Skip to content

چک لیست مهاجرت به کانادا قبل از ورود به خاک کانادا

به زودی به کانادا مهاجرت می کنید؟  چک لیست قبل از ورود برای کمک به شما در آماده سازی

چک لیست مهاجرت به کانادا قبل از ورود به خاک کانادا

By being prepared and well-organized in advance you can arrive in Canada feeling more confident.

اگر شما تصمیم گرفتید به کانادا بروید ، تبریک می‌گوییم چون این قدم بزرگی است که برمی‌دارید و بسیار هیجان‌انگیز است. با آمادگی و سازماندهی خوب و داشتن چک لیست مهاجرت به کانادا از قبل می توانید با اعتماد به نفس بیشتری وارد کانادا شوید. مدت‌ها قبل از بستن چمدان‌هایتان، چند چیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید و کارهای زیادی باید انجام دهید تا مطمئن شوید که زندگی جدید خود را در خارج از کشور با هوشمندی شروع کنید. برای کمک به سازماندهی شما، در اینجا چند مرحله مفید وجود دارد که ممکن است بخواهید فهرست خود را بررسی کنید.(چک لیست مهاجرت به کانادا)

چک لیست مهاجرت به کانادا

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

1. اعتبار خود را ارزیابی کنید.

اگر قصد دارید در کانادا کار کنید، ممکن است بخواهید مدارک خود را ارزیابی کنید. داشتن یک چک لیست مهاجرت به کانادا میتواند بسیار به شما در این راه کمک کند. این ممکن است به شما کمک کند تا درک کنید که در حال حاضر برای چه نوع مشاغل کانادایی واجد شرایط هستید و برای موفقیت به چه آموزش های بیشتری نیاز دارید. همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتری را در مرکز اطلاعات کانادا برای اعتبارنامه‌های بین‌المللی (CICIC) بیابید.

2. همه اسناد خود را جمع آوری کنید.

شما می خواهید قبل از حرکت، تمام مدارک لازم را با هم تهیه کنید پس بهتر است یک چک لیست مهاجرت به کانادا براد خود داشته باشید. این شامل گذرنامه برای هر یک از اعضای خانواده است که با شما سفر می کنند. بهترین روش این است که این اسناد مهم را همیشه همراه خود نگه دارید و در چمدان خود قرار ندهید.

3. از نظر مالی آماده شوید.

نقل مکان به کانادا ممکن است گران باشد. از قبل خود را برای تأثیر اقتصادی مهاجرت به خارج از کشور آماده کنید. اطلاع از هزینه های زندگی در کانادا، از جمله مسکن، حمل و نقل، و مراقبت های بهداشتی بسیار مفید است.

4. درباره استخدام بیاموزید.

کار گرفتن ممکن است یکی از اولویت های اصلی شما پس از نقل مکان به کانادا باشد. بهتر است قبل از رسیدن به جستجو شروع کنید. منابع بسیار خوبی وجود دارد که به شما کمک می کند از قبل برای یافتن کار در کانادا آماده شوید. بانک کار دولت کانادا اطلاعات مفید زیادی را برای تازه واردان ارائه می دهد، از جمله لیست مشاغل، اطلاعات بینش در مورد بازار کار، و راهنمایی در مورد نوشتن رزومه و نامه های پوششی مناسب برای بازار کار کانادا.

5. مکان خود را انتخاب کنید.

قبل از اینکه به کانادا برسید، زمانی را اختصاص دهید تا تصمیم بگیرید کدام شهر برای شما بهترین است. کانادا کشوری وسیع و متنوع با شهرها و استان های پر جنب و جوش است که هر کدام فرهنگ، جغرافیا و فرصت های کاری منحصر به فرد خود را دارند. ایده خوبی است که مناطق مختلف کانادا و آنچه که هر کدام ارائه می دهند را بررسی کنید: هزینه های زندگی، فرصت های شغلی، و فعالیت های فرهنگی.(چک لیست مهاجرت به کانادا)

چک لیست مهاجرت به کانادا

6. مهارت های زبانی خود را بهبود بخشید.

آیا می دانستید کانادا یک کشور دو زبانه است؟ در اینجا هم انگلیسی و هم فرانسوی در درجه اول صحبت می شوند و هر دو زبان رسمی هستند. اگر هنوز به هر یک از زبان ها مسلط نیستید، ممکن است بخواهید قبل از آمدن، مهارت های مکالمه، خواندن و نوشتن انگلیسی و فرانسوی خود را بهبود ببخشید. منابع آنلاین خوبی برای کمک به یادگیری زبان انگلیسی و فرانسوی، از جمله کلاس‌های زبان و آزمون‌های ارزیابی زبان در دسترس است.

7. بیمه درمانی بخرید.

به عنوان یک کانادایی، به سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی دسترسی خواهید داشت. با این حال، ممکن است مدتی طول بکشد تا شما واجد شرایط پوشش شوید. به همین دلیل، این ایده خوبی است برای خرید بیمه درمانی برای اطمینان از اینکه شما و خانواده تان در مواقع اضطراری تحت پوشش هستید.

چک لیست مهاجرت به کانادا

8. برای آب و هوای کانادا آماده شوید.

کانادا دارای چهار فصل است که هر فصل زیبایی خاص و آب و هوای منحصر به فرد خود را دارد:

● بهار (20 مارس تا 20 ژوئن) یک فصل ملایم اما گاهی بارانی است. در برخی مناطق، می‌توانید گل‌ها را در اوایل آوریل و شکوفه‌دهی کامل تا اردیبهشت مشاهده کنید. همچنین، می‌توانید از جشنواره‌های شربت افرا، رژه‌های بهاری – و شروع بازارهای کشاورز لذت ببرید.
● تابستان (21 ژوئن تا 22 سپتامبر) در بسیاری از مناطق دمای بسیار گرمی به همراه دارد که اغلب بالای 30 درجه سانتیگراد است. زمان خوبی برای در آغوش گرفتن فضای باز و رفتن به شنا، ماهیگیری و قایق سواری است.
● پاییز (23 سپتامبر تا 21 دسامبر) یک فصل بسیار محبوب در سراسر کانادا با آب و هوای معتدل است. مردم هوای شفاف و رنگ‌های زنده درختان را دوست دارند، زیرا برگ‌ها از سبز به قرمز، نارنجی و طلایی تغییر می‌کنند.
● زمستان (22 دسامبر تا 19 مارس) می تواند سرد باشد، به خصوص اگر در خانه به آب و هوای گرم تری عادت داشته باشید. ممکن است بخواهید لباس گرم بیشتری بپوشید و یاد بگیرید که چگونه در جاده ها در شرایط برفی و یخبندان ایمن بمانید.

9. درباره خدمات تازه وارد کانادایی بیاموزید.

خبر خوشحال کننده این است که بدانید خدمات مفید زیادی برای کانادایی‌های جدید وجود دارد. خدمات تسویه حساب دولت کانادا را بررسی کنید که به شما کمک می کند برای زندگی در کانادا برنامه ریزی کنید. قبل از بستن چمدان‌های خود، به خدمات قبل از ورود کانادا برای اطلاعات بیشتر و پشتیبانی از کانادایی‌های جدید نگاه کنید. از مسکن و آموزش گرفته تا اشتغال، این وب‌سایت طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهد تا به تازه‌ واردانی مانند شما کمک کند تا به راحتی در آن مستقر شوند.

اگر از قبل آماده باشید، نقل مکان به یک کشور جدید می تواند بسیار آسان تر شود. با کمی برنامه ریزی و سازماندهی قبلی و داشتن چک لیست مهاجرت به کانادا، ممکن است در مورد مهاجرت خود به کانادا احساس اطمینان بیشتری کنید.

منابع :

[1] https://www.cicic.ca/927/identify_the_organization_responsible_for_recognition.canada

[2] https://www.td.com/ca/en/personal-banking/solutions/new-to-canada/planning-to-move-to-canada

[3] https://www.jobbank.gc.ca/findajob/newcomers

[4] https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/new-immigrants/new-life-canada/improve-english-french.html

[5] https://www.canada. ca/fa/immigration-refugees-citizenship/services/new-immigrants/new-life-canada/health-care/universal-system.html

[6] https://ircc.canada.ca/english/newcomers/services/index.asp

[7] https://www.canada.ca/ en/immigration-refugees-citizenship/services/new-immigrants/new-life-canada/pre-arrival-services.html

[8] https://www.canada.ca/content/dam/ircc/migration/ ircc/english/pdf/pub/welcome.pdf

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی