Skip to content

جذب نیرو بهداشت و درمان کانادا از مهاجران متخصص

چگونه سیستم مراقبت های بهداشتی کانادا به کارگران موقت متکی می شود؟

استان ها به جذب نیرو بهداشت و درمان کانادا بصورت موقت متکی می شوند

داده‌های مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می‌دهد که کارگران خارجی موقت در سال گذشته تقریباً ۱۰ برابر بیشتر از پنج سال قبل، در سال ۲۰۱۸، در بخش نیرو بهداشت و درمان کانادا فعالیت داشته‌اند.

طبق تجزیه و تحلیل داده‌های CBC News، در سال 2018، تنها 447 موقعیت شغلی در بخش نیرو بهداشت و درمان کانادا توسط کارگران موقت خارجی پر شده بود. سال گذشته، 4,336 چنین موقعیتی توسط کارگران موقت در کانادا پر شد.

کارفرمایان کانادایی به طور منظم اتباع خارجی را از طریق برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) برای این موقعیت ها و خیلی های دیگه استخدام می‌کنند.

برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا در صورت عدم وجود گزینه‌های مناسب در بازار کار داخلی، نیروی کار ماهر از خارج از کشور را جذب کنند. این برنامه برای بخش‌های مختلفی از جمله کشاورزی، فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی و مهمان‌نوازی استفاده می‌شود.

علاوه بر TFWP، کانادا برنامه‌های مهاجرتی دیگر نیز همچون برنامه نیروی کار ماهر فدرال (FSWP)، برنامه نیروی کار ماهر استان‌ها (PNP) و برنامه اکسپرس انتری (Express Entry) دارد که به جذب نیروی کار متخصص از سراسر جهان کمک می‌کند. این برنامه‌ها به نیروهای ماهر اجازه می‌دهند تا به صورت دائمی به کانادا مهاجرت کنند و در نهایت شهروندی کانادا را دریافت کنند.

این سیاست‌ها و برنامه‌ها به کارفرمایان کانادایی کمک می‌کنند تا نیروی کار مناسب برای نیازهای کسب و کار خود را پیدا کنند و همچنین به اتباع خارجی فرصتی برای شروع زندگی جدید در کانادا ارائه دهند.

اتباع خارجی شاغل در بخش نیرو بهداشت و درمان کانادا، که اکثر آنها به عنوان پرستار، مراقب و همکاران خدمات بیمار هستند، تنها درصد کمی از تمام کارگران خارجی موقت در این کشور هستند.

 نیرو بهداشت و درمان کانادا

آخرین داده‌های آمار کانادا نشان می‌دهد که مهاجرت چقدر برای رفع کمبود نیرو بهداشت و درمان کانادا مهم بوده است. تعداد مشاغلی که به دنبال کمبود کارگر هستند، طی دو سال گذشته 39.7 درصد کاهش یافته است.

در حالی که در سه ماهه دوم سال 2022 990900 موقعیت خالی نیرو بهداشت و درمان کانادا وجود داشت، طبق گزارش آژانس خدمات آماری و جمعیتی، این تعداد موقعیت های خالی تا مارس سال جاری به 597725 نفر کاهش یافته است.

“مهاجران نه تنها با پر کردن شکاف‌های نیروی کار و پرداخت مالیات، بلکه با صرف پول برای کالاها، مسکن و حمل‌ونقل به اقتصاد ما کمک می‌کنند.”

آمار کانادا گزارش می دهد که از ماه مه 2021، مهاجران 25 تا 54 ساله این موارد را نشان می دهند:

  • بیش از 36 درصد افرادی که در خدمات اقامتی و غذایی کار می کنند؛
  • نزدیک به 38 درصد از افرادی که در بخش حمل و نقل و انبارداری کار می کنند؛
  • بیش از 34 درصد از کسانی که در خدمات حرفه ای، علمی و فنی کار می کنند، و;
  • بیش از 20 درصد از کسانی که در ساخت و ساز کار می کنند.

دان کلی، رئیس و مدیر عامل فدراسیون تجارت مستقل کانادا، می گوید: «مهاجرت اقتصادی همیشه مایه حیات موفقیت اقتصادی کانادا بوده و نقشی کلیدی در ساختن کشور بزرگ ما داشته است.

در گزارشی در اوایل سال جاری، Deloitte، بزرگترین شبکه خدمات حرفه‌ای جهان، دولت فدرال را تشویق کرد تا هرگونه بازدارنده‌ای برای مهاجرت به کانادا، از جمله مهاجرت موقت را حذف کند، و ادعا کرد که هرگونه مانعی برای مهاجرت می‌تواند رشد اقتصادی این کشور را مختل کند.

عوامل بازدارنده مهاجرت حذف می شوند

در تقویت بازار کار نیرو بهداشت و درمان کانادا، آخرین گزارش دیلویت در مجموعه نقش آینده دولت، دیلویت به افزایش هزینه های زندگی و بحران مسکن اشاره می کند. جذب کارگران ماهر به کانادا برای کارفرمایان سخت تر است.

“در مقایسه، ایالات متحده استعدادها را از طریق یک بازار اقتصادی بزرگتر، یک اکوسیستم استارت آپ قوی، فرصت های آموزشی و سیاست های مهاجرتی مطلوب برای کارگران ماهر جذب و حفظ می کند، مانند ویزای H-1B برای کارگران ماهر و ویزای O-1 برای افراد با توانایی‌های خارق‌العاده،” در آن گزارش اشاره می‌کند.

کانادا در تلاش خود برای جذب استعدادهای کلاس جهانی، باید فرآیندهای مهاجرت خود را ساده کرده و دسترسی آنلاین به آنها را آسان‌تر کند.

گزارش دیلویت می‌گوید: «فرایند مهاجرت کنونی، با مدیریت محدود دولتی و منابع مدیریت پرونده، می‌تواند دشوار و چالش برانگیز باشد».

«نوآوری‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به نیرو بهداشت و درمان کانادا کمک کند تا یک تجربه مهاجرت دیجیتالی همه‌کانالی، انسان محور، امن، عادلانه، فراگیر و شفاف ایجاد کند.»

علاوه بر اینکه خود برنامه های مهاجرت به صورت آنلاین قابل دسترسی هستند، Deloitte پیشنهاد می کند که خدمات پشتیبانی برای مهاجران نیز آنلاین و دسترسی آسان باشد.

«هنگامی که تازه واردان و پناهندگان به کانادا می‌آیند، از یک پلتفرم دیجیتالی بهره می‌برند که آنها را به سیستم‌ها و منابع پشتیبانی لازم متصل می‌کند تا با ادغام در بازار کار و نیرو بهداشت و درمان کانادا و جامعه کانادا، تجربه‌ای یکپارچه را ایجاد کنند.»

اتباع خارجی می توانند از طریق چندین برنامه مهاجرت اقتصادی، از جمله Federal Skilled Worker (FSW) و تجارت ماهر فدرال (FST)، برنامه های نامزد استانی (PNP) یا برنامه های توسعه اقتصادی منطقه ای از جمله برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس (AIP) یا پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) .

از طریق سیستم اکسپرس انتری، نمایه‌های کاندیداها بر اساس یک سیستم امتیازی به نام سیستم رتبه بندی جامع (CRS). نامزدهای دارای بالاترین رتبه برای دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم در نظر گرفته می شوند. . کسانی که ITA دریافت می کنند باید به سرعت یک درخواست کامل ارسال کنند و هزینه های پردازش را در یک تاخیر 90 روزه بپردازند.

از طریق شبکه ای از برنامه های نامزد استانی (PNP)، تقریباً همه برنامه های کانادا ده استان و سه منطقه همچنین می توانند در صورت داشتن مهارت های خاص مورد نیاز اقتصاد محلی، نامزدهای کارگران ماهر را برای پذیرش نیرو بهداشت و درمان کانادا معرفی کنند. نامزدهای موفقی که نامزد استانی یا منطقه ای دریافت می کنند، می توانند از طریق مقامات مهاجرت فدرال برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

کارفرمایان همچنین می‌توانند کارگران موقت را از طریق برنامه تحرک بین‌المللی (IMP) استخدام کنند.

جریان استعدادهای جهانی (GTS)، بخشی از TFWP، می‌تواند در شرایط عادی پردازش منجر به اعطای مجوزهای کار کانادا  به خصوص برای نیرو بهداشت و درمان کانادا و پردازش درخواست های ویزا در عرض دو هفته می شود.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی