Skip to content

فرآیند دیجیتالی مهاجرت به کانادا کارآمدتر می شود

از کانادا خواسته شد تا خدمات مهاجرت دیجیتالی و کارآمدتر را معرفی کند

فرآیند دیجیتالی مهاجرت به کانادا کارآمدتر می شود

بحران مسکن در کانادا تعداد فزاینده‌ای از اتباع خارجی را از مهاجرت به اینجا و انتخاب کشورهای دیگر مانند ایالات متحده منصرف می‌کند. (فرآیند دیجیتالی مهاجرت) ولی در عوض، به گزارش Deloitte اشاره می کند.

در تقویت بازار کار کانادا، آخرین گزارش در مجموعه نقش آینده دولت، بزرگترین شبکه خدمات حرفه‌ای جهان هشدار می‌دهد که چنین مشوق‌هایی برای فرآیند دیجیتالی مهاجرت به کانادا می‌تواند مانع رشد اقتصادی کشور شود. این گزارش همچنین خاطر نشان می‌کند: شرایط اقتصادی کنونی و افزایش هزینه‌های زندگی و بحران قیمت مسکن از طریق فرآیند دیجیتالی مهاجرت با ایجاد موانع اضافی برای مهاجران ماهر و استعدادهای جهانی که کانادا نیاز دارد، وضعیت را تشدید می‌کند.

در مقایسه، ایالات متحده استعدادها را از طریق بازار اقتصادی بزرگتر، اکوسیستم استارت آپ قوی، فرصت های آموزشی و سیاست های مهاجرتی مطلوب برای کارگران ماهر جذب و حفظ می کند، مانند ویزای H-1B برای کارگران ماهر و ویزای O-1 برای افراد با توانایی های فوق العاده. این گزارش توصیه می‌کند که در تلاش برای جذب استعدادهای کلاس جهانی، کانادا باید فرآیند دیجیتالی مهاجرت خود را ساده‌تر کند و دسترسی آنلاین به آنها را آسان‌تر کند.


فرآیند دیجیتالی مهاجرت

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

 

بیشتر بخوانید

Legault و ترودو هفته آینده برای بحث در مورد شماره پناهجویان در کبک ملاقات خواهد کرد
کانادا تمرین پرچم زنی را در 12 بندر ورودی محدود می کند
آلبرتا جزئیاتی در مورد جایی که نامزدهای مهاجرت استانی خود می روند ارائه می دهد


گزارش دیلویت می‌گوید: فرآیند دیجیتالی مهاجرت کنونی، با مدیریت محدود دولتی و منابع مدیریت پرونده، می‌تواند دشوار و چالش برانگیز باشد. نوآوری‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند به کانادا کمک کند تا یک تجربه فرآیند دیجیتالی مهاجرت همه‌کانالی، انسان محور، امن، عادلانه، فراگیر و شفاف ایجاد کند.

بر اساس گزارش ، علاوه بر اینکه خود برنامه های فرآیند دیجیتالی مهاجرت به صورت آنلاین قابل دسترسی هستند، Deloitte پیشنهاد می کند که خدمات پشتیبانی برای مهاجران نیز آنلاین و دسترسی آسان باشد. هنگامی که تازه واردان و پناهندگان به کانادا می‌آیند، از یک پلتفرم فرآیند دیجیتالی مهاجرت بهره می‌برند که آنها را به سیستم‌ها و منابع پشتیبانی لازم وصل می‌کند تا با ادغام در بازار کار و جامعه کانادا، تجربه‌ای یکپارچه را ایجاد کنند.

آخرین داده‌های آمار کانادا نشان می‌دهد که مهاجرت چقدر برای رفع کمبود نیروی کار در کانادا مهم بوده است. تعداد مشاغلی که به دنبال کمبود کارگر هستند، طی دو سال گذشته 39.7 درصد کاهش یافته است.

در حالی که در سه ماهه دوم سال 2022، 990900 موقعیت خالی در کانادا وجود داشت، طبق گزارش آژانس خدمات آماری و جمعیتی، این تعداد موقعیت های خالی تا مارس سال جاری به 597725 نفر کاهش یافته است.

فرآیند دیجیتالی مهاجرت

مهاجرت برای رشد اقتصادی در کانادا حیاتی است

“مهاجران نه تنها با پر کردن شکاف‌های نیروی کار و پرداخت مالیات، بلکه با صرف پول برای کالاها، مسکن و حمل‌ونقل به اقتصاد ما کمک می‌کنند.”

آمار کانادا گزارش می دهد که از ماه مه 2021، مهاجران 25 تا 54 ساله این موارد را نشان می دهند:

  • بیش از 36 درصد از افرادی که در خدمات اقامتی و غذایی کار می کنند؛
  • تقریباً 38 درصد از افرادی که در بخش حمل و نقل و انبارداری کار می کنند؛
  • بیش از 34 درصد از کسانی که در خدمات حرفه ای، علمی و فنی کار می کنند، و؛
  • بیش از 20 درصد از افرادی که در ساخت و ساز کار می کنند.

دان کلی، رئیس و مدیر اجرایی فدراسیون تجارت مستقل کانادا، می‌گوید: «مهاجرت اقتصادی همیشه مایه حیات موفقیت اقتصادی کانادا بوده و نقش کلیدی در ساخت کشور بزرگ ما داشته است.(فرآیند دیجیتالی مهاجرت)

اتباع خارجی می توانند از طریق چندین برنامه فرآیند دیجیتالی مهاجرت اقتصادی، از جمله Federal Skilled Worker (FSW) و تجارت ماهر فدرال (FST)، برنامه های نامزد استانی (PNP) یا برنامه های توسعه اقتصادی منطقه ای از جمله برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس (AIP) یا پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) .

از طریق سیستم اکسپرس اینتری، برنامه های کاندیداها بر اساس یک سیستم امتیازی به نام سیستم رتبه بندی جامع (CRS) رتبه بندی شده اند. نامزدهای دارای بالاترین رتبه برای دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم در نظر گرفته می شوند. . کسانی که ITA دریافت می کنند باید به سرعت یک درخواست کامل ارسال کنند و هزینه های پردازش را در یک تاخیر 90 روزه بپردازند.

از طریق شبکه ای از برنامه های نامزد استانی (PNP)، تقریباً همه برنامه های کانادا ده استان و سه منطقه نیز می توانند در صورت داشتن مهارت های خاص مورد نیاز اقتصاد محلی، نامزدهای کارگران ماهر را برای پذیرش در کانادا معرفی کنند. نامزدهای موفقی که نامزد استانی یا منطقه ای دریافت می کنند، می توانند از طریق مقامات مهاجرت فدرال برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

فرآیند دیجیتالی مهاجرت

جمعیت سالخورده کانادا به هجوم کارگران نیاز دارد

مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در وب سایت خود خاطرنشان می کند: «به لطف مهاجرت، نیروی کار کانادا هر سال به رشد خود ادامه می دهد. “در حالی که بودجه برای خدمات عمومی حیاتی است، استقبال از مهاجران برای کمک به کارفرمایان برای یافتن کارگران واجد شرایط برای پر کردن مشاغل موجود مهم است. این به این دلیل است که کانادایی‌ها بیشتر عمر می‌کنند و فرزندان کمتری دارند. افراد بیشتری بازنشسته می شوند و دانش آموزان کمتری در مدارس حضور دارند. در نتیجه، تعداد کارگران موجود و بالقوه متولد کانادا محدود است.

کارفرمایان کانادایی همچنین می‌توانند اتباع خارجی را از طریق برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) و برنامه تحرک بین المللی (IMP) به عنوان نیروی کار استخدام کنند. جریان استعدادهای جهانی (GTS)، بخشی از TFWP، می‌تواند در شرایط عادی پردازش منجر به اعطای مجوزهای کار کانادا و پردازش درخواست های ویزا در عرض دو هفته می شود.

 

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی