Skip to content

گزارش: کانادا دومین کشور شاد جهان در میان هفت کشور صنعتی

گزارش: کانادا دومین کشور شاد در میان G7 است

گزارش: کانادا دومین کشور شاد جهان در میان هفت کشور صنعتی

به گزارش جهانی شادی 2024 (WHR)، کانادا فقط پیگیر کشورهای اتحادیه اروپا (EU) است که در مورد سطح شادکامی بین گروه های سنی مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند. گزارش جهانی شادی یک نشریه سالانه است که با مشارکت گالوپ، مرکز تحقیقات رفاه در دانشگاه آکسفورد (بریتانیا)، شبکه راه‌حل‌های توسعه پایدار سازمان ملل (سازمان ملل متحد) و هیئت تحریریه WHR تهیه می‌شود.

کانادا دومین کشور شاد جهان

بر اساس «میانگین سه ساله» آنچه WHR که آن را «ارزیابی‌های زندگی» می‌نامند، نسخه 2024 این گزارش شادی مردم در بیش از 140 کشور را «در مراحل مختلف زندگی و افراد در نسل‌های مختلف» ارزیابی می‌کند. ” این بالاتر از یک رتبه بندی کلی شادی برای همه سنین در هر کشور است. بر اساس این آمار و گزارش ، کانادا دومین کشور شاد جهان است.

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

کانادا دومین کشور شاد جهان

توجه: واحد توسعه انسانی گفته‌ است که ارزیابی‌های زندگی ما مبتنی بر پاسخ‌های نظرسنجی جهانی گالوپ است. با این روش، از افراد خواسته می‌شود که زندگی خود را با کمک یک نماد نردبان، از بدترین مرحله تا بهترین مرحله، ارزیابی کنند. زندگی برای آن‌ها می‌تواند به عنوان ۱۰ و بدترین حالت ممکن به عنوان ۰ ارزیابی شود.

به طور خاص، علاوه بر رتبه بندی کلی، این گزارش جمعیت هر کشور را به این چهار گروه تقسیم می کند:

  • جوان: زیر 30 سال
  • وسط پایین: 30 تا 44 سال
  • بالا میانی: 45 تا 59 سال
  • قدیمی: 60 سال به بالا

کانادا دومین کشور شاد جهان

کانادا در بین جدول G7 در کجا قرار دارد؟

گروه هفت (G7) یک سازمان بین‌دولتی متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا به اضافه اتحادیه اروپا (عضو غیرشماری) است. این سازمان حول ارزش‌های مشترک کثرت‌گرایی، لیبرال دموکراسی و دولت نیابتی سازماندهی شده‌است. از سال ۲۰۲۰، اعضای جی۷، اقتصادهای پیشرفته بزرگ صندوق بین‌المللی پول هستند و بیش از نیمی از دارایی خالص جهانی (بیش از ۲۰۰ تریلیون دلار)،۳۰ تا ۴۳ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانیو ۱۰ درصد از جمعیت جهان (۷۷۰ میلیون نفر) را تشکیل می‌دهند و اعضای آن، روابط نزدیک دوجانبه سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی در امور جهانی دارند.

همانطور که توسط امور جهانی کانادا تعریف شده است، G7 یا گروه هفت، “گروهی از هفت اقتصاد پیشرفته جهان است.” این گروه از کشورها شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، ایالات متحده (ایالات متحده) و اتحادیه اروپا هستند.

رتبه‌بندی کلی

از نظر خوشبختی کلی (در همه سنین)، کانادا دومین کشور شاد جهان در WHR 2024 و در رتبه دوم در بین تمام کشورهای G7 دارد.

پس از تنها برخی از کشورها در اتحادیه اروپا – فنلاند (1)، دانمارک (2)، سوئد (4)، هلند (6)، لوکزامبورگ (8) و اتریش (14) – کانادا (15) بالاتر از سایر کشورها قرار گرفتند.

در این گروه سنی، کانادا دومین کشور شاد جهان میباشد ورتبه دوم از 7 را دارد و تنها پس از برخی از کشورهای اتحادیه اروپا (فنلاند، سوئد، دانمارک، هلند و لوکزامبورگ) قرار دارد.

پیر: 60 سال به بالا

در این رده سنی، کانادا دوباره رتبه دوم را از 7 کسب کرد. بار دیگر، کانادا تنها از برخی از کشورهای اتحادیه اروپا (دانمارک، فنلاند، نروژ، سوئد و هلند) در این رده عقب بود. (کانادا دومین کشور شاد جهان است)

کانادا دومین کشور شاد جهان

رتبه بندی WHR 2024 کانادا با رتبه بندی اخبار ایالات متحده در سال 2023 چگونه است؟

اگرچه نشریات مختلف از روش‌ها و عوامل مختلفی برای رتبه‌بندی کشورها استفاده می‌کنند، اما جایگاه کانادا در میان شادترین کشورها در G7 بر اساس WHR 2024 با رتبه‌بندی کانادا دومین کشور شاد جهان در کل بر اساس بهترین کشورها در US News مطابقت دارد. بر اساس رتبه بندی در سال 2023.

رتبه بندی US News در سال گذشته، کانادا را در رده بندی کلی تنها پس از سوئیس قرار داد. علاوه بر این، US News کانادا را در میان هفت کشور برتر (از مجموع 87 کشور) برای نزدیک به نیمی از 10 زیرمجموعه خود قرار داد. به طور خاص، کانادا رتبه‌بندی کرد:

  • دومین برای چابکی*
  • دومین برای شروع یک حرفه
  • دومین برابری نژادی
  • سومین کیفیت زندگی
  • چهارمین هدف اجتماعی**
  • چهارمین برای آموزش
  • ششم برای زنان
  • ششمین برای پیگیری یک بازنشستگی راحت
  • ششمین از نظر شفاف ترین کشورها
  • هفتمین برای تحصیل در خارج از کشور
  • هفتمین برای تربیت فرزندان

اخبار ایالات متحده می گوید که چابکی و توانایی یک کشور برای انطباق و پاسخ به موانع است، و اضافه می کند که “این کشورها به عنوان سازگارترین کشورها با تغییر در نظر گرفته می شوند.”

ایالات متحده اخبار هدف اجتماعی را اینگونه توصیف می کند: «توانایی شهروندان یک کشور برای تجمع در اطراف دلایل خاصی که به شدت به آنها احساس می کنند. این کشورها پیشروترین، فراگیرترین و متعهدترین کشورها به عدالت اجتماعی هستند.”

در ایالات متحده خبرها به شدت اهمیت توانایی شهروندان یک کشور برای گردآمدن در اطراف مسائلی که به خصوص برای آنها اهمیت دارد را تایید میکند، تا وضعیت اجتماعی عادلانه‌تری برای همه ایجاد کنند. این کشورها نمونه‌های برجسته، پراکنده و پرتلاش تری در زمینه عدالت اجتماعی می‌باشند.

 

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی