Skip to content

ویزا کاری کانادا پس از تحصیل

_64287fc22117bjpeg

نفس راحت برای فارغ التحصیلان از دانشگاه های کانادا ویزا کاری کانادا پس از تحصیل.راحت اقامت دائم کانادا را کسب کنید.

اقامت دائم کشور کانادا برای دانشجویان و فارغ التحصیلان ویزا کاری کانادا پس از تحصیل

بیام اصلا از اینجا شروع کنیم PGWP چی هست؟

Post Graduate Work Permit یا به اختصار (PGWP) یک اجازه کار موقت یا ویزا کاری کانادا پس از تحصیل است که به عزیران داشنجویی که حداقل هشت ماه  در کالج ها و دانشگاه های کشور کانادا تحصیل کرده اند و درحال فارغ التحصیل شدن هستند داده می شود. مدت مجوزاین اجازه کار بر اساس طول برنامه تحصیلی تکمیل شده، حداکثر تا سه سال است و به صورت اجازه کار باز یا (Open Work Permit) هست و دوستان می تواند وارد بازار کار کانادا شوند.این مجوزکار شرایط خیلی بهتری نسبت به اجازه کار بسته یا (Close Work Permit) داره و دانشجویان می توانند به راحتی کارفرمای خود را عوض کنندیا در هر استان از استان های کشور کانادا به راحتی فعالیت اقتصادی داشته باشند.

حالا ویزا کاری کانادا پس از تحصیل رو چطور می گیریم؟

طی بررسی های انجام شده در شرکت Statistics Canada امار ها از افزایش قابل توجه در تعداد دانشجویان وارد شده به کشور کانادا برای تحصیل و بعد از فارغ التحصیل شدن ،تبدیل ویزا کاری کانادا پس از تحصیل را نشان میدهد.این درحالی است که تعداد دانشجویان بین المللی که از سراسر دنیا در اواسط دهه اول سال 2000 میلادی برای تحصیل به کانادا ورود می کردند حدود75.000 نفر به 250.000 نفر برای سال 2019 رسید است.

در بررسی های انجام شده طی سالهای 2008 تا 2018 میلادی تعداد ویزا کاری کانادا پس از تحصیل حدود شش برابر شده است و این مجوزها در سال 2008 که حدود 10300 عدد مجوزکار بوده درسال 2018 به بیش از 64700 عدد مجوز کار رسیده است.

بیشترین کشور هایی که برای ویزا کاری کانادا پس از تحصیل اقدام کرده اند هند و چین بوده است که هندی ها 51 درصد کل این درخواست ها را سال 2008 تشکیل میدهند.

درسالهای اخیر این مقدار به 66 درصد از کل درخواست ها برای ویزا کاری کانادا پس از تحصیل رسیده است  علاوه بر این در سال های اخیر دانشجویان هندی از 10 درصد به 46 درصد یعنی بیش از 4 برابر شده است ولی چین در روند معکوس از 41 درصد در سال 2008 به 22 درصد درسال 2018 رسانده شده است.

جالب است این را بدانید که استان انتاریو نقش بسزایی را در این جذب داشته به صورتی که در سال 2008 با 44 درصد و در طول این مدت به 56 درصد درسال 2018 رسانده است

شما میتوانید برای ارزیابی خود و واجد شرایط بودن فرم های اقامت موقت را تمکیل بفرمایید یا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه در تماس باشید

امار ها از نظر درامد چه می گویند؟

در این بررسی مشارکت در بازار کار دارندگان PGWP،اشاره می‌کند که در سال 2008، در مجموع 10300 دارنده PGWP اظهارنامه مالیاتی T4(این یک اظهار نامه مالیاتی است که هرساله باید تکمیل شود) مثبت ارائه کردند.

این میزان تا سال 2018 به 135،100فرم مالیات افزایش یافت این ها نشان دهند این موضوع است که کشور کانادا برای دانشجویانی که فارغ التحصیل شده اند چه برنامه ای دارند و مقصد مناسبی برای ویزا کاری کانادا پس از تحصیل در این کشور است.

طبق گزارش، در آن دوره، متوسط ​​درآمد دارندگان PGWP با درآمد شغلی نیز از 14500 دلار در سال 2008 به 26800 دلار در سال 2018 افزایش یافت که نشان دهنده ورودی بیشتر در بازار کار است.

همچین در این امار نشان میدهد که نزدیک به سه چهارم دارندگان ویزا کاری کانادا پس از تحصیل یا Post Graduate Work Permit ویزای خود را به اقامت دائم تعییر داده اند. شما می توانید پس از دریافت ویزا کاری کانادا پس از تحصیل و حضور حد اکثر 3 سال در کانادا از 5 سال اقامت دائم خود را دریافت کنید.

در بعضی از روند های اقامت در کانادا معروف به روند های سیستم امتیاز بندی(اکسپرس انتری) که دو مورد از مجموعه  شرایط ان، دریافت مدرک تحصیلی در کشور کانادا و تجربه کار در کانادا است را کسب می کنید. این دو مولفه ای امتیاز شما را در این روند بالا تر می برد و شانس شما را دراین روند مهاجرتی افزایش می دهد.شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتربه مقاله اکسپرس انتری را مراجعه کنید یا با مشاورین موسسه در ارتباط باشید.

لطفا توجه داشته باشید که روند اکسپرس انتیری فقط برای کسانی که در کشور کانادا هستند قابل اجرا نیست و دوستانی که در ایران زندگی می کنند می توانند از این موضوع استفاده ببرند.

شما میتوانید برای محاسبه امتیاز خود و اینکه واجد شرایط کانادا شود فرم اقامت دائم کشور کانادا تکمیل بفرمایید.

نتیجه:

در این مقاله سعی شد به صورت کلی به بررسی عزیزانی که به صورت تحصیلی وارد کشور کانادا شده اند و می خواهند وارد بازار کار کشور کانادا شود پرداخته شد و همچنین به بررسی این موضوع که چطور این اقامت موقت کار را به اقامت دائم کشور کانادا تبدیل کنیم.

روند اکسپرس انتری یک روند امیتاز محور است که هم دوستانی که به صورت تحصیلی یا کاری و یا عزیزانی که در کشور مبداء حضور دارند و تجربه کاری یا مدرک تحصیلی کانادایی ندارند از این موضوع استفاده ببرند و اقامت دائم کشور کاناد را کسب کنند.

© منبع : پایگاه خبری مهاجرتی کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی