Skip to content

چرا سیستم مهاجرت کانادا نسبت به کشورهای دیگر بهتر است

flag-sq

چرا سیستم مهاجرت کانادا نسبت به کشورهای دیگر بهتر است

کشورهایی در سراسر جهان  از جمله  ژاپن واسترالیا  و کشورهای غربی نظیر آلمان و اتریش به مهاجرین بیشتری نیاز دارند تا بتوانند تاثیرات منفی اقتصادی که به دلیل نرخ پایین تولد و افزایش تعداد سالمندان  بوجود آمده را جبران کنند .

با این حال در اکثر کشورهای غربی احساسات ضد مهاجرتی رواج یافته و این نگرانی را بوجود آورده که ممکن است مهاجران مشاغل کارگران محلی را انجام دهند و به اقتصاد آنها آسیب برساند. نگرانی دیگر این است که مهاجران بیش از حد به خدمات اجتماعی تکیه می کنند.همچنین بحثهایی در مورد اینکه تازه واردان از نقاط خاصی از جهان ممکن است  داراری ارزشهایی باشند که با ارزشهای غربی ناسازگار است و  از این رو تهدید فرهنگی محسوب می شود و مهاجرت غیر قانونی نیز باعث نگرانی های امنیتی می شود.

80% کانادایی ها معتقدند که مهاجرت برای اقتصاد خوب است

نگرانی هایی که در بالا ذکر شد، در کانادا نیز وجود دارد با این حال بررسی ها نشان می دهد که کانادایی ها تا حد زیادی از مهاجرت حمایت می کنند. بنابر تحقیقات انجام یافته توسط موسسه ی محیط زیست 80% از کانادایی ها موافق مهاجرت هستند و معتقدند که مهاجرت برای اقتصاد مفید  است.

وقتی در مورد میزان مهاجرت از کانادایی ها نظر سنجی می شود بیشتر آن ها تمایل دارند که میزان مهاجرت  در  سطح  فعلی حفظ و یا کاهش یابد  ولی چنین دیدگاههایی تاثیرات کمی در هنگام انتخابات دارند. در جریان انتخابات فدرال سال 2019 بزرگترین احزاب کانادا  وعده پذیرش مهاجران بیشتر را داده اند که تابعی از چهار عامل بود.

چهار دلیل که کانادا بالاتر از بقیه ایستاده است

حمایت از مهاجرت در کانادا  به این عوامل وابسته است :  تاریخ، جغرافیا،  سیاست گذاریها و سیاست

  • کانادا سابقه مهاجرت دارد. به غیر از مردم بومی کشور ، همه کانادایی ها مهاجران یا نوادگان مهاجر هستند. بدین ترتیب کانادا توانسته است افراد زیادی را از پیشینه های مختلف برای حضور بیشتر در این کشور جای دهد. وضعیت در کانادا همیشه اینگونه نبوده، کانادا هم در گذشته با عدم تحمل مهاجر پذیری مواجه بوده است. اما پس از پایان جنگ جهانی دوم این  کشور پذیرای نژادهای گوناگونی شده است و اکنون یکی از چند فرهنگی ترین جوامع در جهان است.
  • جغرافیای کانادا برای سیستم مهاجرتی خود نیز بسیار مطلوب است. بر خلاف ایالات متحده ، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سایر کشورهای غربی که دائماً شاهد مهاجرت غیرقانونی هستند ، کانادا از نظر جغرافیایی ایزوله شده است و این بدان معنی است که قادر است کنترل دقیقی بر روی کسانی که  وارد این کشور می شوند داشته باشد . مهاجرت غیرقانونی  به کانادا در سالهای اخیر افزایش یافته است و اعتماد عمومی به سیستم مهاجرت را تا حدی تضعیف کرده است ، اما  این اعتقاد عمومی وجود دارد که سیستم مهاجرت این کشور تحت کنترل است و نگرانی های افراد بابت اینکه مهاجران خطرات امنیتی و مالی ایجاد می کنند  را کاهش می دهد.
  • سیاست گذاری های عمومی درست، دلیل اصلی حمایت کانادایی ها از مهاجرت است. کانادا مدتهاست که با تبیین سیاستهای مؤثر و در صورت لزوم اصلاح آنها برای خدمت به منافع عمومی، یکی از جذاب ترین کشورها برای  مهاجرت بوده است. این کشور با اجرای بیش از 80 کلاس اقتصادی برای اینکه،  مهاجران با مهارت های مختلفی بتوانند از افتصاد آن بهره مند شوند. کانادا همچنین بیش از هر کشور دیگری در جهان (از 1.5 میلیارد دلار در سال) در خدمات اسکان مهاجران  سرمایه گذاری می کند تا به تازه واردان به لحاظ اقتصادی و اجتماعی کمک کند.
  • چهارمین دلیلی که کانادا برتر از بقیه است، سیاست است. بیش از 20%کانادایی های مهاجر نسل اول مهاجرین هستند. همه مهاجران چه نسل اول یا دوم یا سوم تمایل به اقامت در شهرهای بزرگی نظیر: تورنتو، مونترال، کلگری و ونکوور دارند.  احزاب سیاسی اگر می خواهند فرصتی برای تشکیل دولت داشته باشند ، باید مهاجران را در چنین شهرهای پرجمعیتی که رأی زیادی دارند، جلب کنند و هرچه کانادا از مهاجران بیشتری استقبال کند، سهم جمعیت مهاجران این کشور در رای بیشتر خواهد بود، این امر باعث افزایش تأثیر رأی دهندگان مهاجر خواهد شد و انگیزه ی سیاستمداران برای پیشنهاد طرحهای ضد مهاجرتی را  کاهش می دهد.

چگونه کانادا می تواند بالاتر از بقیه باقی بماند

داستان مهاجرت به کانادا عمدتاً مثبت است ، اما در عین حال ، نباید از این واقعیت غافل شویم که اعتماد عمومی به مهاجرت همیشه یک امری ظریف است. بنابراین، کشور نباید هیچگاه از آن غافل شود و باید همچنان به تعیین چگونگی ارتقاء سطح زندگی کانادایی ها و مهاجران و اطمینان از استحکام مرزهای آن بپردازد ، و به دنبال بهبود سیاست های مهاجرت خود باشد تا اطمینان حاصل شود که مهاجرت همچنان در خدمت منافع عمومی است.

منبع: اخبار مهاجرت

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی