Skip to content

کانادا اولین قرعه کشی اکسپرس انتری کارگران ماهر را برگزار می کند

کانادا اولین قرعه کشی فدرال کارگران ماهر را در تاریخ اکسپرس انتری برگزار می کند_63dd3a40e0fd9jpeg

کانادا اولین قرعه کشی اکسپرس انتری کارگران ماهر فدرال را برگزار می کند IRCC 3300 دعوت نامه برای نامزدهای برنامه کارگران ماهر فدرال صادر کرده است.

قرعه کشی اکسپرس انتری

IRCC چهارمین قرعه کشی اکسپرس انتری در سال 2023 را برگزار کرد.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برای 3300 نامزد با حداقل سیستم رتبه بندی جامع (CRS) امتیاز 489. این قرعه کشی فقط برای نامزدهای برنامه کارگران ماهر فدرال برای اولین بار از زمان شروع اکسپرس اینتری در سال 2015. این دومین قرعه کشی اکسپرس انتری ویژه برنامه در سال 2023 پس از نتایج در 1 فوریه بود که در آن فقط نامزدهایی که قبلاً نامزد استانی شده بودند ITA دریافت کردند.

قرعه کشی اکسپرس انتری در سال 2023

به طور معمول، قرعه کشی اکسپرس اینتری هر دو هفته یکبار در روزهای چهارشنبه انجام می شود. با این حال، قرعه کشی ها در سال 2023 از روتینی که از زمان تاسیس اکسپرس اینتری در سال 2015 دیده شده است، منحرف شده است.

اولین قرعه کشی اکسپرس انتری امسال، در 11 ژانویه، پس از یک مکث غیرمنتظره شش هفته ای پس از قرعه کشی در 23 نوامبر. IRCC در ایمیلی به CIC News اشاره کرده است که مکث به دلیل نقص سیستم IT نوده است.

فرم ارزیابی اکسپرس اینتری

در 11 ژانویه 5500 نامزد با حداقل امتیاز CRS 507 دعوت شده بودند. از آنجایی که قرعه کشی اکسپرس انتری همه برنامه ها پس از وقفه 18 ماهه همه گیر بین دسامبر از سر گرفته شد، این بالاترین تعداد نامزدها با کمترین امتیاز برش CRS بود. 2020 و ژوئیه 2022.

قرعه کشی اکسپرس انتری دیگری در 18 ژانویه که تعداد یکسانی از کاندیداها را دعوت کرد اما با حداقل امتیاز CRS بسیار پایین تر یعنی 490. این قرعه کشی تعجب آور بود زیرا IRCC معمولا ITA صادر نمی کند. به نامزدها در هفته های متوالی.

IRCC قرعه کشی اکسپرس انتری را فقط برای نامزدهای PNP برگزار می کند

اخیراً، قرعه کشی 1 فوریه پس از یک وقفه مورد انتظار دو هفته ای برگزار شد، اما اولین قرعه کشی از ژوئن 2022 بود که فقط نامزدهای اکسپرس انتری را دعوت کرد که نامزدی استانی. برای IRCC غیرمعمول است که قرعه کشی های خاص برنامه را حتی قبل از همه گیری برگزار کند. به جز چند استثنا برای برنامه فدرال تجارت ماهر، تقریباً همه قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری قرعه‌کشی‌های تمام برنامه‌ها بوده‌اند.

IRCC از زمان توقف قرعه‌کشی همه برنامه‌ها در طول همه‌گیری COVID-19، قرعه‌کشی اکسپرس انتری PNP را برگزار نکرده است. در طول مکث، قرعه کشی های اکسپرس اینتری برای نامزدهایی که قبلاً نامزد استانی شده بودند ادامه یافت.

نامزدهای معرفی شده توسط یک استان به طور خودکار 600 امتیاز CRS اضافی در برنامه اکسپرس انتری خود دریافت می کنند.

چه چیزی در آینده باید انتظار داشت

Express Entry احتمالاً امسال به دنبال موافقت سلطنتی بیل C-19. قانون جدید به وزیر مهاجرت این اختیار را می دهد که از نامزدها دعوت کند تا اولویت های اقتصادی کانادا را برآورده کنند و شکاف های فوری در نیروی کار را پر کنند. انتظار می‌رود که IRCC برگزاری به جای صدور ITA فقط بر اساس امتیازات CRS، ویژگی های خاصی را هدف قرار می دهد ترسیم می کند.

IRCC اخیراً مشاوره‌های عمومی را در مورد اینکه دسته‌های مبتنی بر ویژگی جدید چگونه می‌توانند باشند، تکمیل کرد. ویژگی های نامزد می تواند از شغل، تحصیلات، تجربه کاری یا توانایی زبان متغیر باشد. دپارتمان می‌گوید دسته‌های جدید قبل از قرعه‌کشی اعلام خواهند شد.

اکسپرس اینتری چیست؟

Express Entry سیستم مدیریت برنامه برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: کلاس تجربه کانادایی (CEC)، برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) و برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP). نامزدهای برنامه نامزد استانی (PNP) در استخر اکسپرس اینتری از قبل واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه‌ها هستند. .

Express Entry از یک سیستم مبتنی بر امتیاز استفاده می کند، سیستم رتبه بندی جامع (CRS ) برای رتبه بندی پروفایل های نامزدها. نامزدهای دارای امتیاز برتر یک دعوتنامه برای درخواست (ITA) دریافت می کنند. ) و سپس می تواند برای اقامت دائم درخواست دهد.

پس از درخواست نامزد، یک افسر IRCC درخواست را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که آیا آنها تأیید شده اند یا خیر. پس از تکمیل، در صورت تایید، نامزد اکنون مقیم دائم کانادا است و یک قدم به شهروندی کانادا شدن نزدیکتر است.

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی