Skip to content

چرا دانشگاه های کانادا دانشجوی هندی کمتری نسبت به سال 2022 می پذیرند.

تعداد مجوزهای تحصیلی پردازش شده برای دانشجویان هندی کاهش یافته است، متقاضیان از جاهای دیگر تفاوت را جبران می کنند

چرا دانشگاه های کانادا دانشجوی هندی کمتری نسبت به سال 2022 می پذیرند.

داده‌های جدید منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد درخواست‌های مجوز تحصیل کانادایی که برای دانشجویان هندی پردازش شده است بیش از 40 درصد از ژوئیه سال جاری کاهش یافته است. به زبان دیگر این یعنی کاهش یافتن مجوزهای تحصیلی برای دانشجویان هندی و جایگزین کردن متقاضیان از کشورهای دیگر برای دانشگاه های کانادا.

بین ژوئیه و اکتبر سال 2022، دولت کانادا تقریباً 146000 درخواست مجوز تحصیل جدید را برای دانشجویان هندی بررسی کرد. با این حال، در طول مدت مشابه در سال 2023، دولت کمتر از 87000 مورد را پردازش کرده است. این بدان معناست که از ژوئیه تا اکتبر 2023، 60000 ویزای دانشجویی کمتر از مدت مشابه در سال 2022 برای دانشجویان هندی پردازش شده است.

شرایط جدید تحصیل در کانادا را در این مقاله مطالعه کنید

داده‌ها از مقاله‌ای که اخیراً منتشر شده بدست آمده است ApplyBoard، یک پلتفرم آنلاین برای استخدام دانشجویان بین‌المللی، و پیشنهاد می‌کند که این کاهش ممکن است در نتیجه پست‌های بیشتر و بیشتر دانشجویان بین‌المللی در رسانه‌های اجتماعی درباره سختی‌هایی که در کانادا با آن‌ها مواجه شده‌اند، به‌طور خاص به هزینه بالای زندگی بی انجامد.

برای آزمایش این تئوری، ApplyBoard یک تحلیل احساسات از رسانه‌های سطح بالای هندی انجام داد. این نشان داد که بین آوریل و آگوست سال 2023، تعداد مقالات نوشته شده در مورد مسکن در کانادا در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022، پنج برابر شده است. علاوه بر این، درصد محتوای پرچم‌گذاری شده به عنوان منفی از 12 به 30 درصد افزایش یافت.

کانادا برای مقابله با افزایش هزینه زندگی چه می کند؟

در پاسخ به فشارهای تورمی و افزایش هزینه‌های زندگی، دولت کانادا چندین سیاست را برای کمک به ساکنان در هزینه‌هایشان معرفی و حفظ کرده است. طرح مقرون به صرفه شامل اقدامات مختلفی است که نشان دهنده سرمایه گذاری 12.1 میلیارد دلاری دولت کانادا برای افزایش مقرون به صرفه بودن در سراسر کشور است.

برخی از این اقدامات شامل کاهش 50 درصدی هزینه‌های مراقبت از کودکان در انتاریو، افزایش مستمری امنیت سالمندی (OAS) به میزان 10 درصد برای سالمندان و شاخص‌سازی مزایای مختلف برای سازگاری با تورم است.

از اول ژانویه، مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) شرایط هزینه زندگی برای متقاضیان مجوز تحصیلی را افزایش می دهد. نیاز فعلی در اوایل دهه 2000 مطرح شد و از آن زمان تاکنون تعدیل نشده است. هیئت مهاجرت کانادا می‌گوید تعدیل این الزام از آسیب‌پذیری و استثمار دانشجویان دانشگاه های کانادا با آماده‌سازی دانشجویان برای هزینه‌های بالاتر زندگی در کانادا جلوگیری می‌کند. اکثر استان‌ها همچنین برنامه‌هایی دارند که به ساکنان خود پاسخ می‌دهد، که شامل کمک مالی برای هزینه‌های پزشکی، مزایای کارگران و کمک‌های شغلی برای مراقبت از کودکان می‌شود. علاوه بر این، دولت‌های استانی مسئولیت ارائه مسکن و مسکن مقرون به صرفه را دارند.

آیا دانشجویان هندی متقاضی دانشگاه های کانادا یا هزینه کمتری به کانادا خواهند آمد؟

کاهش یافتن مجوزهای تحصیلی برای دانشجویان هندی دانشگاه های کانادا و جایگزین کردن متقاضیان از کشورهای دیگر از نظر ApplyBoard، جوریست که  باید نرخ تأیید مجوز تحصیل بررسی شود تا تأثیر واقعی جریان دانشجویان بررسی شود.

میزان تایید مجوز تحصیل برای دانشجویان هندی دانشگاه های کانادا همچنان در حال افزایش است. در واقع، علیرغم کاهش تقاضاهای رسیدگی شده، 32000 دانشجوی هندی دانشگاه های کانادا بیشتر از ژانویه تا سپتامبر امسال نسبت به سال گذشته برای تحصیل در کانادا تایید شدند. در سال 2022، کانادا پذیرای رکورد 551,405 دانشجوی بین المللی از 184 کشور بود. کشور شماره یک مبدأ دانشجویان بین المللی جدید که در سال 2022 وارد کانادا می شوند، کشور هند با 226450 دانشجوی هندی بوده است.

کانادا در مسیر پیشی گرفتن از کل سال 2022 برای ویزای دانشجویی دانشجویان هندی دانشگاه های کانادا تایید شده است. اگر حجم پردازش نزدیک به نیمی از مجموع سال 2022 باقی بماند، پروژه ApplyBoard بین 200000 تا 210000 دانشجوی هندی برای تحصیل در کانادا در سال 2023 تأیید می شود، بسته به میزان تایید فعلی.

دانشجویان بین المللی فراتر از هند

بینش ApplyBoard همچنین توضیح داد که دانشجویان کشورهایی غیر از هند هنوز هم علاقه زیادی به تحصیل در کانادا دارند. به ویژه، از ژوئیه تا اکتبر 2023، تعداد مجوزهای تحصیلی پردازش شده برای سایر کشورها 34٪ افزایش یافته است. از دسامبر 2023، مجوزهای تحصیلی پردازش شده 52 درصد از مجموع سال گذشته افزایش یافته است.

پیامد این افزایش، مجموعه متنوع‌تری از متقاضیان برای موسسات آموزشی کانادا است. در حالی که دانشجویان هندی تقریباً نیمی از کل ویزای دانشجویی پردازش شده در سال گذشته را ارسال کرده اند، آنها فقط 36٪ در سال 2023 را به خود اختصاص داده اند.

پیوند خارجی
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی