Skip to content

تفاوت پیشنهاد شغلی دائمی کانادا با موقت

پیشنهادهای شغلی کانادایی: تفاوت بین پیشنهادهای شغلی موقت و دائمی

پیشنهاد شغلی دائمی کانادا یا موقت : تفاوت این دو در چیست؟

اساساً دو نوع پیشنهاد شغلی وجود دارد که یک کارفرمای کانادایی می تواند ارائه دهد: پیشنهاد شغلی موقت کانادا و پیشنهاد شغلی دائمی کانادا.

پیشنهاد شغلی دائمی کانادا، پیشنهاد شغلی کانادایی است که برای مدت زمان نامشخصی ارائه می شود. افراد تنها زمانی می توانند شروع به کار کنند که ویزای مهاجرت کانادا را دریافت کنند.

پیشنهاد شغلی موقت کانادا ، یک پیشنهاد شغلی در کانادا است که برای یک دوره زمانی خاص ارائه می‌شود – به عنوان مثال، شش ماه یا یک سال. در بیشتر موارد، افراد تنها پس از دریافت مجوز کار موقت (TRP) می توانند شروع به کار کنند. .

مزایای پیشنهاد شغلی دائمی کانادا چیست؟

براساس روش ورود اکسپرس، افرادی که میخواهند یک پیشنهاد شغلی دائمی دریافت کنند و دارای حداقل 50 یا 200 امتیاز اضافی به دلیل تاثیر بازار کار (LMIA) در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) هستند، بسته به نوع شغلی که برای آن ها پیشنهاد شده است.

پیشنهادهای شغلی با کدهای NOC که با 00 شروع می شوند، 200 امتیاز به شما می دهند که مشاغل مدیریت ارشد هستند. همه پیشنهادات شغلی دیگر با دسته‌بندی 0، 1، 2 یا 3 NOC TEER 50 امتیاز به شما می‌دهند.

پیشنهادهای شغلی با کدهای NOC که با 00 شروع می‌شوند، مشاغل مدیریت ارشد هستند و 200 امتیاز به شما می‌دهند. همه پیشنهادات شغلی دیگر با دسته‌بندی 0، 1، 2 یا 3 NOC، به شما 50 امتیاز می‌دهند.

کانادا از CRS برای رتبه بندی نامزدهای نیروی کار ماهر که می خواهند از طریق اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کنند، استفاده می کند.

فقط به خاطر اینکه یه نفر نمره بالا در CRS بگیره، تضمین نمیکنه که برای پیشنهاد شغلی دائمی کانادا فراخوانده بشه. ولی دلیل اینه که اگه آدم امتیاز CRS خوبی داشته باشه و پیشنهاد شغلی هم دریافت کرده باشه، احتمالا توی قرعه کشی بعدی اگر اکسپرس اینتریش رو بفرسته، احتمالش بیشتره که دعوت نامه برای اقامت دائم بگیره.

دستیابی به اقامت دائم به شما این حق را می دهد که در هر نقطه از کانادا زندگی و کار کنید، از اعضای خانواده برای اقامت دائم کانادا حمایت مالی کنید و به شما این فرصت را می دهد که برای شهروندی کانادا پس از سه سال گذشت از دریافت ویزا اقدام کنید.

تفاوت پیشنهاد شغلی دائمی کانادا و پیشنهاد شغلی موقت کانادا

مزایای پیشنهاد شغلی موقت کانادا چیست؟

یک پیشنهاد شغلی موقت کانادا نقطه شروع برای دریافت مجوز کار موقت (TRP) است. ورود به کانادا با مجوز کار سریعترین راه برای ورود به کانادا است. استانداردهای پردازش مجوز کار IRCC برای درخواست‌های مجوز کار ارسال شده از خارج از کانادا 60 روز است.

علاوه براین، کارفرمای کانادایی با مجوز کار، می‌تواند به فردی پیشنهاد شغل تمام وقت دائمی بدهد. این پیشنهاد شغلی جدید برای کانادا در قالب برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) است. اشتغال ترتیب‌یافته به این معنی است که شما یک پیشنهاد شغلی قابل قبول از یک کارفرما در کانادا دارید. برخورداری از یک پیشنهاد شغلی قابل قبول تأثیر مستقیم در وضعیت شما در برنامه FSWP و نمره کلی شما در CRS دارد، زیرا اشتغال ترتیب‌یافته 15 امتیاز نسبت به امتیاز کل شما در فاکتورهای انتخاب FSWP محسوب می‌شود.

آیا می توانم برای پیشنهاد شغلی موقت کانادا اقدام کنم؟

شما می توانید برای وضعیت اقامت دائم و وضعیت موقت درخواست دهید. سیاست مهاجرتی کانادا مفهوم قصد دوگانه را به رسمیت می شناسد.

نیت دوگانه به پردازش همزمان یک درخواست برای اقامت دائم و یک درخواست برای وضعیت موقت، بنابراین نشان دهنده قصد اقامت دائم و موقت در کانادا در یک زمان است.

بر اساس قانون مهاجرت کانادا، ساکنان موقت باید پس از مدت اقامت تایید شده خود، قصد ترک کانادا را نشان دهند. با این حال، آنها همچنین ممکن است قصد خود را برای اقامت در کانادا به عنوان مقیم دائم به پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) نشان دهند، زمانی که درخواست برای اقامت موقت.

شما میتوانید وضعیت اقامت دائم و موقت رو درخواست بدید. سیاست مهاجرتی کانادا اجازه می ده که همزمان درخواست برای اقامت دائم و موقت رو بدید. این یعنی که می خواید به طور همزمان و برای مدت زمانی اقامت دائم و موقت در کانادا داشته باشید. براساس قانون مهاجرت کانادا، افرادی که درخواست اقامت موقت دادن باید بعد از مدت زمان مشخصی از اقامت موقت، خاک کانادا رو ترک کنند. اما وقتی که درخواست برای اقامت موقت رو می دید می تونید برای اقامت دائم و درخواست اقامت دائم و شهروندی کانادا (IRCC) رو هم ارائه بدید،

چگونه پیشنهادهای شغلی جعلی را شناسایی کنیم

جویندگان کار در موقعیت آسیب پذیری قرار دارند، بنابراین مهم است که از خود در برابر کلاهبرداری و کلاهبرداری محافظت کنید. وقتی یک پیشنهاد شغلی واقعی دریافت می کنید، از طرف شرکتی خواهد بود که می شناسید. یا برای این موقعیت درخواست داده اید یا از طریق شبکه به آنها معرفی شده اید.

هر کسی که دنبال پیشنهاد شغلی دائمی کانادا یا موقت هست، قطعا تو قسمت حساسی از پروسه قرار میگیره. خیلی مهمه که خودتون رو دربرابر دزدی و کلاهبرداری محافظت کنید. وقتی یه پیشنهاد شغلی حقیقی می‌گیرید، مطمئن شوید که از یه شرکتی که میشناسید اون پیشنهاد رو دریافت کردید. یعنی یا خودتون درخواستش کرده باشید براش یا از طریق شبکه معتبر بهت معرفی شده باشه.

برخی از سرنخ‌هایی که ممکن است نشان دهند پیشنهاد شغلی جعلی دارید عبارتند از:

  • اگر برای آن درخواست نداده اید، احتمالاً واقعی نیست. پیشنهادهای شغلی جعلی معمولاً ناخواسته هستند. آنها از شرکت‌هایی می‌آیند که نامشان را نشنیده‌اید یا برای مشاغلی هستند که برای آنها درخواست نداده‌اید.
  • ممکن است حقوق بالایی ارائه دهند و شرایط مبهم داشته باشند که به نظر می رسد هر کسی می تواند کاندیدای خوبی باشد (بالای 18 سال، بدون نیاز به تجربه و غیره)
  • آدرس ایمیل فرستنده ممکن است مشکوک باشد یا نه. صاحبان مشاغل قانونی از خدمات ایمیل رایگان مانند Gmail استفاده می کنند، اما احتمال بیشتری وجود دارد که شرکت ها نام دامنه خود را در آدرس ایمیل خود داشته باشند.
  • یک استخدام کننده جعلی ممکن است از شما بخواهد که برای دریافت پیشنهاد شغلی پول بپردازید. آنها ممکن است به شما چکی بدهند تا با آن لوازم بخرید، که معلوم می شود جعلی است و شما در قلاب هر چیزی که خریداری کرده اید رها می شوید. شما نباید برای یک پیشنهاد شغلی قانونی پول بپردازید، یا هیچ گونه فعالیت معاملاتی انجام دهید.
  • آنها اطلاعات شخصی مانند آدرس منزل و شماره بیمه اجتماعی شما (SIN) را می خواهند. شما هرگز نباید SIN خود را اعلام کنید، مگر اینکه از نظر قانونی لازم باشد. کارفرمایان تنها پس از استخدام شما به SIN شما نیاز دارند.

منبع : cicnews

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : اقامت دائم

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی