Skip to content

کانادا ویزای دانشجویی را تا 31 مارس 2024 بررسی نمیکند.

کانادا ممکن است تا 31 مارس 2024 هیچ درخواست مجوز تحصیلی جدیدی را مشاهده نکند

کانادا ویزای دانشجویی را تا 31 مارس 2024 بررسی نمیکند.

مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) این هفته اصلاحاتی را با هدف تثبیت رشد و کاهش تعداد جدیدی را اعلام کرد. مجوزهای دانشجویی بین المللی صادر شده در سال 2024 ، با توجه به اینکه کانادا ویزای دانشجویی را تا 31 مارس 2024 بررسی نمیکند. توجه داشته باشید که ممکن است همچنان بتوانید اقدام کنید. مجوزهای تحصیلی معاف از این قانون هستند. قبل از اعلامیه اخیر IRCC، دانشجویان بین‌المللی فقط ملزم به دریافت نامه پذیرش (LOA) از موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) قبل از درخواست برای مجوز تحصیلی بودند.

 

ویزای دانشجویی

 

از 22 ژانویه 2024، IRCC می گوید که “هر درخواست مجوز تحصیلی که به IRCC ارسال شود، نیاز به گواهی نامه ای نیز دارد.» توجه داشته باشید، نامه های تاییدیه باید در کنار یک LOA از DLI کانادا که دانشجوی بین المللی امیدوار است در آن شرکت کند،
به IRCC ارسال شود. IRCC امیدوار است که نامه‌های گواهی به عنوان مدرک اضافی برای مشروعیت درخواست مجوز تحصیلی باشد و از یکپارچگی سیستم دانشجویی بین‌المللی کانادا بیشتر محافظت کند. به دولت‌های استانی و منطقه‌ای تا 31 مارس 2024 فرصت داده شده است تا “فرآیندی برای صدور گواهینامه برای دانش‌آموزان ایجاد کنند.” یعنی کانادا ویزای دانشجویی را تا 31 مارس 2024 بررسی نمیکند.

 

در حالی که استان‌ها و مناطق سراسر کانادا می‌توانند چنین فرآیندهایی را در هر زمانی اجرا کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین سیستم‌هایی تا مهلت تعیین‌شده توسط IRCC یا بیشتر از آن برقرار باشند. این می‌تواند به این معنی باشد که تا بعد از 31 مارس 2024، هیچ درخواست مجوز تحصیلی جدیدی به IRCC ارسال نمی‌شود. پس کانادا ویزای دانشجویی را تا 31 مارس 2024 بررسی نمیکند.

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

درخواست برای مجوز تحصیل

هنگامی که یک دانشجوی بین المللی هر دو نامه LOA و گواهی نامه را از مدرسه و استان/منطقه تحصیلی خود دریافت کند، می تواند برای مجوز تحصیل در کانادا اقدام کند.

منابع زیر می توانند به دانشجویان بین المللی آینده نگر کمک کنند تا فرآیند مجوز تحصیل در کانادا را درک کنند:

  1. نحوه تحصیل در کانادا
  2. نحوه دریافت مجوز تحصیل در کانادا
  3. رد مجوزهای تحصیل
  4. تجدید یا تغییر مجوز تحصیل
  5. کار در حین مطالعه

سایر تغییراتی که کانادا در برنامه دانشجویان بین المللی خود ایجاد می کند

علاوه بر معرفی نامه های گواهی، بیانیه مطبوعاتی اخیر IRCC چندین اقدام دیگر در حال انجام برای تغییر برنامه دانشجویان بین المللی کانادا را شرح می دهد. و سیاست های مرتبط با آن. به عنوان مثال، IRCC سقف دو ساله ای را برای تعداد مجوزهای تحصیلی جدید که در سراسر کشور پذیرفته می شود، اعلام کرد. بنابراین کانادا ویزای دانشجویی را تا 31 مارس 2024 بررسی نمیکند.

به عنوان بخشی از این تغییر، IRCC خاطر نشان می‌کند که «تقریباً محدودیت‌های استانی و منطقه‌ای به تفکیک جمعیت ایجاد شده است»، اقدامی که بخش می‌گوید «به … کاهش قابل توجه [جمعیت دانشجویی بین‌المللی] در استان‌هایی که مشاهده شده] ناپایدارترین رشد است.» IRCC تصریح می‌کند که متقاضیان تمدید مجوز تحصیل، و همچنین دارندگان مجوز تحصیل فعلی و دانشجویان بین‌المللی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا یا تحصیلات ابتدایی و متوسطه تحصیل می‌کنند «مشمول محدودیت نمی‌شوند».

علاوه بر این، کانادا قرار است تغییراتی در معیارهای واجد شرایط بودن برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی خود (PGWP) ایجاد کند، از جمله:

  1. از 1 سپتامبر 2024، دانشجویان بین المللی که یک برنامه تحصیلی را آغاز می کنند که بخشی از ترتیبات صدور مجوز برنامه درسی است، پس از فارغ التحصیلی دیگر واجد شرایط PGWP نخواهند بود.
  2. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و سایر برنامه های کوتاه مدت در مقطع تحصیلات تکمیلی به زودی واجد شرایط درخواست مجوز کار 3 ساله خواهند بود.

 

بر گرفته از اداره مهاجرت کانادا

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : dli

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی