Skip to content

کانادا برای تسهیل مهاجرت پرستاران به کانادا تلاش می کنند

استان هایی که برای تسهیل کار برای پرستاران تحصیل کرده بین المللی در کانادا تلاش می کنند_63cc16f26a697jpeg

استان هایی که برای تسهیل کار پرستاران تحصیل کرده بین المللی در کانادا کار می کنند در مواجهه با کمبود شدید پرستاران ثبت‌نام شده، بریتیش کلمبیا و انتاریو در تلاش هستند تا موانع را برای مهاجرت پرستاران به کانادا برطرف کنند.

مهاجرت پرستاران به کانادا

بریتیش کلمبیا اخیراً اعلام کرده است که برخی از موانع را برای پرستاران تحصیل کرده بین المللی (IEN) برای ثبت نام در استان از بین می برد. این کار را با حذف هزینه های درخواست و ارائه حمایت های مالی جدید به پرستارانی که پس از مدتی غیبت به تمرین بازمی گردند، انجام می دهد.

این استان می‌گوید که اکنون هزینه‌های درخواست و ارزیابی IEN را پوشش می‌دهد که می‌تواند بیش از 3700 دلار هزینه داشته باشد. علاوه بر این، این استان تا سقف 4000 دلار به ازای هر نفر برای پوشش ارزیابی ها و هزینه های واجد شرایط سفر برای پرستارانی که پس از یک دوره غیبت به تمرین بازمی گردند، ارائه می دهد.

“حمایت از مهاجرت پرستاران به کانادا کلید کار ما برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای همه بریتیش کلمبیایی ها است. دیوید ابی، نخست وزیر، گفت: با این حال، تقاضا برای مهاجرت پرستاران به کانادا از عرضه پیشی گرفته است. پرستاران با استعداد و ماهری با تجربه مناسب وجود دارند که می‌خواهند در BC تمرین کنند و از مراقبت‌های باکیفیت حمایت کنند، اما با یک فرآیند ثبت نام پیچیده کنار گذاشته می‌شوند. چه یک پرستار در داخل یا خارج از استان آموزش دیده باشد، ما آماده استقبال از کسانی هستیم که آماده مراقبت از بریتیش کلمبیایی ها هستند.”

دولت بریتیش کلمبیا در آوریل 2022 12 میلیون دلار کمک هزینه برای IENها اعلام کرد. از زمان اعلام بودجه، 5000 نفر به پرستاری در بریتیش کلمبیا ابراز علاقه کرده اند. از این تعداد، 2000 نفر به طور فعال برای تکمیل فرآیند ثبت نام و ارزیابی تلاش می کنند.

به طور کلی، بیش از 90 درصد درخواست‌های پرستاری دریافت شده توسط کالج پرستاران و ماماهای BC در سال 2022 به دنبال این تغییرات انجام شد.

انتاریو همچنین در حال کار برای استخدام و حفظ IEN های بیشتری است

پاییز گذشته، انتاریو گام‌های مشابهی برای هموارسازی مسیر مهاجرت پرستاران به کانادا برداشت. در ماه اکتبر، وزارت بهداشت انتاریو، کالج پرستاران انتاریو، و کالج پزشکان و جراحان انتاریو چندین تغییر را اعمال کردند، مانند:

  • اجازه دادن به پرستاران تحصیل کرده بین المللی برای ثبت نام در کلاس موقت و شروع به کار زودتر در حالی که برای ثبت نام کامل تلاش می کنند؛
  • با ایجاد انعطاف پذیری برای پرستاران غیر شاغل یا بازنشسته برای بازگشت به کار آسان تر کردن این شرط که آنها باید در یک دوره زمانی معین قبل از درخواست برای بازگرداندن به کار پرستاری کرده باشند.
  • ایجاد یک کلاس ثبت نام موقت و مستقل برای پزشکان سایر استان‌ها و مناطق، کار را برای آنها تا 90 روز در انتاریو آسان‌تر می‌کند.

این اقدامات آغاز یک برنامه بلندمدت بود. اقدامات اضافی برای مهاجرت پرستاران به کانادا از اول ژانویه امسال به اجرا درآمد که تأثیر مثبت بیشتری خواهد داشت و روند ثبت نام را تسریع می کند، از جمله:

  • الزام کالج‌های نظارتی بهداشت به رعایت محدودیت‌های زمانی برای تصمیم‌گیری ثبت نام؛
  • منع کالج‌های تنظیم‌کننده سلامت از نیاز به تجربه کاری کانادایی برای ثبت نام، به استثنای مواردی مانند زمانی که تجربه بین‌المللی معادل پذیرفته می‌شود.
  • پذیرفتن آزمون‌های زبان که تحت قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان (IRPA) تأیید شده‌اند تا آزمون‌های تکراری مهارت زبان برای مهاجران را کاهش دهد. کانادا.

انتاریو از ژانویه تا اکتبر گذشته بیش از 800 IEN را با گسترش بودجه به برنامه مشارکت تجربه عمل تحت نظارت پشتیبانی کرد. این استان انتظار دارد تا پایان ماه مارس امسال این تعداد به 1000 نفر افزایش یابد.

مانند بریتیش کلمبیا، انتاریو به‌طور موقت هزینه‌های معاینات، درخواست‌ها و هزینه‌های ثبت نام مهاجرت پرستاران به کانادا را پوشش می‌دهد که می‌تواند تا 1500 دلار افزایش یابد. در نهایت، انتاریو 764 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است تا به پرستاران انتاریو تا سقف 5000 دلار به عنوان مشوق نگهداری ارائه دهد.

چرا کانادا اینقدر سخت کار می کند تا مهاجرت پرستاران به کانادا را جذب کند؟

سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا به دلیل عوامل متعددی مانند پیری جمعیت تحت فشار است. این بدان معناست که افراد بیشتری به مراقبت های بهداشتی نیاز دارند و بسیاری از متخصصان در بخش مراقبت های بهداشتی نیز به سن بازنشستگی می رسند.

علاوه بر این، یک گزارش اتحادیه پرستاران کانادا می‌گوید که این گزارش قابل توجه است فشار و کمبود پرستار حتی قبل از بحران ناشی از همه گیری COVID-19. در طول اوج همه‌گیری، بسیاری از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی به‌طور بی‌سابقه در شیفت‌های طولانی و با مرخصی کم کار می‌کردند و این باعث شده است که بسیاری برای سلامت روان خود به مرخصی طولانی‌تر نیاز داشته باشند یا به طور کلی بخش مراقبت‌های بهداشتی را ترک کنند.

طبق داده‌های Statistics Canada، در ماه اکتبر 151200 پست خالی در بخش مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی وجود داشت که بالاترین سطح در همه بخش ها بود و نسبت به رکورد 152800 در ژوئیه تغییر کمی داشت. آخرین داده های دسامبر نشان می دهد که نرخ اشتغال در بخش مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی همچنان در حال کاهش است و بیشترین تعداد از دست دادن شغل در انتاریو رخ می دهد.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی