Skip to content

پیدا کردن کار در انتاریو

پیدا کردن کار در انتاریو

پیدا کردن کار در انتاریو

اخیراً، دولت استانی انتاریو تصمیم به محدود کردن استفاده از تجربه کاری کانادایی در آگهی های شغلی برای کارفرمایان غیرقانونی برای پیدا کردن کار در انتاریو گرفت. علاوه بر این، آنها متعهد شده اند که در تمامی شغل ها پست هایی مربوط به حقوق و ویژگی های مرتبط را اعلام کنند.

هر دو مرحله نشان‌دهنده پیروزی‌ها هستند، نه فقط برای نیروی کار در انتاریو (که اکنون می‌توانند ببینند که حقوق بالقوه یک شغل چگونه با میانگین استانی و ملی مقایسه می‌شود). اما به ویژه برای تازه واردان به انتاریو – که اغلب از نقش ها و حرفه هایی که واجد شرایط آنها هستند، به دلیل عدم تجربه کانادایی شان در پیدا کردن کار در انتاریو باز می مانند.

با توجه به این دو تغییر، CIC News راهنمای زیر را برای تازه واردانی که به دنبال پیدا کردن کار در انتاریو هستند، گردآوری کرده است.

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

مهارت های مورد نیاز در انتاریو

برای افرادی که هنوز تصمیمی درباره مسیر شغلی خود نگرفته‌اند و به دنبال اقامت دائم در کانادا هستند، توجه به مهارت‌هایی که در استان انتاریو مورد تقاضا است می‌تواند برای پیدا کردن کار در انتاریو مزیتی باشد.

مهارت‌هایی که درخواست آن‌ها در بازار کار انتاریو وجود دارد، نشان دهنده شکاف‌های نیروی کار در این استان است. این اطلاعات همچنین توسط برنامه نامزدهای استانی انتاریو (OINP) استفاده می‌شود تا تصمیم بگیرد کدام نامزدهای اقتصادی را برای اقامت دائم استان به IRCC معرفی کند. در واقع، این روش برای تمام استان‌های کانادا (به استثنای نوناووت و کبک) از طریق برنامه های نامزد استانی (PNP) رواج دارد.

هر دو عامل به این معنی است که افراد تازه واردی که دارای مهارت های مورد تقاضا هستند برای پیدا کردن کار در انتاریو ، احتمال موفقیت بیشتری هم در کار خود دارند و هم در مسیرهای مهاجرتی بعدی از کارگر تا اقامت دائم – بنابراین چنین مهارت هایی به مکانی ایده آل برای شروع برای تازه واردانی تبدیل می شوند که هنوز مشخص نشده اند در مسیر شغلی.

با در نظر گرفتن هر دوی این عوامل، افراد تازه وارد با مهارت های مورد تقاضا شانس بسیار بیشتری هم برای پیدا کردن کار در انتاریو و هم برای مهاجرت و اقامت دائم در انتاریو دارند، به دلیل ارزش ذاتی که برای بازار کار استان فراهم می کنند.

پیدا کردن کار در انتاریو

برنامه های اعتباربخشی و پل زدن

در حالی که قوانین اخیر نیاز به تجربه کانادایی پیدا کردن کار در انتاریو را غیرضروری کرده است، داشتن اعتبار در رشته شما – و در صورت لزوم، مجوز برای انجام وظایف در حرفه شما – گامی متفاوت و بسیار مهم برای تازه واردان است. در انتاریو باید مطمئن شوند که بهترین شانس را برای استخدام به خود می دهند (به ویژه در حرفه های تنظیم شده).

این به این دلیل است که نه تنها اعتبار بخشی برای بسیاری از مشاغل در کانادا یک شرط قانونی است، بلکه به کارفرمایان اطمینان می دهد که کارگران آموزش دیده خارجی می توانند مطابق با مقررات و استانداردهای داخلی عمل کنند.

یکی از راه‌ها برای پیدا کردن کار در انتاریو  به صورت رسمی از طریق سازمان‌های شناخته شده است. این سازمان‌ها به شما کمک می‌کنند تا این فرآیند را آسان‌تر و راحت‌تر تجربه کنید. حائز اهمیت است که خدمات اعتبار بخشی را از فروشگاه‌های مورد اعتماد کانادا دریافت کنید که احترام و تائید آنها به رسمیت شناخته شده است و تجربه‌ی موفقی در ارائه خدمات اعتبار بخشی به کانادا دارند.

برنامه‌های بریجینگ می‌تواند راهی عالی برای کسب مهارت‌های لازم برای کسانی باشد که ممکن است نیاز به افزودن به اعتبار بین‌المللی خود داشته باشند. ایده پشت این برنامه‌ها این است که شکاف بین مدارک/تحصیلات کسب‌شده در سطح بین‌المللی و تجربه یا آموزش‌هایی را که ممکن است برای پیدا کردن کار در انتاریو , حرفه‌شان نیاز داشته باشند، کم کنند.

انتاریو دارای شبکه گسترده از این برنامه ها (از ارائه دهندگان خدمات دولتی و خصوصی است. ) که طیف گسترده ای از زمینه ها را پوشش می دهد. لازم به ذکر است که این برنامه‌ها برای کسانی که در حرفه‌های تنظیم‌شده یا در مشاغل غیرقانونی که به کارگران بسیار ماهر نیاز دارند و در تقاضا هستند، در دسترس است.

خدمات تسویه حساب

در نهایت، تازه واردان ممکن است از خدمات تسویه حساب ارائه شده در سراسر انتاریو بهره مند شوند. چندین سازمان تازه وارد در سرتاسر کانادا وجود دارند که از دولت های فدرال، استانی و شهری بودجه دریافت می کنند. این خدمات می تواند از کمک به استخدام (مانند نقد رزومه، مصاحبه های ساختگی، رویدادهای شبکه ای و غیره) تا آموزش زبان و پیدا کردن کار در انتاریو کمک به مسکن و موارد دیگر باشد. برای کسانی که به دنبال استفاده از این خدمات تسویه حساب هستند پیوندهای زیر موجود است:

  • Settlment.org؛
  • ابزار خدمات IRCC؛ و
  • خدمات اسکان در تورنتو و منطقه تورنتو بزرگ.

تازه واردان باید توجه داشته باشند که واجد شرایط بودن آنها برای دریافت این خدمات رایگان هم به وضعیت آنها در کشور (دانشجو، کارگر، مقیم دائم و غیره) و هم بستگی به این دارد که چه کسی خدمات خاصی را که می خواهند از آن استفاده کنند، تامین مالی می کند. به این ترتیب، معمولاً ایده خوبی است که برای تأیید واجد شرایط بودن، از سازمان یا خدمات شهرک مورد نظر خود سؤال کنید.

یک شبکه در استان بسازید

یک مطالعه اخیر انجام شده توسط مؤسسه آمار کانادا نشان می‌دهد که برخی از دلایل رایج برای مشکلاتی که افراد تازه وارد (که کمتر از پنج سال در کانادا زندگی می‌کنند) برای پیدا کردن کار در انتاریو در این کشور با آن روبرو می‌شوند، مشمول نبودن شغل مناسب است (20.3٪)، کمبود اطلاعات در مورد منابع معتبر (18.5٪)، و کمبود تجربه شغلی در کانادا (22.7٪) هستند. در نتیجه، یکی از مهمترین اقداماتی که تازه واردان به استان انتاریو می‌توانند برای تضمین یافتن شغل انجام دهند، ایجاد یک شبکه ارتباطی با دیگر متخصصان در این استان است.

خوشبختانه این مرحله ای نیست که نباید تا رسیدن افراد به کانادا کنار گذاشته شود—با پلتفرم های شبکه آنلاین مانند LinkedIn، تازه واردان به کانادا می توانند از خارج از کشور وارد بازار کار انتاریو شوند. علاوه بر این، گروه‌های حرفه‌ای در سایر رسانه‌های اجتماعی (مانند فیس‌بوک یا توییتر) اغلب راه دیگری را به تازه‌ واردان ارائه می‌دهند تا با جامعه حرفه‌ای انتخابی خود در انتاریو تعامل داشته باشند. نزدیک شدن به این تعاملات با رفتاری مودبانه و دوستانه (حتی از طریق رسانه های ارتباطی آنلاین مانند ایمیل، چت یا تماس ویدیویی) احتمالاً نتایج مثبتی خواهد داشت، زیرا این دو جنبه از فرهنگ تجاری و پیدا کردن کار در انتاریو کانادا که اغلب در طول شبکه سازی برجسته هستند.

همچنین چندین راه‌های آفلاین وجود دارد که تازه واردان می‌توانند از آنها استفاده کنند، از جمله رویدادهای شبکه اختصاصی، نمایشگاه‌های کار، کنفرانس‌های حرفه‌ای و موارد دیگر. در حالی که برخی از این رویدادها ممکن است نیاز به گواهینامه حرفه ای داشته باشند، اما بسیاری از آنها اغلب برای عموم آزاد هستند و هزینه ورودی کمی دارند. جستجوی سریع وب برای “رویدادهای شبکه ای در نزدیکی من” یا “رویدادهای شبکه در انتاریو” می تواند نتایج مفیدی به همراه داشته باشد.

 

بر گرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی