Skip to content

چرا مجوز تحصیل یا کار شما ممکن است فقط برای بخشی از برنامه یا قرارداد کاری شما معتبر باشد

چرا مجوز تحصیل یا کار شما ممکن است فقط برای بخشی از برنامه یا قرارداد کاری شما معتبر باشد

چرا مجوز تحصیل یا کار شما ممکن است فقط برای بخشی از برنامه یا قرارداد کاری شما معتبر باشد

با توجه به اهمیت اعتبار و انقضای مجوز برای همه تازه واردان به کانادا، این مقاله به اتباع خارجی کمک می کند تا بفهمند چرا مجوزی که دریافت می کنند ممکن است برای تمام مدت اقامت آنها در کانادا معتبر نباشد. بسیاری از تازه واردان به این کشور می خواهند مطمئن شوند که زمان خود را در کانادا به حداکثر میرسانند. این امر به ویژه برای ساکنان موقت، از جمله اتباع خارجی که با مجوز کار یا مجوز تحصیل به کانادا می آیند، صادق است.

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

مجوز تحصیل

چرا مجوز تحصیل یا کار شما ممکن است فقط برای بخشی از برنامه یا قرارداد کاری شما معتبر باشد. به عبارت دیگر، دارندگان مجوز کار می‌خواهند مطمئن شوند مجوزی که دریافت می‌کنند برای کل مدت قرارداد کاری آنها معتبر است،

در حالی که دارندگان مجوز تحصیل به طور مشابه باید اطمینان حاصل کنند که مجوز آنها به اندازه کافی معتبر است تا بتوانند دوره آکادمیک را تکمیل کنند مانند برنامه ای که آنها در آن ثبت نام کرده اند. دریافت حداکثر طول ممکن در مجوز کار یا تحصیل در کانادا به تازه واردان بهترین فرصت را می دهد تا اهداف خود را در این کشور دنبال کنند.

چرا مجوز شما ممکن است فقط برای بخشی از اقامت شما در کانادا معتبر باشد

دو دلیل وجود دارد که یک تبعه خارجی ممکن است متوجه شود که مجوز آنها برای تمام مدت اقامت مورد نظرشان در کانادا معتبر نیست.

انقضای گذرنامه/سند مسافرتی

اولین دلیل این است که گذرنامه یا سند مسافرتی دارنده مجوز قبل از پایان اقامت مورد نظر وی منقضی شود.

قابل استفاده برای دارندگان مجوز تحصیل و کار، بسیار مهم است که درک کنید که مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ) فقط تا زمانی که گذرنامه/سند مسافرتی یک تبعه خارجی معتبر است مجوز ارائه می کند. ساکنان موقت در سراسر کانادا اجازه ندارند بیش از این تاریخ انقضا در کانادا بمانند. با این حال، راهی برای تمدید مجوز تحصیل یا کار در کانادا وجود دارد (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد).

پوشش بیمه سلامت برای مدت کافی معتبر نیست

همانطور که برای اتباع خارجی فقط تا زمانی که گذرنامه/اسناد مسافرتی آنها معتبر است مجوز صادر می‌شود، International Experience Canada (IEC) فقط واجد شرایط دریافت مجوزهای کاری هستند که با طول مدت پوشش بیمه درمانی آنها مطابقت دارد.

هیچ راهی برای مجوز تمدید برای شرکت کنندگان IEC که پوشش بیمه درمانی مناسبی مطابق با مدت مجوز کار آنها ندارند، وجود ندارد. این موضوع تحت هر شرایطی صادق است، حتی برای اتباع خارجی که قادر به پوشش بیمه درمانی خود را گسترش دهند.

پس از این واقعیت که چرا مجوز تحصیل یا کار شما ممکن است فقط برای بخشی از برنامه یا قرارداد کاری شما معتبر باشد. بر این اساس، شرکت کنندگان IEC باید اطمینان حاصل کنند که پوشش بیمه درمانی آنها برای کل اقامت آنها در کانادا قبل از ترک کشورشان معتبر است.

تمدید مجوز خود با گذرنامه/سند مسافرتی منقضی شده

اتباع خارجی برای تمدید اقامت خود در کانادا با دریافت مجوز برای مدت زمان باقیمانده در برنامه تحصیلی/قرارداد کاری خود، باید پاسپورت یا سند مسافرتی جدید را در مدت اقامت در این کشور دریافت کنند. در حال حاضر، گیرنده گذرنامه/سند مسافرتی می‌تواند برای تمدید مجوز کار یا مجوز تحصیل با IRCC در تماس باشد. پیوندهای بالا شما را به صفحه دولت کانادا با اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تمدید مجوز کار یا تحصیل در کانادا هدایت می کند.

توجه: اتباع خارجی که به دنبال تمدید مجوز تحصیل هستند، باید حداقل 30 روز قبل از انقضای مجوز فعلی خود درخواست دهند، در حالی که متقاضیان تمدید مجوز کار نیز تشویق می شوند حداقل 30 روز قبل از آن درخواست دهند.

 

بر گرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی