Skip to content

ارزیابی تحصیلی برای مهاجرت به کانادا و تاثیرات آن

چگونه یک ECA می تواند به شما در مهاجرت به کانادا کمک کند

ارزیابی تحصیلی برای مهاجرت به کانادا و تاثیرات آن

بسیاری از تازه واردانی که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند، برای اثبات صلاحیت خود، به مدرکی مبنی بر سطح تحصیلات خود و معادل آن در سیستم آموزشی کانادا نیاز دارند.(ارزیابی تحصیلی برای مهاجرت به کانادا)

بر اساس قوانین سازمان شهروندی و پناهندگان کانادا این دسته از نامزدهای تازه وارد باید آمادگی ارزیابی تحصیلی برای مهاجرت به کانادا را داشته باشند. این جایی است که یک ارزیابی تحصیلی برای مهاجرت به کانادا (ECA) یک کارکرد حیاتی برای تازه واردان انجام می دهد و به آنها کمک می کند زمینه سازی در جهت دستاوردهای آموزشی یک نامزد برای سیستم مهاجرت کانادا داشته باشند. با این حال، ECA می تواند بسیار بیشتر از اثبات واجد شرایط بودن شما برای مهاجرت انجام دهد.

ارزیابی تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

ECA چیست؟

یکی از دغدغه‌های همه افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، مدارک مورد نیاز است. شاید در بین لیست مدارک، گزارش ECA را دیده باشید و برای شما هم سوال شده‌باشد که ECA چیست؟ اگر قصد رفتن به کانادا از طریق

  • اکسپرس اینتری
  • برنامه‌های استانی کانادا
  • و یا اخد ویزای تحصیلی کانادا را دارید،

به گزارش ارزیابی اعتبار تحصیلی یا ECA کانادا نیاز خواهید داشت.

اعتبار ارزیابی تحصیلی برای مهاجرت به کانادا (ECA) گزارشی‌ است که نشان می‌دهد مدارک تحصیلی اخذ شده در خارج از کانادا مورد تایید این کشورند. در این پروسه یکی از مؤسسه‌های تعیین‌شده، مدرک تحصیلی شما را مطابق با استانداردهای کانادا ارزیابی و با مدرک کانادایی معادل‌سازی می‌کند.

پس از صدور گزارش ECA، می‌توانید شماره مرجع (Reference Number) دریافت شده را در پروفایل اکسپرس اینتری خود وارد کنید و با این روش، امتیاز CRS خود را افزایش دهید. معمولا برای اعتبار ارزیابی تحصیلی برای مهاجرت به کانادا آخرین مدرک تحصیلی شما کافی‌ست؛ مگر اینکه بخواهید امتیاز CRS بیشتری کسب کنید. برای اینکه امتیاز کامل را برای بیشتر از یک مدرک تحصیلی کسب کنید، باید 3 سال یا بیشتر حداقل در یکی از آن مقاطع تحصیل کرده باشید. ECA همسرتان هم می‌تواند امتیاز CRS شما را افزایش دهد.

تمام افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و باید مدارک تحصیلی و تخصصی خود را به تأیید اداره مهاجرت کانادا برسانند، به گزارش ECA نیاز دارند. این افراد می‌توانند متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا، داوطلبان برنامه‌های استانی کانادا (PNP) به‌خصوص برنامه استانی مهاجرت انتاریو و همچنین علاقه‌مندان به مهاجرت کاری به کانادا باشند.

توجه داشته باشید که در دست داشتن ECA کانادا در پیدا کردن کار به شما کمک می‌کند؛ اما این به این معنی نیست که الزاما شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا می‌کنید و یا اجازه کار خواهید داشت. بلکه اجازه کار باید به صورت جداگانه اخذ شود.

ECA سندی است که مدرک تحصیلی بین المللی یک تازه وارد را ارزیابی می کند و معادل کانادایی آن را تعیین می کند. تازه واردان می‌توانند ECA را از سازمان‌هایی که توسط مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تعیین شده‌اند، سفارش دهند تا مدارک تحصیلی خارجی را ارزیابی کنند. (ارزیابی تحصیلی برای مهاجرت به کانادا)

چندین نوع ECA وجود دارد که توسط بسیاری از این سازمان‌ها ارائه می‌شود، از جمله ECA برای صدور مجوز و گواهینامه حرفه‌ای، اشتغال، تحصیل، و اهداف مهاجرت و …… انتخاب ECA مناسب برای نیازهای شما بسیار مهم است.

چه چیزی در ECA من برای مهاجرت گنجانده شده است؟

اگرچه بین ارائه دهندگان خدمات مختلف تفاوت هایی وجود دارد، یک ECA برای مهاجرت به کانادا عموماً شامل اطلاعات زیر است:

  • تأیید سوابق تحصیلی شما؛
  • معادل کانادایی اعتبار شما؛
  • شناسایی و شرح اعتبار ارزیابی شده، از جمله:
  • نام و سال اعتبار؛
  • الزامات ورود و طول برنامه؛
  • وضعیت و نام موسسه صادر کننده؛ و
  • رشته/تخصص مدارک تحصیلی؛

ارزیابی تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

چگونه داشتن ECA بر شانس مهاجرت من تأثیر می گذارد؟

علاوه بر اثبات واجد شرایط بودن شما برای یک مسیر یا برنامه مهاجرت، ECA همچنین می تواند راهی موثر برای افزایش شانس مهاجرت شما باشد. (بر اساس ارزیابی تحصیلی برای مهاجرت به کانادا) این به این دلیل است که تحصیلات بیشتر تحت سیستم مهاجرت کانادا پاداش می گیرد و ECA ها وسیله اصلی ارزیابی آموزش توسط IRCC هستند.

برای مثال، نگاهی به جدول امتیازدهی سیستم رتبه بندی جامع (CRS) تحصیلات یک نامزد، می‌توانیم ببینیم که هرچه سطح تحصیلات یک تازه‌وارد بالاتر باشد، امتیاز بیشتری تحت سیستم به آنها تعلق می‌گیرد.

Comprehensive Ranking System (CRS) scoring grid for educational credentials.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : eca

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی