Skip to content

کانادا اولین قرعه کشی اکسپرس انتری در سال 2023 را برگزار می کند

کانادا اولین قرعه کشی اکسپرس انتری در سال 2023 را برگزار می کند_63cc170c15a42jpeg

کانادا اولین قرعه کشی اکسپرس انتری در سال 2023 را برگزار می کند

قرعه کشی اکسپرس انتری

کانادا اولین قرعه کشی Express Entry سال خود را امروز و اولین بار از تاریخ 23 نوامبر برگزار کرد.

مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای 5500 نامزد با حداقل سیستم رتبه بندی جامع (CRS) امتیاز 507. نامزدهای واجد شرایط از کلاس تجربه کانادایی (CEC)، برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و فدرال ماهر برنامه معاملات (FSTP). همه برنامه هایی هستند که تحت سیستم اکسپرس اینتری کار می کنند.

این قرعه کشی نشان دهنده افزایش تعداد ITAهای صادر شده است و بزرگترین قرعه کشی اکسپرس انتری تمام برنامه از زمان از سرگیری آنها در جولای گذشته است. در قرعه کشی 23 نوامبر 750 دعوت نامه اضافی وجود داشت که 4750 نامزد را دعوت کرد و همچنین امتیاز CRS بالاتر از آنچه از زمان قرعه کشی در 28 سپتامبر دیده شده بود.

قرعه کشی اکسپرس انتری در سال 2022

سال گذشته سال منحصر به فردی برای اکسپرس اینتری بود الف>. دستورالعمل‌های وزیر نشان می‌دهد که در طول 23 قرعه‌کشی در سال 2022، 46538 ITA برای نامزدهای Express Entry صادر شده است. این تعداد شامل قرعه‌کشی‌های بین ژانویه و ژوئیه است که منحصراً برای نامزدهای برنامه‌های نامزد استانی (PNP) بود. قرعه کشی های اکسپرس انتری همه برنامه ها از دسامبر 2020 به مدت بیش از 18 ماه متوقف شد. این توقف به دلیل عقب ماندگی در برنامه های ناشی از محدودیت های سفر مرتبط با کووید-19 بود. در این دوره، فقط برای نامزدهای CEC یا PNP برای درخواست دعوت نامه صادر شد. (ITAs). با این حال، در سپتامبر 2021، IRCC قرعه‌کشی‌ها را برای CEC نیز متوقف کرد. مجموع ITA برای قرعه‌کشی‌های همه برنامه‌ها، که از ژوئیه شروع شد و بقیه سال را در بر گرفت، 35750 بود.

آخرین قرعه کشی اکسپرس اینتری کمترین حداقل را داشت سیستم رتبه بندی جامع (CRS) امتیاز 491.

Express Entry در حال آماده شدن برای تغییرات

در نیمه دوم سال 2022، IRCC زمینه را برای تغییرات مورد انتظار در اکسپرس اینتری در سال 2023 فراهم کرد. به عنوان مثال، در نوامبر، IRCC NOC 2021 را-تأثیر-تأثیر-بر-تغییر-noc-noc-interry- قرار داد، یک برداشت به روز شده از NOC 2016.  سیستم طبقه بندی مشاغل ملی (NOC) برای تعیین حرفه و سطح مهارت داوطلبان اکسپرس اینتری استفاده می شود. 

IRCC از دسته بندی مهارت ها به عنوان سطح 0-D به سیستمی مبتنی بر آموزش، آموزش، تجربه و مسئولیت ها (TEER) منتقل شد. سیستم جدید TEER سطوح مهارت 0-E NOC 2016 را بازبینی کرده و معادل پنج TEERS ایجاد کرده است. طبق NOC 2021، 16 شغل جدید اکنون واجد شرایط درخواست برای برنامه های مهاجرت اقتصادی هستند که توسط اکسپرس انتری مدیریت می شوند، مانند FSWP یا CEC.  

از کاندیداهایی که نمایه‌ای از قبل به استخر IRCC Express Entry ارسال کرده‌اند، دعوت شده‌اند تا NOC خود را به‌طور مستقل به NOC 2021 جدید تغییر دهند. به روز رسانی باید برای هر موقعیت (شغل) موجود در نمایه IRCC آنها انجام شود. در صورت عدم انجام این کار، کاندیداها از دریافت دعوتنامهمحروم می شوند. > (ITA).

کانادا همچنین بر اساس طرح سطوح مهاجرت 2023-2025 در 1 نوامبر منتشر شد. در سال 2023، 82880 مهاجر از طریق اکسپرس کانادا به عنوان مقیم دائم در کانادا پذیرفته خواهند شد. ورود. این رقم در سال 2024 به 109020 و در سال 2025 به 114000 افزایش می یابد یا تقریباً یک پنجم کل اهداف پذیرش اقامت دائم کانادا. این اهداف بالاتر بر اهمیتی که کانادا برای مهاجرت اقتصادی در مواجهه با کمبود مداوم نیروی کار قائل است تأکید می کند. مهاجرت حدود 90 درصد از رشد نیروی کار در کانادا و تقریباً 75 درصد رشد جمعیت را تشکیل می دهد. 

Express Entry چیست؟

Express Entry سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: کلاس تجربه کانادایی (CEC)، برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP). نامزدهای برنامه نامزد استانی (PNP) در استخر اکسپرس اینتری از قبل واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه‌ها هستند. .

Express Entry از یک سیستم مبتنی بر امتیاز استفاده می کند، سیستم رتبه بندی جامع (CRS ) برای رتبه بندی پروفایل های نامزدها. نامزدهای دارای امتیاز برتر یک دعوتنامه برای درخواست (ITA) دریافت می کنند. ) و سپس می تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.

پس از درخواست نامزد، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که آیا آنها تأیید شده اند یا خیر. پس از تکمیل، در صورت تایید، نامزد اکنون مقیم دائم کانادا است و یک قدم به شهروندی کانادا شدن نزدیکتر است.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی