Skip to content

رتبه سیستم آموزش عالی کانادا در رتبه بندی دانشگاه های جهان

قدرت آموزش عالی کانادا در رتبه بندی دانشگاه های جهان آشکار شد

رتبه سیستم آموزش عالی کانادا در رتبه بندی دانشگاه های جهان

سیستم آموزش عالی کانادا با کیفیت بالا در کانادا به همراه محیط آموزشی چندملیتی و چندفرهنگی آن را به مقصدی ایده آل برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند. طبق رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS، چندین دانشگاه کانادایی به دلیل برتری علمی، فرصت‌های تحقیقاتی و رضایت دانشجویان از نظر رتبه بندی سیستم آموزش عالی کانادا بسیار متمایز هستند. در اینجا نگاهی دقیق به برترین دانشگاه‌های کانادا داریم که باید در نظر بگیرید. برای مطالعات شما.

سیستم آموزش عالی کانادا

 

چه کسانی واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستند؟

1. دانشگاه تورنتو

رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS: 25

دانشگاه تورنتو (U of T) که در سال 1827 تأسیس شد، بالاترین رتبه دانشگاه کانادا است که به دلیل برنامه‌های تحقیقاتی پیشرو و ارائه‌های دانشگاهی متنوع شناخته شده است. این شهرت جهانی برای نوآوری و تعالی آموزش دارد، به ویژه در زمینه هایی مانند پزشکی، مهندسی و تجارت. موقعیت این دانشگاه در تورنتو، بزرگترین شهر کانادا، فرصت های کافی برای کارآموزی و توسعه حرفه ای را برای دانشجویان فراهم می کند. این دانشگاه از نظر سیستم آموزش عالی کانادا از رتبه بالایی برخوردار است.

2. دانشگاه مک گیل

رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS: 29

دانشگاه مک گیل که در شهر پر جنب و جوش مونترال واقع شده است، به دلیل محیط تحقیقاتی فشرده و تاکید زیادی بر مطالعات بین رشته ای مشهور است. مک گیل به دلیل اعتبار جهانی خود و سیستم آموزش عالی کانادا، با ارائه بیش از 300 برنامه در رشته های مختلف، تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را به خود جذب می کند. دانشکده پزشکی آن به ویژه شناخته شده است (در رتبه بندی Maclean’s به عنوان برترین دانشگاه پزشکی-دکتری در کانادا برای 13 سال متوالی شناخته شده است)، و آن را به یک انتخاب برتر برای دانشجویان در علوم بهداشتی تبدیل می کند. همه این امتیازات به مک گیل نمره کلی 83 از 100 می دهد.


بیشتر بخوانید

انتاریو با 244 دعوت نامه مهاجرتی کانادا، مربیان پیش از دوران کودکی را هدف قرار می دهد
طرح اقامت موقت کانادا، مشاغل در حال حاضر را تهدید می کند<
دولت فدرال کانادا 750 میلیون دلار به کبک برای مهاجران و پناهجویان موقت می دهد


3. دانشگاه بریتیش کلمبیا

رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS: 38

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) به دلیل تحقیقات نوآورانه و پردیس های زیبای خود در ونکوور و اوکاناگان شناخته شده است. این دانشگاه با 256 برنامه کارشناسی و 253 برنامه کارشناسی ارشد و سیستم آموزش عالی کانادا، 68000 دانشجو را از کانادا و 140+ کشور در سراسر جهان جذب می کند.

UBC به دانش آموزان خود یک محیط یادگیری پویا با تمرکز قوی بر پایداری و شهروندی جهانی ارائه می دهد. مشارکت دانشگاه با صنعت و دانشگاه در سرتاسر جهان فرصت های فراوانی برای همکاری و نوآوری به دانشجویان ارائه می دهد. این موسسه 8 بار برنده جایزه نوبل و 71 دانش پژوه رودز در میان فارغ التحصیلان خود از جمله سه نخست وزیر کانادا شده است.

سیستم آموزش عالی کانادا

4. دانشگاه آلبرتا

رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS: 96

دانشگاه آلبرتا (U of A) یک موسسه تحقیقاتی بزرگ است که در ادمونتون، آلبرتا واقع شده است. این دانشگاه در زمینه هایی مانند مهندسی، علم و تجارت برتر است و امکانات و منابع پیشرفته ای را برای دانشجویان فراهم می کند. این دانشگاه به خاطر جامعه نزدیک و خدمات پشتیبانی و سیستم آموزش عالی کانادا خود که نیازهای دانشجویان بین المللی را برآورده می کند و انتقال آرام به زندگی کانادایی را تضمین می کند، شناخته شده است.

در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2024 در رتبه 111 جهان و در آخرین رتبه‌بندی تأثیر آموزش عالی تایمز در رتبه هفتم قرار گرفته است.

5. دانشگاه واترلو

رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS: 115

دانشگاه واترلو به دلیل برنامه‌های آموزشی مشارکتی (co-op) که مطالعات آکادمیک را با تجربه کاری حرفه‌ای ادغام می‌کند، مشهور است. واترلو واقع در انتاریو، مرکز نوآوری و کارآفرینی، به ویژه در فناوری و مهندسی است. پیوندهای قوی این دانشگاه با شرکای صنعتی، تجربه عملی ارزشمند مانند سیستم آموزش عالی کانادا و فرصت های شبکه ای را برای دانشجویان فراهم می کند. این دانشگاه در 25 سال گذشته به عنوان “نوآورترین دانشگاه” کانادا رتبه بندی شده است.

6. دانشگاه غربی

رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS: =120

دانشگاه وسترن، واقع در لندن، انتاریو، به دلیل برنامه های قوی خود در زمینه تجارت، حقوق و علوم بهداشتی شناخته شده است. این دانشگاه بخاطر سیستم آموزش عالی کانادا ،دانشجویان را از 117 کشور جهان را برای شرکت در فرصت های تحصیلی، تحقیقاتی و داوطلبانه در خارج از کشور جذب می کند.

محوطه زیبای وسترن و زندگی دانشجویی پر جنب و جوش محیطی مساعد برای رشد تحصیلی و شخصی ایجاد می کند. علاوه بر این، دانشگاه تاکید زیادی بر تحقیقات دارد و فرصت‌های متعددی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند تا در پروژه‌های پیشگامانه شرکت کنند. این موسسه دارای 235 میلیون دلار بودجه تحقیقاتی سالانه است که بیش از 60 درصد از انتشارات تحقیقاتی شامل همکاری های بین المللی است.

7. Université de Montréal

رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS: 159

دانشگاه مونترال (UdeM) به عنوان دانشگاه فرانسوی زبان پیشرو در کانادا، یک تجربه فرهنگی و آکادمیک منحصر به فرد در قلب مونترال ارائه می دهد. UdeM به دلیل خروجی های تحقیقاتی و طیف گسترده ای از برنامه های خود، به ویژه در هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی تحسین شده است. زندگی پر جنب و جوش دانشگاه و حمایت از دانشجویان بین المللی آن را به مکانی دلپذیر برای افرادی از خارج از کشور تبدیل کرده است.

سیستم آموزش عالی کانادا

8. دانشگاه مک مستر

رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS: =176

دانشگاه مک‌مستر میزبان دانشجویان بین‌المللی از 98 کشور در سراسر جهان است و 70 موافقت‌نامه علمی بین‌المللی دارد. همچنین تنها سایت میزبان کانادایی دانشگاه ملل متحد (موسسه آب، محیط زیست و بهداشت UNU-INWEH) است.

مک مستر که در میان سه دانشگاه برتر پژوهش فشرده در کانادا قرار دارد، بیش از 70 مرکز و مؤسسه از جمله سه مرکز ملی تعالی دارد. این دانشگاه ادعا می‌کند که روش تدریس برجسته آن برای یادگیری مبتنی بر مشکل “ذهن جوان را به روی ایده‌های جدید باز می‌کند و مهارت‌های تفکر انتقادی مورد نیاز برای ایجاد جوامع سالم در دنیای پیچیده و در حال تغییر را تقویت می‌کند. (از لحاظ سیستم آموزش عالی کانادا)

9. دانشگاه اتاوارتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS: 189

دانشگاه اتاوا از طریق تعهد خود به درک و پیشرفت انسانی، یک تجربه آموزشی برتر ارائه می دهد. این دانشگاه که در پایتخت کشور واقع شده است، بر مسائلی که جامعه با آن مواجه است متمرکز است و متعهد به ارائه تجربه یادگیری با بالاترین کیفیت است. این دانشگاه دارای 111 برنامه کارشناسی و 167 برنامه کارشناسی ارشد در سال 2025 است.

10. دانشگاه کوئینز در کینگستون

رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS: 193

دانشگاه کوئین در کینگستون، انتاریو، یکی از قدیمی ترین و معتبرترین موسسات کانادا است. این مجموعه متنوعی از برنامه ها را ارائه می دهد و به دلیل حس قوی خود از خدمات پشتیبانی اجتماعی و دانشجویی و سیستم آموزش عالی کانادا شناخته شده است. تعهد ملکه به تحقیق و محوطه زیبای آن، آن را به یک انتخاب جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند که به دنبال یک تجربه تحصیلی و اجتماعی متعادل هستند.

 

edited new pic موسسه مهاجرتی رستاگستر دادور
محمدرضا حدیدی مدیریت موسسه مهاجرتی رستاگستر

محمدرضا حدیدی دانش آموخته حقوق بین‌الملل و فارغ التحصیل مهاجرت از تورنتو کانادا و مدیر عامل موسسه رستاگستر دادور آماده ارایه بهترین روند های مهاجرتی با کمترین ریسک ممکن می باشد

مشاوره رایگان مهاجرتی

برای مشاوره رایگان با کلیک بر روی دکمه فرم مشاوره ، فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم مشاوره رایگان

مشاوره اقامت دائم کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت دائم کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت دائم کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

مشاوره اقامت موقت کانادا

برای مشاوره اخذ اقامت موقت کانادا، فرم مشاوره را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

فرم مشاوره اقامت موقت کانادا

جهت انتقال به صفحه و تکمیل فرم روی دکمه زیر کلیک نمایید
فرم اقامت دائم

پربازدیدترین اخبار مهاجرتی