Skip to content

افزایش فرصت کار در کانادا برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد

دانشجویان کارشناسی ارشد اکنون واجد شرایط مجوز کار 3 ساله هستند

افزایش فرصت کار در کانادا برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد

از امروز، دانشجویان بین‌المللی در دوره‌های کارشناسی ارشد که کمتر از دو سال به طول می‌انجامند، واجد شرایط سه ساله مجوز کار در کانادا پس از فارغ التحصیلی (PGWP) هستند.

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

قبل از امروز، طول دوره یک PGWP صادر شده با طول یک برنامه مطالعه مرتبط بود. با این حال، با توجه به اینکه دانشجویان کارشناسی ارشد در بازار کار در کانادا عملکرد خوبی دارند، پناهندگان مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) انتخاب شده است تا صلاحیت این دانش‌آموزان برای دریافت مجوزهای طولانی‌تر کار در کانادا را افزایش دهد.

طول دوره PGWP های (کار در کانادا) صادر شده برای دانشجویان در برنامه های تحصیلی غیر از سطح کارشناسی ارشد همچنان با طول برنامه تحصیلی حداکثر تا سه سال مطابقت دارد. دانش‌آموزان در برنامه‌هایی در موسسات آموزشی تعیین‌شده (DLI) – واجد شرایط PGWP – تنها مدارس در کانادا مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی – که حداقل دو سال طول می کشد نیز واجد شرایط یک PGWP سه ساله طولانی تر هستند.

طول معافیت کار در کانادا پس از تحصیل برای دانشجویان در برنامه های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد، همچنان با مدت زمان تحصیلی آنها تا حداکثر سه سال سازگار است. دانشجویان در دانشگاه‌های معتبر مربوطه که دارای مجوز DLI هستند – موسساتی که مجاز به پذیرش دانشجویان بین‌المللی هستند – و برنامه هایشان حداقل دو سال به طول می‌انجامد، می‌توانند مدت معافیت کار در کانادا بمدت سه سال بیشتری را دریافت کنند.

 

کار در کانادا

در هفته‌های آینده، IRCC قوانین مجوز کار در کانادا همسر برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی را نیز اصلاح خواهد کرد. این بدان معناست که تنها همسران دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا واجد شرایط دریافت مجوز کار همسر خواهند بود. این تغییر هیچ تأثیری بر مجوزهای کار آزاد همسر نخواهد داشت. برای همسران یا شرکای زناشویی شهروندان کانادایی یا مقام دائم.

در آینده، IRCC قوانین مجوز کار همسر برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی را تغییر می دهد. از این پس، فقط همسران دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانند مجوز کار در کانادا را دریافت کنند. این تغییر بر مجوزهای کار آزاد همسران تأثیری نخواهد داشت. این امکان برای همسران یا شریکان زندگی شهروندان کانادایی یا اشخاص دائم مقیم، وجود دارد.

معیارهای واجد شرایط بودن PGWP چیست؟

برای واجد شرایط بودن برای PGWP، دانشجویان بین المللی باید:

  • در یک برنامه آموزشی آکادمیک، حرفه‌ای که حداقل هشت ماه طول می‌کشد، در یک DLI واجد شرایط تحصیل کرده باشید؛
  • در برنامه ای تحصیل کرده اید که منجر به دریافت مدرک، دیپلم یا گواهینامه شده اید؛
  • داشتن وضعیت دانشجوی تمام وقت در کانادا در طول هر جلسه تحصیلی برنامه یا برنامه های تحصیلی تکمیل شده، که باید در درخواست PGWP نشان داده شود (با استثناهای خاص)؛
  • یک رونوشت و نامه رسمی از DLI واجد شرایط دریافت کرده اید که تأیید می کند متقاضی شرایط لازم برای تکمیل برنامه تحصیلی خود را دارد (هر دو باید در درخواست PGWP گنجانده شوند)؛
  • از یک موسسه دولتی پس از متوسطه فارغ التحصیل شده اند مانند:
    • دانشگاه؛
    • تجارت یا آموزشگاه فنی؛
    • دانشگاه؛
    • CEGEP (در کبک)؛
    • مدرسه خصوصی پس از متوسطه (در کبک) که تحت قوانین مشابه مدارس دولتی در کبک فعالیت می‌کند؛
    • مدرسه متوسطه خصوصی یا پس از متوسطه (در کبک) که برنامه های واجد شرایط 900 ساعت یا بیشتر ارائه میدهد و منجر به صدور دیپلم حرفه ای (DEP) یا گواهی حرفه ای تخصصی (ASP) می شود.
    • یا مدرسه خصوصی کانادایی که میتواند طبق قوانین استانی مدارک اعطا کند (مثلاً مدرک کاردانی، لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا) اما فقط در صورتی که دانش آموز در یک برنامه تحصیلی ثبت نام کرده باشد که منجر به دریافت مدرکی مطابق با مجوز استان شود.

کار در کانادا

هر یک از این مؤسسات آموزشی باید DLI باشند.

توجه: از سپتامبر 2024، دانشجویانی که در برنامه‌ای شرکت می‌کنند که از چارچوب مجوز برنامه درسی استفاده میکند (که در آن یک کالج خصوصی مجوز ارائه برنامه درسی یک کالج دولتی مرتبط را دریافت کرده است) دیگر واجد شرایط نخواهند بود برای درخواست PGWP.

 

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی