Skip to content

اتحادیه کارگری کانادا: مهاجران کلید حل بحران کمبود نیروی کار در ساخت‌وساز

اتحادیه کارگری کانادا خواستار اصلاحات مهاجرتی برای رسیدگی به بحران کار ساختمانی است

اصلاحات مهاجرتی؛ درخواست اتحادیه کارگری کانادا برای رفع بحران نیروی کار ساختمانی

اتحادیه کارگری بریتیش کلمبیا به اتاوا پیشنهاد داده است که برای جذب نیروی کار ماهر از کشورهای دیگر، سیاست‌های مهاجرتی ساده‌تر شوند و برنامه‌های آموزشی و توسعه مهارت‌های جدید برای کارگران داخلی نیز تقویت گردد.
به گفته نمایندگان این اتحادیه، اگر این اقدامات به سرعت انجام نشوند، بحران نیروی کار ممکن است برای صنعت ساخت و ساز و همچنین اتحادیه کارگری کانادا و اقتصاد کل کشور تبعات منفی بیشتری به همراه داشته باشد.

این درخواست‌ها در راستای تلاش‌های دولتی برای بهبود زیرساخت‌ها و افزایش تولید مسکن است که به دلیل کمبود نیروی کار با چالش‌های بزرگی مواجه شده‌اند. اتحادیه کارگری کانادا معتقد است که با همکاری همه‌جانبه بین دولت، کارفرمایان و اتحادیه‌ها، می‌توان به راهکارهای مؤثری برای رفع این بحران دست یافت و از فرصت‌های شغلی بهتری برای مهاجران و کارگران بومی بهره‌مند شد.

اتحادیه کارگری بریتیش کلمبیا: ما با بحران نیروی کار قابل توجهی روبرو هستیم و در حالی که کانادا طبق گزارش Human، براین بورک، مدیر اجرایی BC Building Trades (BCBT) گفت: کارگران ساخت و ساز باید ابتدا به مشاغل موجود دسترسی پیدا کنند. ما نیاز روزافزون به کارگران ماهر را تشخیص داده‌ایم و بر این باوریم که تازه‌واردان می‌توانند در رفع این نیاز کمک قابل توجهی به اتحادیه کارگری کانادا کنند.

اتحادیه کارگری کانادا

اتحادیه: تمرکز بر مهاجرت به بریتیش کلمبیا راه‌حل بحران نیروی کار ساخت‌وساز

“به جای نادیده گرفتن مشکل در ساخت و ساز، از دولت کانادا و اتحادیه کارگری کانادا می خواهیم که تمرکز ویژه ای بر مهاجرت در بریتیش کلمبیا داشته باشد.”
اتحادیه کلمبیا مدعی شد که نه دولت فدرال و نه دولت‌های استانی و نه اتحادیه کارگری کانادا ، تاجران کافی برای رسیدگی به بحرانی که این بخش با آن مواجه است، وارد نمی‌کنند.این اتحادیه اعلام کرد که کمبود کارگران ماهر در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز، تولید و خدمات، بحران بزرگی ایجاد کرده که می‌تواند بر اتحادیه کارگری کانادا و رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها تاثیر منفی بگذارد.

ریچارد اسمیت، رئیس اتحادیه کلمبیا، اظهار داشت که علی‌رغم تلاش‌هایی که برای جذب و آموزش کارگران جدید صورت گرفته است، همچنان شکاف عظیمی بین تقاضا و عرضه نیروی کار ماهر وجود دارد. او تاکید کرد که بازنگری در سیاست‌های مهاجرتی اتحادیه کارگری کانادا و افزایش سرمایه‌گذاری در برنامه‌های آموزشی و فنی ضروری است تا بتوان این بحران را مدیریت کرد.

این اتحادیه همچنین خواستار همکاری نزدیک‌تر بین دولت‌ها،اتحادیه کارگری کانادا و دیگر اتحادیه‌ها و نهادهای آموزشی و صنعت شده است تا برنامه‌های آموزشی تخصصی‌تری برای کارگران برگزار شود و به افراد بیشتری فرصت داده شود تا وارد بازار کار شوند.
به گفته اتحادیه کلمبیا، تنها راه حل پایدار برای این مشکل، ایجاد یک سیستم جامع و هماهنگ است که نیازهای صنعت و خواسته‌های کارگران را به خوبی دسته‌بندی و تامین کند و به یک توازنی میان بهره‌وری صنعتی و کیفیت زندگی کارگران دست یابد.

این سیستم باید شامل برنامه‌های آموزشی و مهارت‌افزایی، سیاست‌های حمایتی از کارگران، و استانداردهای ایمنی و بهداشت کاری باشد. همچنین، لازم است که مکانیزم‌های مشارکت کارگران در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شرایط کاری و حقوق و مزایای آنها ایجاد شود.

تعامل و گفتگو بین نمایندگان کارفرمایان و اتحادیه‌های کارگری در اتحادیه کارگری کانادا و این سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوانند با همکاری یکدیگر، راهکارهای سازنده و موثری برای چالش‌های پیش‌روی صنعت و نیروی کار ارائه دهند.
به علاوه، حمایت از نوآوری و استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند به افزایش بهره‌وری و بهبود شرایط کاری کمک کند. در نهایت، پایبندی به اصول عدالت اجتماعی و تقسیم منصفانه ثمرات رشد اقتصادی از دیگر الزامات اساسی برای موفقیت در این سیستم جامع و هماهنگ است.

بحران نیروی کار ساختمانی: رشد بی‌سابقه استخدام کارگران موقت در کانادا

کسانی که در نهایت می آیند اغلب تحت مجوز موقت هستند که حقوق و دستمزد کمتری برای آنها فراهم می کند.

براساس BCBT، 4.7 درصد از نیروی کار ساختمانی BC را کارگران موقت تشکیل می‌دهند که در مقایسه با سهم 2.1 درصدی در سراسر کانادا، مقدار بسیار زیادی است.

“این کار دستمزدها و فرصت‌های شغلی را برای کارگران محلی کاهش می‌دهد، از حقوق و حمایت‌های مهم شغلی کارگران مهاجر محروم می‌شود، و به کارفرمایانی که بیش از حد از این برنامه‌های موقت استفاده می‌کنند، مزیت رقابتی نسبت به شرکت‌هایی که کانادایی‌ها را استخدام می‌کنند، می‌دهد.”

طبق گزارش CBC از 24 ژوئن، اخیراً تمایل کسب‌وکارها برای TFW در سراسر کانادا افزایش یافته است، به طوری که کارفرمایان می‌توانند بیش از دو برابر افراد را از طریق برنامه فدرال در سال 2023 نسبت به پنج سال پیش استخدام کنند.

کارگران ساختمانی یکی از مشاغلی بودند که بیشترین تعداد تأییدیه را در سال گذشته داشتند. در سال 2018، 132 تأیید و 5.4 هزار مورد در سال 2023 وجود داشت – یک تغییر 3955 درصدی در پنج سال.

در حالی که سایر بخش‌ها محدود به استخدام 20 درصد از کارکنان خود از طریق TFWP هستند، صنعت ساخت‌وساز مجاز به 30 درصد سقف استخدام است.

این صنعت در بریتیش کلمبیا تا سال 2032 به 52600 کارگر بیشتر نیاز دارد و 30 درصد آنها باید از طریق مهاجرت وارد شوند و از کسری 18700 کارگر جلوگیری کنند.

برنامه تجارت ماهر فدرال، که برای استقبال از تاجران در کانادا طراحی شده است، به طور خاص مورد استفاده قرار نمی گیرد و تنها از سال 2019 تا 2023، 270 کارگر را به بریتیش کلمبیا آورده است ، اما این میزان کم از مهاجرت کارگران ماهر نه تنها برای اتحادیه بریتیش کلمبیا زیان آور است، بلکه برای اتحادیه کارگری کانادا نیز با تبعات منفی همراه خواهد بود.

بورک گفت: «به وضوح شرکت‌هایی وجود دارند که از این به عنوان مدل کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند.
“آن کارگران مهاجر … از حقوق شغلی و حمایت هایی که کارگران اینجا باید داشته باشند محروم هستند.”

 

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی