Skip to content

برنامه اقامت دائم کانادا برای کارگران ساختمانی در تورنتو تا پایان 2024

اقامت دائم کانادا برای کارگران ساختمانی

مهلت اقامت دائم کانادا برای کارگران ساختمانی تمدید شد

سیاست عمومی موقت برای تسهیل بیشتر دسترسی به وضعیت اقامت دائم کانادا برای کارگران ساختمانی خارج از وضعیت کارگران در منطقه تورنتو بزرگ (GTA) اخیراً تمدید شده است.

این سیاست عمومی اکنون تا 31 دسامبر 2024 یا تا زمانی که به حداکثر 1000 برنامه برسد – اجرا می‌شود.

این برنامه برای اولین بار در 2 ژانویه 2020 راه اندازی شد تا تقاضای بازار کار منطقه ای را پر کند. با توجه به مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، گسترش بعدی آن “همراه اقتصادی ملی خارجی را در حال حاضر به رسمیت می شناسد. شاغل در GTA که از وضعیت خارج شده اند و بدون مجوز کار کرده اند.

هدف این خط‌مشی و مقررات، رسیدگی به درخواست‌های اقامت دائم کانادا برای کارگران ساختمانی برای 1000 کارگر خارج از وضعیت و خانواده‌هایشان در GTA است.

متقاضیان نیازی به مجوز برای کار در صنعت ساخت و ساز در منطقه GTA در هنگام درخواست ندارند، اما باید مطمئن شوند که تمامی استانداردها و مقررات مربوط به ایمنی و کیفیت کار را رعایت می‌کنند. همچنین، داشتن مدارکی مانند گواهی‌نامه‌های آموزشی در زمینه‌های خاص می‌تواند به متقاضیان اقامت دائم کانادا برای کارگران ساختمانی در افزایش شانس پیدا کردن شغل مناسب کمک کند.

علاوه بر این، تجربه کاری و مهارت‌های عملی در زمینه ساخت و ساز معمولاً بسیار مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرد. لذا توصیه می‌شود که متقاضیان به دنبال فرصت‌های کارآموزی و تجربه‌های کاری مختلف باشند تا بتوانند دانش و مهارت‌های خود را بیشتر توسعه دهند.

اقامت دائم کانادا برای کارگران ساختمانی

چه کسی واجد شرایط است؟

خارج از وضعیت به افرادی اطلاق می‌شود که ممکن است با وضعیت مهاجرت معتبر اقامت دائم کانادا برای کارگران ساختمانی، به کانادا آمده باشند که از آن زمان منقضی شده است و آنها را در معرض استثمار قرار می‌دهد.

برای واجد شرایط بودن برای این برنامه، متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • به طور قانونی به عنوان مقیم موقت وارد کانادا شده است؛
  • حداقل پنج سال در کانادا زندگی کرده است؛
  • آیا در صنعت ساخت و ساز در GTA کار می کند و می تواند مدرکی دال بر سه سال تجربه واجد شرایط تمام وقت در پنج سال گذشته ارائه دهد؛
  • خانواده خود در کانادا زندگی کنند؛
  • یک معرفی نامه توسط کنگره کار کانادا (CLC) دریافت کنید
  • آنها یا خانواده آنها غیرقابل قبول نیستند، به استثنای چند مورد.

یک افسر تفویض اختیار آخرین تماس را در مورد اینکه آیا متقاضی شرایط واجد شرایط بودن را برآورده می‌کند یا نه، انجام می‌دهد.

چگونه می توانید درخواست دهید؟

همه متقاضیان باید با کنگره کار کانادا تماس بگیرند تا مشخص شود که آیا متقاضی شرایط واجد شرایط بودن برای اقامت دائم کانادا برای کارگران ساختمانی را دارد یا خیر.

CLC پس از ارزیابی نامه ارجاع صادر می کند.

برنامه‌ها سپس برای پردازش به IRCC ارسال می‌شوند.

افزونه تقاضای رو به رشد در صنعت ساخت و ساز را برجسته می کند

این به‌روزرسانی با تقاضای رو به رشد برای مشاغل ماهر، به‌ویژه آنهایی که در صنعت ساخت و ساز هستند، مطابقت دارد. به گفته IRCC، «صنعت ساختمانی همچنان با کمبود قابل توجه نیروی کار مواجه است. یک نیروی کار ساختمانی پایدار، به اطمینان از تحویل پروژه‌های مسکن و زیرساخت کمک می‌کند.»

برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد، کانادا قرعه کشی اکسپرس اینتری در جریان اقامت دائم کانادا برای کارگران ساختمانی مبتنی بر دسته بندی را با تمرکز بر بخش ها و مشاغل رو به رشد، از جمله مشاغل تجاری، در سال 2023 راه اندازی کرد.

مزایای کارگران

از سوی دیگر، این سیاست همچنین برای کمک به کارگرانی طراحی شده است که با رفع نیاز بازار منطقه‌ای به اقتصاد کانادا کمک کرده‌اند، اما به دلیل خارج از وضعیت هنوز در معرض استثمار قرار می‌گیرند.

همانطور که IRCC اشاره می‌کند، «بسیاری از کارگران ساختمانی بدون مدرک ممکن است از حقوق شغلی خود بی‌اطلاع باشند یا در استفاده از آن مردد باشند. این کارگران ممکن است از مقررات محل کار، مانند بازرسی های بهداشتی و ایمنی بهره مند نباشند.»

با اعطای وضعیت قانونی به آنها، کارگران می‌توانند به مشارکت در بخش اقامت دائم کانادا برای کارگران ساختمانی و ساخت‌وساز ادامه دهند و در عین حال از حقوق خود در محل کار نیز آگاهی بیشتری داشته باشند.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی