Skip to content

چگونه شانس خود را برای تایید مجوز تحصیل در کانادا افزایش دهیم

چگونه شانس خود را برای تایید مجوز تحصیل افزایش دهیم_63cebd126b76ajpeg

چگونه شانس خود را برای تأیید مجوز تحصیل در کانادا افزایش دهید افرادی که متقاضی تحصیل در کانادا هستند باید به معیارهای واجد شرایط بودن، صلاحدید افسر مهاجرت بازبینی کننده و مراحل بعدی موجود توجه داشته باشند.

| مجوز تحصیل در کانادا | ادامه تحصیل در کانادا

کانادا همچنان یکی از محبوب‌ترین مقاصد در جهان برای دانشجویان بین‌المللی است که همراه با استاندارد آموزشی عالی و مدارس معتبر بین المللی است و بسیاری به دنبال اخذ مجوز تحصیل در کانادا هستند ، کانادا. هر ساله از خارج از کشور میزبان تعداد زیادی دانش آموز است این آمار برابر و نزدیک به 450000 دانشجوی جدید بین المللی فقط در سال 2021 است.

در حالی که کانادا سالانه میزبان بسیاری از دانشجویان بین المللی است، افرادی نیز هستند که درخواست آنها برای مجوز تحصیل در کانادا رد می شود. توجه دقیق به معیارهای واجد شرایط بودن تعیین شده توسط پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، و صلاحدید افسر مهاجرت IRCC بررسی درخواست آنها می تواند برای موفقیت در هنگام درخواست بسیار مهم باشد.

مطمئن شوید که واجد شرایط هستید

به ویژه، برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا ، متقاضیان باید معیارهای واجد شرایط بودن را در نظر بگیرند. این شامل متقاضیانی می شود که نشان می دهند:

  • برای تحصیل در موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) پذیرفته شده اند. DLI مؤسسه‌ای است که توسط یک دولت استانی یا منطقه‌ای مجاز است میزبان دانشجویان بین‌المللی باشد.
  • شهروندی قانونمند، بدون سابقه کیفری، و خطری برای امنیت کانادا نیستید. ممکن است گواهی(های) ترخیص پلیس نیز مورد نیاز باشد.
  • در سلامت کامل هستید و مایل به انجام معاینه پزشکی در صورت نیاز باشید.

اما، درک کنید که پذیرش یا رد کردن درخواست مجوز تحصیل نیز تحت تأثیر صلاحدید افسر مهاجرت بررسی کننده است.

اختیار افسر بررسی کننده مجوز تحصیل در کانادا

اطمینان دادن هر چه بیشتر به افسران مهاجرت مبنی بر اینکه متقاضی می تواند شرایط اقامت خود را به عنوان دانشجو برآورده کند، می تواند برای موفقیت بسیار مهم باشد.

غیر از عدم واجد شرایط بودن، دو موضوع تکرارشونده وجود دارد که چرا درخواست ها رد می شوند (اگرچه موارد دیگر وجود دارند). شامل افرادی که نتوانستند افسران مهاجرت را متقاعد کنند که:

  • هدف واقعی از سفر آنها به کانادا تحصیل است — بین سالهای 2019 و 2021، 77% از رد مجوز تحصیل به دلیل IRCC نبود در حقیقت مسئله این بود که هدف متقاضی واضح نبوده است.
  • آنها در پایان اقامت خود کانادا را ترک خواهند کرد—26% از رد درخواست های مجوز تحصیل (در همان دوره زمانی) که متقاضیان بر اساس دارایی های شخصی و وضعیت مالی خود، کانادا را ترک کنند.

با توجه به این موضوع، افرادی که درخواست می کنند باید بررسی کنند که آیا برنامه های آنها تا حد امکان واضح است یا خیر. برای مثال، متقاضیان احتمالاً شانس بیشتری برای تأیید خواهند داشت اگر:

  • مطمئن شوید که پیشرفت واضح و منطقی در مطالعات از تحصیلات قبلی تا تحصیلات کانادایی در حال پیگیری را نشان می دهند؛
  • مطمئن شوید که آنها می توانند از طریق اسناد مجاز؛
  • اطمینان حاصل کنید که آنها شرایط انگلیسی/فرانسوی برای مهاجرت را برآورده می‌کنند؛
  • هر گونه شکاف طولانی در مطالعات خود را در کاربردشان توضیح دهید؛
  • نیت خود را برای ترک کانادا پس از مدت تحصیل مشخص کنند؛
  • اطمینان از تکمیل یک برنامه نیت دوگانه در صورتی که برای اقامت دائم (PR) به طور همزمان. قصد دوگانه زمانی است که یک تبعه خارجی که برای روابط عمومی درخواست داده است (یا ممکن است درخواست دهد) نیز برای یک دوره موقت به عنوان بازدید کننده، کارگر یا دانشجو درخواست ورود به کانادا را می دهد. و
  • هر مدرک/اطلاعات دیگری را که می‌توانند در برنامه‌های خود بگنجانند تا به افسری که مجوز تحصیل خود را بررسی می‌کند، اطمینان حاصل کنند.

علاوه بر این، متقاضیان می‌توانند به جریان‌های مجوز تحصیل در کانادا که ممکن است واجد شرایط آن باشند نگاه کنند. به عنوان مثال، جریان مستقیم دانشجویی یک مسیر ترجیحی برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا است، برای شهروندان کشورهای خاص نرخ پذیرش عموماً برای برنامه‌های کاربردی تحت این جریان، به دلیل معیارهای واجد شرایط بودن بالاتر، بالاتر است. متقاضیان پذیرفته شده از زمان پردازش سریع بهره مند خواهند شد.

اگر درخواست شما رد شده است مراحل بعدی

در حالی که دریافت رد مجوز تحصیل در کانادا می تواند ناامید کننده باشد، متقاضیان همچنان می توانند اقداماتی را برای ادامه تحصیل در کانادا انجام دهند و حتی شانس پذیرش خود را هنگام درخواست مجدد افزایش دهند.

متقاضیان می‌توانند دلایل امتناع خود را بررسی کنند (همانطور که در نامه امتناع آنها درج شده است)، و برنامه های آنها را مطابق با آن تنظیم کنید. مگر اینکه به طور خاص بیان شود، IRCC دوره موقت بین برنامه ها ندارد، بنابراین متقاضیان می توانند به محض آماده شدن مجددا درخواست دهند.

در نهایت، اگر (بر اساس دلایل ذکر شده در نامه امتناع)، متقاضی مشکوک باشد که به اشتباه رد شده است (و اینکه آنها معیارهای واجد شرایط بودن را دارند)، می توانند درخواست تجدید نظر در تصمیم خود توسط را دادگاه فدرال کانادا انجام دهند.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی