Skip to content

تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا در همکاری مشترک استان ها

تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا

همکاری بین استانی برای تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا

استان های کانادا برای رفع کمبود بحرانی کارگران ماهر در این کشور با یکدیگر همکاری می کنند. آنها بر هماهنگ کردن آموزش و استانداردهای گواهینامه تمرکز می کنند و حصول اطمینان از اینکه تجار ماهر در سطح بین المللی می توانند در جهت کمک به تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا به میدان بروند. هدف حذف موانع و معایب است که سیستم را ساده‌تر می‌کند.

استانها نیاز به رویکرد بین استانی برای حل مشکل تحرک، که به تاجران اجازه می دهد جابجا شوند و در جایی که نیاز دارند کار کنند.
دولت‌های انتاریو و نوا اسکوشیا یادداشت تفاهمی برای بهبود تحرک بین استانی برای بازرگانان امضا کردند که شامل گواهینامه پس از سفر نیز می‌شد. هدف دو استان ارتقاء گواهینامه، ایجاد فرصت‌ها و حذف موانع رشد در اکوسیستم تجارت مهارت‌ها است.

جیل بالسر، وزیر کار، مهارت و مهاجرت نوا اسکوشیا، گفت: «ما تصمیم‌های جسورانه‌ای می‌گیریم تا ارزیابی متخصصان واجد شرایط و بهبود عرضه تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا را آسان‌تر کنیم.»

کیم کندی، مدیر عامل آژانس کارآموزی نوا اسکوشیا، دلایل اصلی توافق با انتاریو را خلاصه می کند. ما به متخصصان حرفه‌ای ماهر بیشتری نیاز داریم تا به ساخت سریع‌تر استان ما کمک کنند. به رسمیت شناختن تجربه و آموزش تازه واردان به استان، گامی محکم در جهت حصول اطمینان از اینکه تمامی متخصصان حرفه ای ماهر بین المللی می توانند به محض ورود در نوا اسکوشیا کار کنند و از تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا بهرمند شوند تا بتوانند زندگی خود را در اینجا بسازند.

با همکاری با انتاریو. ما می‌توانیم با هم کار کنیم تا مطمئن شویم که فرآیند برای تازه‌واردها سریع‌تر و یکپارچه‌تر است. انتاریو در اوایل ماه جولای با آلبرتا در توافقی مشابه شریک شد. دیو کسیدی، مشاور ویژه مشاغل ماهر انتاریو، گفت: «با این تفاهم نامه، انتاریو و آلبرتا برای ایجاد تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا برای مشاغل امروز و فردا با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

ابتکار یکپارچه مشاغل آلبرتا آموزش زبان و جهت گیری فرهنگی را برای آمادگی کارگران بین المللی برای ورود به تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا فراهم می کند.

Ontario Construction گزارش می دهد که انتاریو و آلبرتا با هم بر روی چارچوبی برای به رسمیت شناختن اعتبار بین المللی برای مشاغل ماهر کار می کنند. این شامل به اشتراک گذاری اطلاعات و تخصص برای گسترش فرآیند تشخیص اعتبار بین المللی و حمایت از تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا است.

ملیسا یانگ، مدیر عامل Skilled Trades، انتاریو، گفت: «تفاهمنامه جدید منعکس کننده تلاش‌های مداوم آژانس ما برای همسو کردن برنامه کارآموزی انتاریو با معاملات Red Seal در سراسر کانادا است.

انتاریو همچنین با جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور همکاری دارد تا موانع بین استانی را کاهش داده و فرآیند ادغام افراد حرفه‌ای واجد شرایط در بازار کار را ساده‌تر کند.

 

تسهیل برنامه کاگر ماهر کانادا


ورودها در مقابل جای خالی

در سال 2022، زمانی که دولت فدرال اعلام کرد تا سال 2025 به 500000 مهاجر در سال افزایش می یابد، نمایندگان صنایع ساخت و ساز و تولیدی این افزایش را تحسین کردند. با این حال، آنها هشدار دادند که باید کارهای بیشتری انجام شود تا اطمینان حاصل شود که برخی از تازه واردان می دانند چگونه در ساخت و ساز کار کنند.

فقط 450 نفر در سال 2022 از طریق برنامه تجارت ماهر فدرال در کانادا پذیرفته شدند که نسبت به 500 نفر در سال 2021 و 565 نفر در سال 2020 کاهش داشته است. اگرچه این ارقام مربوط به کانادا است، اما همه استان ها تحت تأثیر قرار می گیرند.

حتی اگر استان ها تجربه خارجی را به رسمیت بشناسند، CIBC تخمین می زند که تنها 2 یا 3 درصد از تازه واردان به کانادا در طول دهه گذشته با صلاحیت های تجاری ماهر وارد کانادا شده اند.

تفاوت در الزامات آموزشی در استان‌ها، موانعی را برای کارگرانی که به دنبال تکمیل دوره‌های کارآموزی یا ادامه شغل خود در مناطق دیگر هستند، ایجاد کرده است.

با این حال، برنامه مهر قرمز یک استاندارد ملی برتری برای تجار در کانادا است. این به تجار واجد شرایط اجازه می‌دهد تا بدون انجام آزمایش‌های اضافی یا فرآیندهای صدور گواهینامه، حرفه خود را در هر نقطه از کشور تمرین کنند.

بر اساس سیستم اکسپرس اینتری، برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) به طور خاص برای جذب افراد و ارائه تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا در سراسر جهان طراحی شده است. این برنامه به کاندیداهایی با تجربه کاری مرتبط و پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی اولویت می دهد و به آنها اجازه می دهد اقامت دائم دریافت کنند و به سرعت شروع به کار کنند.

ارزیابی منصفانه

علاوه بر این، استان‌هایی مانند انتاریو و کبک برنامه‌های خود را برای ساده‌سازی ادغام کارگران تجارت بین‌المللی اجرا کرده‌اند. برای مثال، کمیسیونر انصاف انتاریو، با نهادهای نظارتی کار می کند تا اطمینان حاصل کند که اعتبارنامه های خارجی به طور منصفانه و سریع ارزیابی می‌شوند. این باعث کاهش زمان انتظار برای تجار بین المللی برای کار در حوزه کاری خود می شود و کمبود فوری نیروی کار را برطرف می کند.

تلاش‌های هماهنگ‌سازی استان‌ها با هدف همراستایی با تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا و استانداردهای برنامه درسی، ساعات آموزشی و فرآیندهای صدور گواهینامه، ساده‌سازی مسیر تبدیل شدن به یک تاجر معتبر در کانادا است.

دولت کانادا در حال سرمایه گذاری قابل توجهی برای شکستن موانع و کمک به کارآموزان است. تاجران مهارت های مورد نیاز خود را برای موفقیت و دنبال کردن مشاغل امیدوارکننده در مشاغل ماهر به دست می آورند.

در سطح استان، برنامه جدید آموزش مهارت‌های کارآموزی متمرکز انتاریو (FAST) تکمیل کننده مسیرهای موجود در دبیرستان «پیش کارآموزی» مانند برنامه کارآموزی جوانان انتاریو است که شرکت‌کنندگان می‌توانند از سن 15 سالگی وارد آن شوند. سایر استان‌ها می‌توانند این سیستم را تکرار کنند. مانند آموزش متوسطه به سبک آلمانی.

آموزش حرفه ای در آلمان در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است زیرا تئوری را در کلاس درس با آموزش در یک محیط کاری واقعی ترکیب می کند. کارآموزان آموزش‌های مرتبط با بازار را دریافت می‌کنند که شانس آن‌ها را در بازار کار در حال تحول بهبود می‌بخشد.

پرداخت جذاب

چک‌های حقوق برای مهارت‌های تجاری در طول بحران هزینه زندگی جذاب هستند. لوله کش ها به طور متوسط ​​33 دلار در ساعت درآمد دارند. جوشکاران در آلبرتا به طور متوسط ​​38 دلار در ساعت درآمد دارند. برق‌کارهای صنعتی به طور متوسط ​​38.50 دلار درآمد دارند که بسته به منطقه، قیمت‌ها بین 50 تا 62 دلار است.

و از آنجایی که کارآموزی موقعیت‌های پولی است، تجار جوان کار خود را بدون بدهی دانشجویی شروع می‌کنند. رئیس انجمن تولیدکنندگان، دنیس داربی، به جوانان توصیه می کند که تصمیم بگیرند شغلی را برای انتخاب شغل انتخاب کنند، می‌تواند روزی منجر به این شود که کارفرمایان “از شما التماس کنند که بمانید.”

این بسیار مهم است که کانادا و استان‌ها به سرمایه‌گذاری در همکاری‌های بین استانی، استخدام بین‌المللی، و حمایت مداوم از تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا و تجار داخلی و بین‌المللی ادامه دهند.

بهبود کارایی و اثربخشی شناسایی اعتبار برای تجار بین المللی برای بهره برداری از این منبع ارزشمند استعداد بسیار مهم است.

رویکردی چندوجهی برای رفع کمبود مشاغل ماهر در کانادا ضروری است. با ادامه همکاری های بین استانی و حمایت از ادغام تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا و تجار بین المللی، کانادا می تواند نیروی کاری انعطاف پذیرتر و آماده برای مقابله با چالش های آینده ایجاد کند. این تلاش‌ها نه تنها به کاهش شکاف در بخش تجارت و تسهیل برنامه کارگر ماهر کانادا کمک می‌کند، بلکه به شکوفایی اقتصادی کلی کشور نیز کمک می‌کند.

 

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی