Skip to content

تفاوت ویزای توریستی و سوپر ویزا

ویزای بازدیدکننده در مقابل ویزای سوپر: تفاوت چیست؟

تفاوت ویزای توریستی و سوپر ویزا

در حالی که سوپر ویزا کانادا در دسته ویزای بازدیدکننده قرار می گیرد، کاملاً برای والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ های شهروندان کانادایی و مقیم دائم طراحی شده است. تمایز اصلی بین این دو ویزا مدت زمان اقامت مجاز در کانادا است. یک ویزای بازدیدکننده تنها امکان اقامت حداکثر تا 6 ماه را در هر بار فراهم می‌کند. با سوپر ویزا، والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های واجد شرایط می‌توانند به مدت ۵ سال در کانادا بمانند و خانواده خود را ملاقات کنند.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

ویزای توریستی  چیست؟

اغلب افرادی که قصد سفر به کانادا را دارند، برای دریافت ویزای بازدیدکننده ، ویزای توریستی نیاز دارند. همچنین، در صورت عبور از فرودگاه کانادا به سمت مقصد نهایی خود، ممکن است به یک ویزای دیگر نیاز داشته باشند. ویزای ویزای توریستی(که ویزای اقامت موقت نیز نامیده می‌شود) یک سند رسمی است که دولت کانادا در پاسپورت شما قرار می‌دهد و نشان می‌دهد که شرایط لازم برای سفر به کانادا را دارید.

اکثر مسافران یا بازدیدکنندگان کانادا می‌توانند با استفاده از ویزای توریستی تا 6 ماه اقامت داشته باشند. در بندر ورودی، افسر خدمات مرزی ممکن است به شما اجازه اقامت کمتر یا بیشتر از 6 ماه را بدهد. در این صورت، تاریخی که باید تا قبل از آن ترک کنید در گذرنامه شما درج می شود. آنها همچنین می‌توانند سندی به نام سابقه بازدیدکننده به شما بدهند که تاریخ مورد نیاز برای خروج را نشان می‌دهد. اگر در پاسپورت خود مهر ندارید، می‌توانید از روز ورود به کانادا یا تا زمان انقضای گذرنامه، به مدت 6 ماه بمانید.

شما ممکن است به ویزای توریستی یا مجوز سفر الکترونیکی نیاز داشته باشید. (ETA). مدرک ورودی مورد نیاز شما بستگی به این دارد:

  • نوع سند سفری که قصد دارید با آن سفر کنید
  • کشوری که سند سفر شما را صادر کرده است
  • ملیت شما
  • روش سفر شما به کانادا برای این سفر

سوپر ویزا چیست؟

سوپر ویزا به والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان کانادایی و مقیم دائم اجازه می‌دهد تا حداکثر پنج سال متوالی بدون تمدید وضعیت ویزای توریستی خود از خانواده خود دیدن کنند. دارندگان سوپر ویزا می توانند چندین بار تا 10 سال وارد کانادا شوند.

Super Visa یک جایگزین عالی برای برنامه پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ (PGP) است. هیچ قرعه‌کشی برای سوپر ویزا وجود ندارد، بنابراین اطمینان بیشتری به خانواده‌هایی ارائه می‌کند که امیدوارند حمایت مالی از طرف اعضای خانواده‌شان شوند.

ویزای توریستی

شرایط واجد شرایط بودن Super Visa چیست؟

برای اینکه شخصی بتواند درخواست ویزای سوپر کانادا را داشته باشد، باید یکی از والدین یا پدربزرگش شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد. درخواست کننده می‌تواند همسر یا شریک حقوقی را هم درخواست خود ضمیمه کند، اما هیچ نسبتی باعث شامل شدن آنها نمی‌شود. علاوه بر این، متقاضی نباید به دلیل مجرمیت یا سلامتی غیرقابل پذیرش در کانادا باشد. برای اثبات این موضوع، متقاضیان سوپر ویزا به معاینه پزشکی نیاز دارند. هدف متقاضی از سفر به کانادا ارزیابی خواهد شد – متقاضی باید بتواند روابط کافی با کشور خود را حفظ کند.

مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تضمین می‌کند که والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در طول مدت اقامتشان در کانادا به درستی حمایت می‌شوند. برای نشان دادن این حمایت، فرزند یا نوه متقاضی باید بتواند نشان دهد که می‌تواند شرایط درآمدی را که با کاهش درآمد پایین (LICO) مشخص شده است، برآورده کند. هدف شرط درآمد اطمینان از توانایی فرزند یا نوه برای حمایت مالی از اعضای خانواده خود است، زیرا می‌تواند مسئولیت حمایت از یکی از اعضای سالخورده خانواده باشد.

اثبات توانایی مالی را می توان در قالب مدارک زیر ارائه کرد:

  • اعلامیه ارزیابی (NOA) یا T4/T1 برای آخرین سال مالیاتی
  • مخاطب بیمه استخدام
  • یک نامه استخدامی که شامل حقوق و تاریخ استخدام است
  • خرد پرداخت
  • صورت‌حساب‌های بانکی

متقاضی همچنین باید نامه امضا شده ای از فرزند یا نوه خود ارائه دهد که آنها را به کانادا دعوت می کند، که شامل:

  • یک وعده حمایت مالی برای طول مدت بازدید شما
  • فهرست و تعداد افراد خانواده این شخص
  • یک کپی از شهروندی کانادا یا مدرک اقامت دائم این شخص
  • متقاضی همچنین باید از یک شرکت بیمه کانادایی بیمه درمانی داشته باشد که:
  • حداقل 1 سال از تاریخ ورود معتبر است
  • حداقل 100000 دلار پوشش اضطراری
  • مدرکی داشته باشید که بیمه درمانی به طور کامل پرداخت شده است

زمانی که متقاضی تشخیص داد که واجد شرایط هستند و تمام مدارک مورد نیاز را دارد، درخواست ویزای توریستی باید در دفتر ویزای کانادا که مسئول محل اقامت درخواست‌ها در خارج از کانادا است بررسی شود.

بر گرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی