؤسسات خصوصی خواهد بود که نشان دهنده 27 درصد کمتر درخواست ویزای تحصیلی برای مؤسسات خصوصی نسبت به سال 2023 است. B.C. اشاره میکند که این کاهش برای مقابله با “رشد ناپایدار” است.

سیستم PAL بریتیش کلمبیا اولین سیستمی است که از زمان IRCC محدودیتی برای تعداد ویزای تحصیلی که در سال 2024 صادر خواهد کرد . انتظار می‌رود سایر استان‌ها نیز به زودی از این روند پیروی کنند تا ضرب‌الاجل 31 مارس را رعایت کنند.

محودیت IRCC برای درخواست های مجوز تحصیل

در 22 ژانویه 2023، IRCC گفت که اکنون تا 360000 ویزای تحصیلی جدید در سال 2024 صادر خواهد کرد که کاهشی 35 درصدی نسبت به سطوح سال 2023 دارد. تمدید مجوز تحصیل تحت تأثیر سقف قرار نمی‌گیرد، همچنین مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

در طی این اعلامیه، این اداره گفت که مجوزهای مطالعه بر اساس جمعیت به استان ها اختصاص خواهد یافت. بر اساس داده های جمعیتی از سوی اداره آمار کانادا، بریتیش کلمبیا سومین استان پرجمعیت کانادا با تقریباً 5.6 میلیون نفر است.

در کنار سقف، این بخش همچنین تغییرات در معیارهای واجد شرایط بودن  را اعلام کرد مجوزهای کار فارغ التحصیلی (PGWPs) و همچنین تغییرات آتی در اجازه کاری باز همسر (SOWP). به طور عمده، همسران یا شرکای دانشجویان بین المللی که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند، دیگر واجد شرایط SOWP نخواهند بود. با این حال، این هنوز اجرا نشده است.

 

ویزای تحصیلی

“رشد ناپایدار”

اجرای این محدودیت پس از چندین اظهارات وزیر مهاجرت مارک میلر در مورد ناپایداری کانادا صورت گرفت. (برنامه دانشجویی بین المللی). در سال 2023 بیش از یک میلیون ویزای تحصیلی فعال در کانادا وجود داشت، در زمانی که این کشور با کمبود مسکن ارزان قیمت مواجه است. در نتیجه، بسیاری از دانشجویان بین المللی در شرایط بدی زندگی می کنند، یا در برخی موارد، بی خانمانی را تجربه می کنند.

وزیر اظهار کرد: “تعدادی از مراکز آموزشی در استان‌ها وجود دارند که فقط دیپلم ارائه می‌دهند، که این موضوع مشکلی برای دانشجویان است.” به علاوه، وزیر افزود که در برخی از استان‌ها، مدارس مجاز DLI با هزینه‌های آموزشی بالا، به دانشجویان بین‌المللی کمک کافی نمی‌کنند. بر اساس اظهارات IRCC، کاهش منابع مالی باعث تضعیف اهداف سیستم آموزشی خواهد شد.

ویزای تحصیلی

سایر تغییرات برنامه دانشجویان بین‌المللی B.C.

پیش از میلاد در بیانیه خود خاطر نشان می کند که انتظار دارد این سقف بیشترین تأثیر را بر مؤسسات خصوصی داشته باشد، که معمولاً نظارت کمتری نسبت به مؤسسات دولتی دارند. علاوه بر این، در اوایل سال جاری، استان مجموعه اقدامات خود را برای مبارزه با رشد ناپایدار برنامه دانشجویان بین المللی استانی معرفی کرد.

به‌عنوان مثال، این استان تأییدیه‌ های مؤسسات تحصیلات تکمیلی جدید را که به دنبال ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی تا فوریه 2026 هستند، متوقف می‌کند. همچنین میگوید که «تضمین می‌کند که برنامه‌های مدرک خصوصی استانداردهای بالاتری را برای تأیید، از جمله معیارهای ارزیابی بالاتر برای کیفیت مدرک، رعایت می‌کنند. نیاز بازار کار به فارغ‌التحصیلان و منابع مناسب و حمایت‌های دانشجویی را نشان داد. این علاوه بر حداقل الزامات زبان جدید برای دانش‌آموزان در موسسات خصوصی است، اقدامی با هدف اطمینان از آمادگی بهتر دانش‌آموزان برای زندگی به عنوان دانشجو در بریتیش کلمبیا.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی