Skip to content

پردرآمدترین مشاغل کانادا

پردرآمدترین مشاغل فناوری اطلاعات در کانادا کدامند؟

پردرآمدترین مشاغل کانادا در حوزه فناوری اطلاعات کدامند؟

بخش فناوری اطلاعات (IT) کانادا به سرعت در چشم انداز جهانی در حال رشد است. صنعت فناوری کانادا که به دلیل نوآوری و نیروی کار ماهر خود مشهور است، به عنوان یک بازیگر کلیدی در حوزه‌های مختلف، از جمله هوش مصنوعی، توسعه نرم‌افزار، ارتباطات راه دور، و فناوری پاک ظاهر شده است.
شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال با تعداد زیادی استارت‌ آپ، موسسات تحقیقاتی و شرکت‌های چند ملیتی به کانون‌های نوآوری در فناوری تبدیل شده‌اند.
شایان ذکر است، کانادا به دلیل تخصص خود در هوش مصنوعی، با مراکز تحقیقاتی و شرکت‌هایی که سهم قابل توجهی در پیشرفت در یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق دارند، به رسمیت شناخته شده است.

برای تازه‌ واردانی که به دنبال فرصت‌هایی در بخش فناوری و فناوری اطلاعات کانادا هستند، پتانسیل شغلی سودآور و رضایت‌بخش وجود دارد. کانادا دارای طیف گسترده ای از فرصت های شغلی فناوری اطلاعات است و تقاضا برای متخصصان ماهر خارجی در بخش فناوری در حال افزایش است.
مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دارای قرعه کشی بر اساس دسته بندی برای نامزدهای Express Entry. IRCC بر روی داوطلبان اکسپرس اینتری که تسلط قوی به زبان فرانسوی یا تجربه کاری در زمینه های زیر دارند تمرکز می کند:

    • مراقبت های بهداشتی
    • حرفه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)
    • تجارت، مانند نجار، لوله کش، و پیمانکاران
    • حمل و نقل
    • کشاورزی و مواد غذایی کشاورزی

مورد توجه IRCC (کانادا مرکز مهاجرت و پناهندگی) ، استخدام حرفه های STEM را به طور جدی دنبال می کند. به خصوص، انتظار می رود تا 28 تا 31 درصد از دعوت نامه هایی که از طریق برنامه اکسپرس اینتری اعلام میشوند،
به افرادی با تجربه در شغل های مربوط به مهندسی، نرم افزار و علوم داده ارسال شود. علاوه بر این، مهندسان نرم افزار در بین پنج شغل برتر قدرتمند قرار دارند که امکان درخواست دعوت برای شرکت در کلاس تجربه کانادایی، برنامه کارگران ماهر فدرال و برنامه نامزدهای استانی را فراهم می‌کند.

Randstad، یک آژانس استخدام چندملیتی پیشرو، اخیراً مقاله‌ای با عنوان پردرآمدترین مشاغل کانادا منتشر کرده است و مسیرهای شغلی پردرآمد در بخش فناوری کانادا را برجسته می‌کند. طبق این گزارش، متوسط ​​نقش IT در کانادا حدود 87,300 دلار در سال پرداخت می‌کند و 10 درصد از نقش‌های فناوری اطلاعات به طور متوسط ​​سالانه حدود 123,250 دلار حقوق دارند.

آنچه در ادامه می‌آید نگاهی به موقعیت‌های پردرآمد IT است که معمولاً بیش از 100000 دلار در سال پرداخت می‌کنند. در این بخش، به بررسی موقعیت‌های درآمد زا در حوزه فناوری اطلاعات می‌پردازیم که به طور معمول در طول سال حداقل ۱۰۰۰۰۰ دلار درآمد دارند.

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

پردرآمدترین مشاغل کانادا در حوزه فناوری اطلاعات کدامند؟

معمار ابر

معمار ابر کسی است که مسئول طراحی و مدیریت سیستم های ابری در یک سازمان می باشد. ابر به مجموعه ای از منابع محاسباتی، شبکه و ذخیره سازی اطلاق می شود که از طریق اینترنت در دسترس است. معمار ابر باید علاوه بر داشتن دانش فنی عالی، توانایی های مدیریتی و تفکر استراتژیک نیز داشته باشد. در واقع، وظیفه اصلی معمار ابر طراحی و پیاده سازی نقشه راه استراتژیک برای استفاده بهینه از منابع ابری در سازمان است.
این شامل تعیین نیازهای سازمان در حوزه های مختلف مانند دسترسی، امنیت، قابلیت اطمینان و هزینه است. سپس، معمار ابر براساس این نیازها مدلی مناسب برای سیستم های ابری طراحی می کند تا بتواند منابع مورد نیاز را تخصیص دهد.
برای انجام این کار، معمار ابر باید با تکنولوژی های ابری مختلف و پروتکل های شبکه آشنا باشد. همچنین، او باید با الگوهای طراحی معماری مربوط به سیستم های ابری آشنا باشد، از جمله معماری های Multi-Tenant، Private، Public و Hybrid.
در نهایت، نقش معمار ابر باید به عنوان یک استراتژیست فناوری تصور شود. او باید به طور مداوم به روز باشد و نسبت به تحولات صنعت ابر آگاهی داشته باشد تا بتواند بهترین راهکارهای فناوری را به سازمان ارائه دهد. در نهایت، هدف معمار ابر ایجاد یک محیط ابری کارآمد، امن و هماهنگ با نیازهای سازمان است.

پردرآمدترین مشاغل کانادا در حوزه فناوری اطلاعات کدامند؟ معماران ابر اخیراً به متخصصان اصلی زیرساخت‌های ابری تبدیل شده‌اند که وظیفه طراحی، برنامه‌ریزی و ایجاد یک محیط محاسبات ابری قابل اعتماد را بر عهده دارند.
این نقش مستلزم مهارت فنی و درک تعامل و همکاری فناوری‌های متنوع برای استقرار راه‌حل‌ها است. در کانادا، معماران ابر می توانند حقوق سالانه ای از 106000 دلار تا 140000 دلار دریافت کنند و این نقش ها اغلب شامل مزایای تکمیلی مانند پاداش و اشکال مختلف غرامت است.

مدیر فناوری اطلاعات

مدیران فناوری اطلاعات بر عهده دارند نظارت بر تیم‌ها یا بخش‌هایی از متخصصان فنی را برعهده بگیرند که ممکن است در آنها سیستم‌های اطلاعاتی، شبکه یا متخصصان میز کمک شده باشند. برای مدیریت موثر تیم، باید به مهارت های ارتباطی و رهبری قوی تسلط داشته باشد.
پاداش مدیران IT بر اساس عواملی مانند تخصص تیم، اندازه و سازمانی که برای آن کار می کنند متفاوت است. به طور کلی، شرکت‌های بزرگ‌تر پتانسیل درآمد بیشتری را ارائه می‌کنند، با نقش‌های خاصی که حقوق سالانه بیش از 100000 دلار ارائه می‌دهند.

پردرآمدترین مشاغل کانادا  در حوزه معماران

دانشمندان داده بسته به نقش آنها و سازمانی که در آن کار می کنند، می توانند به عنوان تحلیلگر داده نیز نامیده شوند. این متخصصان فناوری اطلاعات مجموعه های گسترده ای از داده های ساختاریافته و بدون ساختار را جمع آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل می کنند.
وظایف آنها در اکثر موارد، شامل مشخص کردن ارتباط داده‌ها برای پرس و جو یا وظایف خاص، توسعه روش‌هایی برای ذخیره و استفاده از مجموعه‌های بزرگ از داده، شناسایی الگوها یا روندهایی که می‌تواند فرآیندهای فناوری یا تجاری را آگاه سازد، و استفاده از ابزارهای بصری مانند نمودارها و نمودارها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات ضروری با ذینفعان میباشد.

برای دانشمندان داده با بیش از پنج سال تجربه و مدرک لیسانس، احتمال زیاد حقوق سالانه 100000 دلار یا بیشتر وجود دارد.

Linux/Unix Administrator

متخصصان فناوری اطلاعات متخصص در مدیریت لینوکس/یونیکس در حال حاضر تقاضای زیادی دارند، با توجه به اینکه سازمان‌های متعددی برای فعالیت‌های روزمره خود به این پلتفرم وابسته هستند. این افراد حرفه ای مسئول توسعه، پیاده سازی و حفظ پارامترها و تنظیمات سیستم عامل و نظارت بر عملکرد سیستم هستند.
در کانادا، مدیران یونیکس/لینوکس در نقش‌های فناوری اطلاعات می‌توانند حقوق سالانه‌ای از 90000 دلار تا 120000 دلار دریافت کنند. محبوبیت فزاینده لینوکس نشان می‌دهد که این نقش‌های فناوری اطلاعات در سال‌های آتی حتی رایج‌تر جزو پردرآمدترین مشاغل کانادا خواهند شد و آنها را به گزینه‌ی شغلی خوبی برای دنبال کردن تبدیل می‌کند.

سرب PMO

مدیر دفتر مدیریت پروژه (PMO) نقش مهمی را در سازمان ایفا می کند و وظیفه نظارت و ارتقای فرآیندها و شیوه های مدیریت پروژه را بر عهده دارد. این موقعیت شامل ارائه رهبری و راهنمایی برای مدیران و تیم‌های پروژه، تضمین اجرای کارآمد پروژه‌ها در راستای اهداف استراتژیک سازمان است.
رهبران PMO از نزدیک با مدیریت ارشد همکاری می کنند و به طور قابل توجهی در مدیریت پورتفولیوی پروژه، تخصیص منابع، ارزیابی ریسک و گزارش دهی مشارکت دارند. به طور معمول، آنها دارای تجربه گسترده در مدیریت پروژه هستند و ممکن است گواهینامه های مرتبط مانند PMP (مدیریت پروژه حرفه ای) را داشته باشند.

غرامت برای سرنخ‌های PMO بسیار رقابتی است و اغلب از حقوق بیش از 120000 دلار در سال شروع می‌شود. رهبران مجرب PMO با سابقه ثابت ممکن است درآمد سالانه 200000 دلار یا بیشتر داشته باشند.

مدیر پروژه (زیرساخت)

مدیران پروژه‌های زیربنایی بر پروژه‌های ساخت‌وساز و توسعه نظارت می‌کنند و از تکمیل به موقع آنها، رعایت محدودیت‌های بودجه و رعایت استانداردهای ایمنی و قانونی اطمینان می‌دهند. مسئول برنامه‌ریزی، اجرا و نتیجه‌گیری موفقیت‌آمیز پروژه‌های زیربنایی، عناصر متنوعی مانند جاده‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها، تاسیسات و سایر اجزای ضروری زیرساخت یک جامعه را مدیریت می‌کنند.
غرامت برای مدیران پروژه زیرساخت به عواملی مانند اندازه پروژه، مکان و سطح تجربه مدیر بستگی دارد. با این حال، مرسوم است که این متخصصان حقوق رقابتی دریافت می کنند که اغلب از 100000 دلار در سال شروع می شود یا بیشتر از آن. برای کسانی که تجربه دارند، درآمد سالانه 190000 دلار یا بیشتر قابل دستیابی است.

پردرآمدترین مشاغل کانادا  در حوزه مدیر پروژه (نرم افزار)

مدیران پروژه نرم افزاری وظیفه برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر پروژه های توسعه نرم افزار را دارند. این نقش مستلزم همکاری نزدیک با تیم های دیگر است که شامل مهندسان نرم افزار، طراحان، متخصصان تضمین کیفیت و ذینفعان می شود. مدیران همچنین از تحویل به موقع پروژه‌های نرم‌افزاری در چارچوب بودجه اطمینان می‌دهند و از رعایت استانداردهای عملکرد و کیفیت مشخص شده اطمینان حاصل می‌کنند.
حقوق برای مدیران پروژه نرم افزاری می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد که تحت تأثیر عواملی مانند صنعت، مکان و سطح تجربه است. با توجه به افزایش تقاضا برای مدیران پروژه واجد شرایط در بخش فناوری، حقوق اولیه اغلب از 100000 دلار در سال فراتر میرود. با تجربه و تخصص قابل توجه، مدیران پروژه نرم افزاری پتانسیل کسب درآمد سالانه بیش از 170000 دلار را دارند.

 

پردرآمدترین مشاغل کانادا

شرایط و مهارت های مورد نیاز برای  شغل فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات معمولاً ترکیبی از تحصیلات، تجربه و گواهی‌ها را می‌طلبد، اما الزامات خاص میتواند بر اساس نقش و صنعت متفاوت باشد. مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، یا یک رشته مرتبط اغلب حداقل نیاز است. برخی از نقش ها، به ویژه در پست های رهبری، ممکن است نیاز به مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند. علاوه بر این، تجربه کاری مرتبط بسیار مهم است.
بسیاری از نقش‌های پردرآمد فناوری اطلاعات نیازمند چندین سال تجربه در یک موقعیت مرتبط هستند. اگر بتوانید در مدیریت پروژه‌ها، رهبری تیم‌ها یا پیاده‌سازی سیستم‌های پیچیده موفق باشید، می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. داشتن دانش و آشنایی با فناوری ها یا پلتفرم های خاص مرتبط با شغل بسیار مهم است.

برخی گواهینامه های شناخته شده برای  پردرآمدترین مشاغل کانادا وجود دارد که می تواند توانایی شما را برای ایمن سازی شغل به میزان قابل توجهی افزایش دهد. مثال‌ها عبارتند از:

      • کارشناس امنیت سیستم های اطلاعاتی معتبر (CISSP): تمرکز بر امنیت سایبری.
      • Cisco Certified Network Professional (CCNP): برای متخصصان شبکه مهم است.
      • معمار راه حل های تایید شده AWS، دارای گواهی مایکروسافت: کارشناس معمار راه حل های Azure، یا معمار ابر حرفه ای Google Cloud: برای معماران ابر ضروری است.

پردرآمدترین مشاغل کانادااز کجا ییدا کنیم

در کانادا، تعداد زیادی از پلتفرم‌ ها و منابع به افرادی که به دنبال شغل IT هستند، ارائه می‌شود. پورتال های شغلی آنلاین مانند Indeed، LinkedIn، و Glassdoor گزینه های محبوبی هستند که طیف گسترده ای از موقعیت های IT ارسال شده توسط شرکت ها در سراسر کشور را ارائه می دهند. هیئت‌های شغلی تخصصی فناوری اطلاعات مانند Dice Canada و Workopolis نیز فرصت‌های مناسبی را برای متخصصان فناوری فراهم می‌کنند.
شبکه‌سازی نقشی محوری در بازار کار کانادا دارد و جز پردرآمدترین مشاغل کانادا می باشد و پلتفرم‌هایی مانند Meetup و سازمان‌های حرفه‌ای مانند انجمن پردازش اطلاعات کانادا (CIPS) ارتباط با همتایان صنعتی و کارفرمایان بالقوه را تسهیل می‌کنند.

علاوه بر این، نمایشگاه‌های شغلی، چه مجازی و چه حضوری، فرصت‌های ارزشمندی را برای تعامل مستقیم با مدیران استخدام و استخدام‌کنندگان ارائه می‌دهند. می‌توانید صفحات شغلی شرکت‌های فناوری بزرگ را در شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور، و مونترال کاوش کنید، زیرا این شهر بزرگ کانادا جز پردرآمدترین مشاغل کانادا برای صنعت فناوری اطلاعات در کانادا  می باشد .

برگرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی