Skip to content

ویزا کشور کانادا برای تمام اعضای خانواده

چگونه یکی از اعضای خانواده شما می تواند شما را به کانادا غیرقابل قبول کند

ویزا کشور کانادا برای تمام اعضای خانواده

احتمالا هیچکس از ما تصور نمی‌کند که یک عضو خانواده بتواند ما را به کانادا غیرقابل قبول کند. این کشور معروف به مهاجرت و سیاست‌های محافظه‌ کارانه‌اش است. اما با وجود این، همیشه احتمال وجود نقاط ضعفی در خانواده و روابط آنها وجود دارد که ممکن است منجر به عدم تحمل و قبول کانادا باشد.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

اگر یکی از اعضای خانواده شما علاقه زیادی به تغییر محیط و زندگی در یک کشور خارجی دارد، احتمالا می‌تواند شما را برای مهاجرت به کانادا تشویق کند. این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که این فرد قبلا تجربه زندگی در کانادا را داشته و از آن لذت برده است یا شنیده‌های خوبی از زندگی در این کشور دارد.
اما ممکن است شما به دلایلی علاقه‌ای به زندگی در کانادا نداشته باشید، مثلاً به دلیل وابستگی به خانواده و دوستان در کشور خودتان و یا حتی عدم تمایل به تغییر محیط زندگی.

در این صورت، باید با عضو خانواده‌تان صحبت کنید و به او توضیح دهید که این تصمیم شماست و میخواهید آنرا اجرا کنید. همچنین، می‌توانید به او دلایل خود را برای عدم تمایل به مهاجرت شرح دهید و سعی کنید برای حل مشکل به توافقی برسید.

در نهایت، باید به یاد داشته باشید که تصمیم برای زندگی در کانادا یا هر کشور دیگری باید بر اساس میل و علاقه شخصی شما باشد و هیچ فردی نباید شما را به چیزی که نمی‌خواهید مجبور کند.

در جریان گرفتن ویزا کشور کانادا برای تمام اعضای خانواده ،کشور کانادا تأکید دارد که شرایط پذیرش هر اتباع خارجی را بررسی کرده و اطمینان حاصل می‌کند که آن‌ها قبل از ورود به این کشور اجازه ورود را دارند.

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) و آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) به منظور ایمن سازی مرزهای کشور، اولویتی را برای جلوگیری از ورود افراد خطرآفرین قائل هستند. به همین دلیل، این دو سازمان می‌توانند از ورود اتباع خارجی که به عقیده آن‌ها در طول سفر به کانادا ممکن است جرم ارتکاب کنند، منع نمایند.

همچنین ممکن است فردی برای ویزا کشور کانادا از نظر پزشکی غیرقابل پذیرش تلقی شود. درصورت وجود خطری برای سلامت عمومی یا امنیت عمومی یا شرایطی که تقاضای بیش از حد برای خدمات بهداشتی و اجتماعی رخ می‌دهد، ممکن است به این موارد برخورد کنیم.

شرایط روند مهاجرتی خود را بررسی کنید

عدم صدور ویزا کشور کانادا بر ای عضو خانواده

همه اعضای خانواده از طبقه خانواده یا نامزدهای مهاجرت اسپانسرشیپ همسر، چه همراه باشند و چه نباشند، باید معاینه شوند. این شامل معاینه پزشکی و همچنین تعیین اینکه آیا آنها به دلایل کیفری یا امنیتی غیرقابل قبول هستند یا خیر. به طور کلی، متقاضیان و اعضای خانواده بالای 18 سال باید گواهی پلیس، گواهینامه یا سوابق عدم محکومیت ارائه دهند. در اکثر موارد، اگر متقاضی غیرقابل پذیرش تشخیص داده شود، به دلیل داشتن یکی از اعضای خانواده غیرقابل پذیرش، از ورود به کانادا منع می‌شود.

در رابطه با اعضای خانواده غیر همراه، متقاضی اصلی برای خود کانادا غیرقابل پذیرش خواهد بود در صورتی که عضو غیر همراه خانواده غیرمجاز آنها:

  • همسران، مگر در صورتی که از هم جدا شده باشند (در قانون یا واقعیت)
  • شرکای حقوقی
  • فرزندان تحت تکفل، که متقاضی یا عضو خانواده همراه آنها حضانت یا قدرت اقدام از جانب آنها را دارد
  • نوه های تحت تکفل، که متقاضی یا عضو خانواده همراه آنها حضانت یا قدرت اقدام از طرف آنها را بر عهده دارد

چه همراه و چه غیر همراه، یکی از اعضای خانواده غیرقابل پذیرش نمی‌تواند متقاضی اصلی را غیرقابل قبول کند اگر هر دو شرایط زیر در مورد وضعیت شما صدق کنند:

  • شما یک مقیم موقت یا متقاضی اقامت موقت هستید
  • این محتوا به دلایلی اعم از نقض امنیت، حقوق بشر و بین المللی یا مرتکب شدن جنایت سازمان‌یافته، قابل قبول نمی‌باشد.
ویزا کشور کانادا
ایا تمام اعضای خانواده همزمان ویزای کشور کانادا را دریافت می کنند

قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان (IRPA) در مورد عدم صدور ویزا کشور کانادا یکی از اعضای خانواده بین ساکنان دائم و موقت تمایز قائل می شود. برای ساکنان دائمی، دامنه مواردی که فرد را غیرقابل پذیرش می کند، گسترده تر از ساکنان موقت است. دلیل سیاست پشت این موضوع این است که ساکنان دائم قصد دارند در کانادا بمانند و فرصت حمایت از اعضای خانواده را داشته باشند. در مقایسه، انتظار می رود ساکنان موقت در پایان اقامت خود را ترک کنند و نمی توانند یکی از اعضای خانواده را حمایت کنند.

اگر ویزا کشور کانادا برای یک عضو از خانواده صادر نشد چکار باید کرد؟

یادآوری این نکته مهم است که اگر یکی از اعضای خانواده در کانادا غیرقابل پذیرش باشد، این اطلاعات باید در درخواست شما افشا شود. عدم انجام این کار ممکن است به منزله ارائه نادرست باشد.

برگرفته از اداره مهاجرت کاناداl

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : CBSA

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی