Skip to content

اقامت دایم کانادا در بدو ورود ویژه کادر بهداشت و درمان

به مراقبانی که در بدو ورود تحت برنامه های آزمایشی جدید وضعیت اقامت دائم داده می شود

اقامت دایم کانادا در بدو ورود ویژه کادر بهداشت و درمان

کانادا برنامه‌های آزمایشی جدید و پیشرفته‌ای رو برای مراقبت اعلام کرده که به نوعی تاریخ انقضای خودشون رو دارند ، که به خلبان‌های ارائه‌دهنده مراقبت از کودک در خانه و همون خلبان کارگر پشتیبانی خانگی اشاره دارد.

یکسری برنامه‌های آزمایشی موجود قرار است در تاریخ 17 ژوئن منقضی شود و به جای آنها، برنامه‌های آزمایشی جدید برای وضعیت اقامت دایم کانادا در بدو ورود به کانادا، به جای نیاز به مقدار مشخصی تجربه کاری در این کشور اعمال شوند.

آنها همچنین مجاز خواهند بود برای “سازمان هایی که مراقبت موقت یا پاره وقت برای افرادی که نیمه مستقل هستند یا در حال بهبودی از یک آسیب یا بیماری هستند” کار کنند.

اقامت دایم کانادا در بدو ورود

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

برای واجد شرایط بودن، مراقبین باید:

    • به حداقل سطح 4 بر اساس معیارهای زبان کانادایی (CLB) برسند
  • معادل دیپلم دبیرستان کانادا را داشته باشند
  • تجربه کاری جدید و مرتبط داشته باشند
  • پیشنهادی برای یک کار تمام وقت مراقبت در منزل دریافت کنند

این معیار یک تغییر نسبت به برنامه های آزمایشی قبلی اقامت دایم کانادا در بدو ورود به این کشور که به CLB 5 و یک سال تحصیلات پس از متوسطه کانادایی (یا معادل خارجی) نیاز داشت. این برنامه ها همچنین شامل تجربه کاری حداقل شش ماهه بودند. IRCC هنوز مشخص نکرده است که الزامات تجربه کاری تحت برنامه‌های آزمایشی جدید چیست و می‌گوید جزئیات بیشتر نزدیک‌تر به راه‌اندازی کامل اعلام خواهد کرد.

در یک بیانیه خبری IRCC، وزیر مهاجرت مارک میلر گفت: “مراقبان نقش مهمی در حمایت از خانواده های کانادایی، و برنامه های ما باید منعکس کننده کمک های ارزشمند آنها باشد.(کمک به اقامت دایم کانادا در بدو ورود به تازه واردان) در حالی که ما برای اجرای برنامه مراقبین دائمی تلاش می کنیم، این دو خلبان جدید نه تنها حمایت از مراقبین را بهبود می بخشند، بلکه به خانواده ها مراقبت با کیفیتی را که شایسته آن هستند ارائه می دهند.”

اقامت دایم کانادا در بدو ورود

مراقبان در کانادا

طبق طرح سطوح مهاجرت 2024-2026، کانادا انتظار دارد از بیش از 15000 نفر استقبال کند. ساکنان دائمی جدید از طریق برنامه‌های مراقبت‌کننده یا اقامت دایم کانادا در بدو ورود و از 30 آوریل 2024، تقریباً 5700 مراقب و اعضای خانواده‌شان از زمان راه‌اندازی پایلوت ارائه‌دهنده مراقبت از کودک در خانه و پایلوت کارگر پشتیبانی در خانه در سال 2019، ساکنان دائمی شده‌اند.(اقامت دایم کانادا در بدو ورود)

تقاضای پرستاران در کانادا با افزایش سن جمعیت در حال افزایش است. پیش بینی می شود در شش سال آینده، بیش از نه میلیون کانادایی بازنشسته شوند. این بدان معناست که در سال‌های آینده، افراد بیشتری در خانه‌ها یا مؤسسات خود به مراقبت‌های بیشتری نیاز خواهند داشت.

علاوه بر این، مرکز کانادایی برای تعالی مراقبت اخیرا گزارشی را منتشر کرده است که نیازهای مبرم برای مراقبین در کانادا را برجسته می کند. در میان آنها، اشاره می‌کند که «بسیاری از مراقبان 65+ سال هستند و ممکن است به مراقبت نیز نیاز داشته باشند. تقریباً از هر پنج مراقب یک نفر بالای 65 سال سن دارد. مراقبان سالمند کمترین احتمال را دارند که به خدمات یا پشتیبانی هایی برای کمک به مسئولیت های خود دسترسی داشته باشند.

اقامت دایم کانادا در بدو ورود

در نهایت، خانواده‌ها در کانادا به یک ارائه‌دهنده مراقبت از کودکان نیاز دارند زیرا زنان بیشتری که به طور سنتی وظایف مراقبت از کودکان خردسال را بر عهده می‌گیرند، به دنبال ورود به نیروی کار هستند. داده های آمار کانادا از سال 2023 نشان داد که به صورت سالانه، نرخ مشارکت نیروی کار برای زنان 15 ساله و بالاتر و تمام سطوح تحصیلی از 58.5٪ در سال 1990 (آغاز سری داده های فعلی) به 61.5٪ در سال 2022 افزایش یافت. نرخ برای مردان در مدت مشابه از 76.1 درصد به 69.5 درصد کاهش یافته است.

منبع : www.cicnews.com
edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

برچسب ها : خبر فوری

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی