Skip to content

6 تا از نکات مفید اکسپرس اینتری کانادا از گزارش سال 2023

نکات مفید اکسپرس اینتری از گزارش اکسپرس انتری کانادا تا پایان سال 2023

نکات مفید اکسپرس اینتری از گزارش اکسپرس انتری کانادا تا پایان سال 2023

گزارش پایان سال اکسپرس انتری کانادا برای سال 2023 که هفته گذشته منتشر شد، بر تحولات مهم و روندها در سیستم مهاجرتی شاخص، که منعکس کننده نکات مفید اکسپرس اینتری و استراتژی در حال تحول مهاجرت کشور برای برآورده کردن نیازهای اقتصادی است.

نمای کلی اکسپرس اینتری

Express Entry (EE) از سال 2015 سیستم مهاجرتی اولیه کانادا بوده است و برنامه های کاربردی را برای سه برنامه اقتصادی فدرال مدیریت می کند: برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) و کلاس تجربه کانادا (CEC) و همچنین بخشی از برنامه نامزدهای استانی (PNP). هدف این سیستم انتخاب کاندیداهایی است که به احتمال زیاد از نظر اقتصادی در کانادا موفق می شوند، عمدتاً بر اساس امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) که داوطلبان را بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و مهارت زبان رتبه بندی می‌کند ، این یکی از نکات مفید اکسپرس اینتری می‌باشد.

نکات مفید اکسپرس اینتری

نکات مفید اکسپرس اینتری از سال 2023

افزایش ارسال‌های پروفایل: در سال 2023، افزایش قابل‌توجهی در تعداد نمایه‌های ارسال‌شده به اکسپرس انتری، با دریافت 488,571 نمایه مشاهده شد – افزایشی 14 درصدی نسبت به سال 2022. این افزایش نشان دهنده افزایش علاقه به کانادا به عنوان مقصدی برای مهاجران ماهر است. یکی دیگر از نکات مفید اکسپرس اینتری این است که، تنها بخشی از این ارسال‌ها واجد شرایط یکی از برنامه‌های مدیریت‌شده بودند که بر گزینش پذیری و استانداردهای بالای سیستم EE تأکید می‌کرد.

انتخاب بر اساس دسته: یکی از پیشرفت‌های اصلی که در سال 2023 معرفی شد و در لیست نکات مفید اکسپرس اینتری قرار گرفت، انتخاب مبتنی بر دسته (CBS) بود. این رویکرد جدید به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اجازه می دهد تا بر اساس نیازهای اقتصادی خاص، مانند مهارت های زبانی یا تجربه کاری در مشاغل خاص، نامزدها را دعوت کند.
شش دسته ایجاد شد که مهارت زبان فرانسوی، مشاغل مراقبت های بهداشتی، زمینه های STEM، تجارت، حمل و نقل و کشاورزی را هدف قرار می دهد.

تغییرات برای پزشکان: در پاسخ به کمبود نیروی کار در بخش مراقبت‌های بهداشتی، IRCC معیارهای واجد شرایط بودن را تعدیل کرد تا پزشکان، به‌ویژه آنهایی که در مدل هزینه‌ای برای خدمت کار می‌کنند، آسان‌تر شود. محل سکونت این تغییر مانع مهمی را برطرف می‌کند که قبلاً بسیاری از پزشکان را به دلیل ساختار شغلی‌شان از واجد شرایط بودن تحت اکسپرس اینتری باز می‌داشت.

نمایه کاندیداهای اکسپرس اینتری

این گزارش تجزیه و تحلیل دقیقی از جمعیت‌شناسی و ویژگی‌های افرادی که در سال 2023 پروفایل ارسال کرده‌اند ارائه می‌کند. گروه متنوعی از کاندیداها از سراسر جهان به مهاجرت به کانادا ابراز علاقه کردند و تعداد قابل توجهی از آنها دارای مدارک تحصیلی پیشرفته و تجربه حرفه‌ای در سطح عالی بودند.

بخش های تقاضا:

توزیع جغرافیایی: کاندیداها از مناطق مختلفی از جهان آمده‌اند، با تمرکز اصلی بر کشورهای در حال توسعه و مناطق با نرخ بالای مهاجرت به کانادا. بیشترین تعداد پروفایل‌ها از آسیا، به ویژه کشورهای هند، چین و فیلیپین بوده است. علاوه بر آن، تعداد قابل توجهی از پروفایل‌ها از آفریقا جنوبی و آمریکای لاتین نیز دیده می‌شود. این میزان از ابراز علاقه به اقامت کانادا یکی از نکات مفید اکسپرس اینتری است.

توزیع جنسیتی: توزیع جنسیتی نمایه‌های واجد شرایط نشان دهنده برتری اندکی مردانه است، اگرچه این شکاف در طول سال‌ها کاهش یافته است. این روند با تلاش‌های گسترده‌تر کانادا برای ترویج برابری جنسیتی در مهاجرت مطابقت دارد.

پیشینه تحصیلی: اکثر داوطلبان حداقل مدرک لیسانس داشتند و بسیاری از آنها دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا بودند. این نشان دهنده تاکید کانادا بر جذب مهاجران با تحصیلات عالی است که می توانند به اقتصاد و دانش کمک کنند.

تجربه کاری: نامزدهای دارای تجربه کاری در بخش‌های کلیدی مانند فناوری اطلاعات، مهندسی، و مراقبت‌های بهداشتی دارای نمایندگی بالایی بودند. معرفی انتخاب مبتنی بر دسته‌بندی، اهمیت همراستایی مهارت‌های مهاجر با نیازهای اقتصادی کانادا را بیشتر برجسته کرده است و به یکی از نکات مفید اکسپرس اینتری تبدیل شده است.

تسلط به زبان: مهارت‌های زبانی، به‌ویژه در انگلیسی و فرانسوی، یک عامل مهم در CRS باقی مانده است. انتخاب نامزدهای دارای مهارت زبان قوی، به ویژه در هر دو زبان رسمی، احتمال بیشتری برای دریافت دعوت نامه برای درخواست (ITA) به منزله اقامت دائم داشتند. که این نیز یکی از ویژگی های اکسپرس اینتری است که خود به یکی دیگر از نکات مفید اکسپرس اینتری تبدیل شده است.

دعوت‌نامه‌ها برای درخواست و زمان‌های پردازش

در سال 2023، در مجموع 114000 دعوت نامه برای درخواست صادر شد که نسبت به سال قبل افزایش اندکی داشته است. راندهای ITA بسیار رقابتی بودند، با کمترین امتیازات CRS مورد نیاز برای دریافت دعوتنامه در طول سال بسته به نوع قرعه کشی – عمومی یا دسته بندی خاص، در نوسان بود.

استانداردهای پردازش: استاندارد پردازش برای برنامه‌های اکسپرس اینتری برای 80 درصد موارد شش ماه باقی می‌ماند. این گزارش نشان می‌دهد که IRCC عموماً به این هدف رسیده است، اگرچه برخی از دسته‌ها، به‌ویژه مواردی که شامل موارد پیچیده یا بررسی‌های امنیتی اضافی هستند، زمان پردازش طولانی‌تری را تجربه کرده‌اند.

پذیرش و نتایج اقتصادی

اطلاعات پذیرش: این گزارش نشان می‌دهد که اکثر کاندیداهای پذیرفته‌شده از برنامه کارگران ماهر فدرال و کلاس تجربه کانادایی بوده‌اند و نسبت کمتری از طریق برنامه تجارت ماهر فدرال و نامزد استانی وارد شده‌اند. برنامه. انتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا همچنان مقاصد اصلی برای مهاجران جدید باقی مانده‌اند و این استان‌ها از هجوم کارگران ماهر بهره می‌برند.

ادغام اقتصادی: نتایج اقتصادی برای داوطلبان اکسپرس اینتری همچنان قوی است، با سطوح بالای اشتغال و درآمد در میان مهاجران جدید. میانگین درآمد شغلی برای داوطلبانی که از طریق اکسپرس اینتری پذیرفته شده‌اند، عموماً بالاتر از میانگین کانادایی است، به‌ویژه برای کسانی که تجربه کاری یا تحصیلات کانادایی دارند.

نگاه به آینده

گزارش پایان سال 2023 اکسپرس اینتری بر اهمیت یک سیستم مهاجرتی پویا و پاسخگو در برآوردن نیازهای اقتصادی و بازار کار کانادا تاکید می‌کند. با معرفی انتخاب مبتنی بر دسته و سایر پیشرفت‌ها، IRCC تعهد خود را به جذب مهاجرانی که موقعیت خوبی برای کمک به رشد اقتصادی و بافت اجتماعی کانادا دارند، نشان داده است.
اگر شما به دنبال یک راه سریع و موثر برای مهاجرت به کانادا هستید، نکات مفید اکسپرس اینتری می‌تواند مسیر شما را هموارتر کند. با دانستن، نکات مفید اکسپرس اینتری، شانس خود را برای دریافت دعوتنامه افزایش دهید و آینده‌ای روشن در یکی از بهترین کشورهای دنیا را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

 

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی